Onderdeel van VIPMEDIA

Het is nu vr 24-5-2019 8:18

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Nieuw platform Roofvisnet
BerichtGeplaatst: do 16-5-2019 13:46 
Liefhebber van Rubber

Lid: ma 27-8-2007 15:04
PR Snoek: 124
PR Snoekbaars: 89
PR Baars: 53
Overige PR's: roofblei 78 cm black bass 53cm
*UPDATE*

OK allen weer een update vanuit mijn kant, met goed nieuws en slecht nieuws.
Het goede nieuws is dat wij nu een definitieve datum hebben wanneer het nieuwe roofvisnet Live gaat echter het slechte nieuws is dat dit later is dan wat we in eerste instantie gewenst hadden en ik zal hieronder even aangeven waar de vertragers zitten zodat jullie ook weten hoe en wat en wat straks de bijzonderheden gaan zijn.

Roofvisnet.nl 2.0 gaat 27 mei live, 24 mei gaan wij de data base overzetten wat inhoud dat alle berichten die na deze datum op het oude forum worden gepost niet meer mee gaan.

Voor de marktplaats gebruikers onder ons, houd hier dus ook rekening mee dat je na deze data geen post meer maakt de 27ste kunnen jullie op de nieuwe frisse marktplaats van harte producten posten!

Het blijkt dat de foto database in 3 verschillende soorten is opgedeeld; foto's in artikelen, foto's die via het foto album zijn geplaatst en foto's als bijlage. Die laatste is er een die ons hoofdpijn bezorgt omdat deze niet via de normale weg kunnen worden omgezet en verhuisd worden dit is een beperking van phpbb, hier moeten wij dus een custom oplossing voor vinden wat meer tijd in beslag neemt.

Een andere rede dat het vertraagt is heeft te maken met het feit dat we de site op een maandag willen laten live gaan, om de dood eenvoudige reden dat als er iets mis gaat we zeker nog voldoende tijd hebben om dit recht te kunnen zetten. zeker gezien de hoeveelheid data en de complexiteit hiervan en wat we geleerd hebben van het verleden willen we hier voldoende tijd voor hebben om dit goed te doen.

Daarnaast willen we iedereen ruim op tijd inlichten, ik zal in de loop van aankomende week een artikel maken op het oude roofvisnet wat er allemaal gaat veranderen en hoe dit in zijn werk zal gaan.

hieronder vind je in ieder geval een aantal tips is dit van jou van toepassing doe er je voordeel mee zo niet dan is het extra info maar verder niets

* Prive berichten; aangezien we hier bij de eerste overgang deze funktie nog niet hebben (komt wel later) is het verstandig om een backup op je eigen pc te maken van je prive berichten zodat telefoon nummers afspraken e.d. niet verloren gaan

*MArktplaats posts; plaats niets meer na 24 mei dit wordt niet meegenomen naar de nieuwe site

* in het weekend van 25-26 mei kan het voorkomen dat de site niet bereikbaar is, ik vind dit zelf ook vervelend voor jullie maar dit is iets waar we niet omheen kunnen. we zullen in ieder geval proberen om de downtime tot een minimum te beperken.

*Het nieuwe roofvisnet is totaal anders dan wat jullie gewent zijn, en sommige items/dingen zijn op een andere manier opgezet. mocht je iets missen laat ons het dan weten.

* Het is voorlopig nog work in progress, al staat de basis van het nieuwe roofvisnet, we zullen hier de komende maanden nog veel aan werken om dingen te verbeteren en extra funktionaliteiten toe te voegen.
als hier meer over bekend is zal ik ook proberen om een soort road map te maken van dingen die nog gaan komen.

*Als laatste Check even of je account gegevens nog up to date zijn (en dan vooral je mail adres) we gaan naar de mail adressen uit het oude account systeem een mail sturen voor activatie van je account op het nieuwe roofvisnet

tot zo ver de update mocht er tussen tijds nog meer nieuws of bijzonderheden zijn dan zal ik die gelijk posten

Alex Boom
Team Roofvisnet

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 16-5-2019 23:35 
Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

Lid: za 08-5-2010 18:48
PR Snoek: 119
PR Snoekbaars: 70
PR Baars: 50
Ik heb nog een vraag,
Op het nieuwe forum,
Pb berichten, als ik op de marktplaats wat koop waar kan ik dan “veilig” rekeningnummmers, adressen en telefoonnummers sturen?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 17-5-2019 0:56 
Liefhebber van Rubber

Ja zeker jelle, in de nieuwe site gaat dat via directe mail

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 17-5-2019 7:15 

Lid: za 11-12-2010 19:34
JelleValkenburg schreef:
Ik heb nog een vraag,
Op het nieuwe forum,
Pb berichten, als ik op de marktplaats wat koop waar kan ik dan “veilig” rekeningnummmers, adressen en telefoonnummers sturen?

Internet en veilig gaan zo wie zo niet goed samen

Rekeningnr kan je beter via SMS doen

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 17-5-2019 8:27 

Oke dankje alex.

Haha daarom de “veilig” Ben.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 17-5-2019 9:24 
Liefhebber van Rubber

voor jullie informatie een PB systeem komt er wel in roofvisnet echter zal deze er nog niet zijn met de livegang de 27ste

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 17-5-2019 11:18 

Ja dat las ik inderdaad,
Maar de marktplaats start eerder, vandaar de vraag :)
Bedankt voor het antwoord in ieder geval!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 17-5-2019 11:45 
Liefhebber van Rubber

Ben trouwens echt benieuwd wat jullie van de nieuwe marktplaats gaan vinden, hij is totaal anders dan nu (in mijn ogen gebruiksvriendelijker) en zoeken naar producten wordt ook veeeel makkelijker

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 17-5-2019 19:29 

Lid: zo 24-5-2009 20:15
PR Snoek: 121
Overige PR's: meerval 160 cm
Is sowieso goed weekend om te starten, zal wel rustig zijn ivm start roofvisseizoen niemand tijd om wat te posten :D dus geen overvloed aan input! MUV vangstmeldingen natuurlijk :D
Groet'n Steven

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 19-5-2019 18:11 
Koos Avatarloos

Lid: wo 01-2-2012 13:24
Alex Boom schreef:
@richard,

Daar zou je je nog lelijk in kunnen vergissen! nu we met het overzetten van het forum de hele database hebben doorgespit en ook de accounts blijken er een heleboel "sneaky" bezoekers te zijn, gebruikers die bijna dagelijks inloggen maar nagenoeg nooit een bericht achter laten.

Maar met de live gang gaan we het zien, ik heb ook gevraagd of dode accounts (langer dan 3 jaar niet ingelogd) verwijderd kunnen worden. dat zal een behoorlijke terug gang in geregisteerde gebruikers zijn, echter dan hebben we wel een goed totaal beeld wat niet vervuild is.

Op feestjes hou ik ook vaak mijn mond, maar moet ik dan op het feestje wat Roofvisforum voor mij is wel mijn mond open doen? Stille genieters zijn per definitie in de meerderheid.

Jakkes, nou heb ik toch een bericht geplaatst!

Sterkte, succes en- vriendelijke groet,
(Sneaky) Rob

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 20-5-2019 9:50 
Liefhebber van Rubber

Nee hoor Rob enig is dat je wel je wachtwoord moet resetten straks, dit is niet wat we in eerste instantie wilde maar is een noodzakelijk kwaad ivm het totaal anders zijn van het cms wat we straks gaan gebruiken.

Dan mag je gewoon weer stil genieten... ;)

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Het is nu vr 24-5-2019 8:18