Onderdeel van VIPMEDIA

Het is nu do 21-3-2019 20:53

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kopen van een nieuwe snoekhengel maar weet te weinig hierove
BerichtGeplaatst: ma 11-3-2019 18:25 
Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

Lid: ma 11-3-2019 17:49
Hallo goedenmiddag mede forum gebruikers

Wil graag meer info over het kopen van een nieuwe snoekhengel
Ik heb zelf al een spinhengel met molen maar wil over stappen naar een hengel met een reel volgens mij ook wel baitcasthengel genoemd met baitcast reel

Waar moet ik op letten zoals lengte ik zat te denken aan een 1.80m hengel met baitcaster reel en gevlochten lijn

Deze hengel op het oog in de 1.80m lengte

€ 9,89 22%OFF | Telescopische Hengel Carbon Fiber Ultralight Hengel Draagbare Spinning Casting Staven 1.8/2.1/2.4/2.7 m YS-BUY
https://s.click.aliexpress.com/e/2c6iCX8Bh

Deze baitcast reel

€ 16,06 41%OFF | Mounchain 18 * 1BB Metal Baitcasting Vissen Reel 8.1: 1 Long Shot Links/Rechterhand Vissen Wiel Bait Casting Visserij-reel
https://s.click.aliexpress.com/e/oxRx0G0Or

En deze gevlochten lijn 300m 25lb en maakt de kleur ook nog wat uit

€ 2,54 21%OFF | MEREDITH Merk 4 Strand Gevlochten 100 M 300 M 500 M 1000 M 10-40LB Gevlochten Vislijn PE Multilament Braid lijnen Meer Rivier Vissen
https://s.click.aliexpress.com/e/ZgHQwlzxV

Zou graag hier wat reacties over willen krijgen

Alvst bedankt

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: Kopen van een nieuwe snoekhengel maar weet te weinig hie
BerichtGeplaatst: ma 11-3-2019 20:59 

Lid: zo 15-1-2012 20:25
Leuke posts altijd die eerste...

Ofwel wil je ons forummers voor de gek houden, ofwel hou je jezelf voor de gek door te denken dat je er met een setje van rond de 30 euro wel komt om op snoek te vissen....

Vertel ons eerst misschien eens op welk soort water je de snoeken wil belagen en met welk kunstaas en welke techniek je voor ogen hebt en misschien kunnen we je dan wellicht wel voorzien van een gepast antwoord...

Grtz
Marioke

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 11-3-2019 21:04 

Hallo marioke volgens mij wordt er precies om jouw antworrd gevraagd zoals jij die hier aangeeft geef van te voren aan niet veel van te weten maar moet het altijd dure spullen zijn om te vissen nee want andere vispullen die ik wel heb zijn ook niet super duur maar wel kwaliteit en niet van de bekende merken te ondersheiden zials shimano

Maar ik wil gewoon op kanalen vijvers dat soort wateren
Waarmee gooien geen idee verder hoe dat allemaal zit vandaar deze vragen

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 11-3-2019 23:55 

Lid: do 28-10-2010 21:08
in plaats van een Telescopische Hengel Carbon Fiber Ultralight Hengel Draagbare Spinning Casting Staven kan je natuurlijk ook gewoon een werphengel kopen en een simpel molentje maat 2500.. hoeft geen 200 euro te kosten maar voor 30 euro koop je enkel speelgoed ben ik bang.

Spinhengels heb je al vanaf een euro of 50.. (savage gear mpp bv, nog zat voorbeelden). molens ook vanaf een euro of 60. lijn er op =20.. kan vast nog iets goedkoper maar dan heb je al snel troep in handen.

Ik weet niet of je dat duur vind.. maar je koopt nou eenmaal geen kwaliteit voor een paar knaken.

Met baitcasters zou ik al helemaal niet beginnen in die psijsrange.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 12-3-2019 0:06 

Hallo allroundfriesland

Bedankt dat je me iets nuttigere info geeft

Ik ben gewoon opzoek naar een baitcast wil gewoon meer ervaren met vangen van snoeken en met wat ik lees is dat met baitcast het geval

Ik zie zoveel voorbij komen met
Zoveel Gram werpgewicht
Lijn kapiciteit dacht tot 13 kg zat is
De reel

En met wat ik zo hier zag op aliexpress kwam dat zo te zien beat overeen
Maar als een 2 delige beter is dan telescopisch dan is voor mij makkelijk de keuze eventueel te maken want prijs versxhil is er bijna niet

En ik vis op wat ondiepere wateren misschien een keer ijssel
Maar wat is gewoon een advies wat ik het beate aan kan schaffen kwa werp gewicht van een hengel ik vis met spinners kleine jerkbait softbait 3dvisjes etc etc volgens mij is dat allemaal niet zo heel zwaar normaal als ik 20 tot 40 gram werp gewicht heb is dat volgens mijn gemiddeld toch
En zoals de reel die ik heb gezien en de lijn zijn volgens mij beat wel oke toch?

Ik hoor graag suggesties
Invm klein budget vandaar aliexpres
Mvg

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 12-3-2019 1:49 

Baitcasters zijn gewoon wat lastiger, je hebt wel wat lagers er in nodig en een degelijke rem zodat je de boel af kan stellen dat je niet elke worp een pruik gooit maar ook nog wat afstand kan halen.. Met jerkbaits van 50-100 gram gooi je nog redelijk makkelijk met goedkope baitcastertjes.. Ga je minder gewicht gooien dan kan je beter meer uitgeven om een hoop frustratie te voorkomen.

Als je chinese reeltjes buiten beschouwing laat en enkel kijkt naar daiwa/shimano/abu.. dan beginnen redelijk geschikte baitcasters ongeveer bij 100 euro. Voor 200 heb je al heel wat meer keus.

Maar als je 20-40 gram gaat gooien kan je beter gewoon een spinmolen nemen, haal je meer afstand mee en je hebt minder last van knopen. (en kan wat goedkoper). En je handen blijven droog, ook handig gezien het snoekvissen meestal met koud weer gebeurt. Ik zou een reel pas aanraden als je meer dan 60-80 gram gaat gooien of gericht met jerkbaits. (of als je al 20 hengels hebt en geld over).

Goedkope molens vind ik ook lastig om aan te raden, misschien de daiwa ninja lt 3000c.. die kost 50 euro. Valt een beetje buiten mijn interesseveld. Ik weet wel dat de exeler en fuego lt bovengemiddeld goed draaien (al helemaal voor die prijsklasse).

Laatst bijgewerkt door AllroundFriesland op di 12-3-2019 1:58, in totaal 2 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 12-3-2019 1:56 

Ok top heel fijn antwoord dan blijf ik bij deze bij een spinhengel verander alleen nylon voo gevlochten ik denk dat ik zelf niet boven de 30 gram kunstaas uitkomt dus top en bedankt voor je antwoord

Mvg

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 12-3-2019 2:01 

Als je zoiets gaat gooien zou ik daiwa j braid x8 er op zetten in .13 Dik genoeg om te snoekvissen, dun genoeg dat je nog een shadje er aan kan vissen (op de ijssel bv). (en niet zo duur). En dan ook een 30 of 40 grams hengel halen van 2.40 (tussen 2.30-2.60). Die lengte heb je vaak wel nodig vanaf de kant.

Hengel 2.40 10-30g
Molen 2500/3000 liefst daiwa lt of dergelijke, spro maakt ook goede goedkope molentjes). (liefst geen hoge inhaalsnelheid).
Lijn, .13 j-braid.

Dan vis je net zoals ik ongeveer heb alleen met wat goedkoper materiaal (wat ook prima kan). Ik heb ook veel goedkope hengels gehad voordat ik duurdere ging kopen, en koop het dure spul ook vaak 2e hands of met dikke korting. (molens koop je beter nieuw met garantie). Je hebt tegenwoordig al hengels van 60-80 euro op de markt die heel dicht in de buurt komen van hengels die 5 keer zoveel kosten. En zat hengels van 150-200 euro die na een seizoen ineens voor 70-80 over de toonbank gaan.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 12-3-2019 18:31 

Ik ben vandaag maar eens naa de viswinkel bij mij in de buurt geweest ik heb me meer laten informeren en vind ik makkelijker met bepaalde vragen en komt makkelijker in je op met oppakken van de info ik heb waarschijnlijk mijn setje gevonden en ik dacht plaats nog even een berichtje en kijken wat jhllie er van vinden met deze keuze ik op oog heb

Hengel
Spro ruff rods
2.10 m
Werpgewicht 20 tot 60 gram

Reel
Sirocco 301 linkshandig

Kunnen jullie mij laten weten of dit een leuke set is en voor de prijs van €49.50 nieuw daar kan ik het voor kopen

Mvg

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 12-3-2019 18:42 

Ik heb er nog maar ff een fototje erbij gedaan

Bijlagen:
20190312_174035.jpg
20190312_174035.jpg [ 634.09 KiB | 182 keer bekeken ]
Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 12-3-2019 18:59 
Überblankert

Lid: ma 28-2-2011 21:22
PR Snoek: Graag
Leuk setje om eens te proberen of het reelvissen iets voor je is maar voor 5 tientjes mag je helaas geen kwalitatief goed spul verwachten.

Citaat:
Ik ben gewoon opzoek naar een baitcast wil gewoon meer ervaren met vangen van snoeken en met wat ik lees is dat met baitcast het geval
Ik weet al wat je ook gaat ervaren: Pruiken, knopen en aasjes die lijnloos naar de horizon vliegen :lol:

Tip 1: Zoek een ervaren vismaatje die je een en ander kan laten zien.

Tip 2: Zet er een flink dikke lijn op.

Tip 3: Hou vol, vissen met een reel is hartstikke mooi als je het onder de knie hebt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 12-3-2019 20:52 
BB Qing

Lid: ma 27-9-2010 20:11
Overige PR's: Revolver .22
Zet je vrijloop gewoon wat dichter in het begin, het is geen rocket science maar gewoon een brokkie weggooien.
Liever 5m minder ver gooien dan na 5 min werpen een half uur pruiken pulken.
Maar als beginnende visser met een reel lichte aasjes gooien ben ik bang dat het drama wel verzekert is. :P

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 12-3-2019 22:05 

Met dat setje ga je een 20-30 gram niet verder krijgen dan je met je hand kan gooien... En je kan er niks mee op de rivier.. (de ijssel, behalve misschien wat snoekvissen). Enkel geschikt om aasjes van tussen 50-70 gram te gooien eigenlijk.. Verder heb ik weinig toe te voegen wat ik je niet al heb verteld.

Ik zou gewoon mooi een goedkope spinset halen, kan je veel meer mee. Dat kan je best van 3 mensen aannemen die bij elkaar vast meer dan 100 duurdere hengels hebben staan. (of 100 jaar ervaring? :dobber: hangt er een beetje af van hoe oud harm is inmiddels).

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 13-3-2019 7:30 

Lid: vr 23-5-2014 10:29
PR Snoek: 102
PR Snoekbaars: 80
PR Baars: 36
Pieter zwarts schreef:
Ik heb er nog maar ff een fototje erbij gedaan
Een foto van 05-01-2019?

Verder eens met alle reacties, haal gewoon een spinhengeltje, daar ga je meer plezier van hebben.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 13-3-2019 10:08 

Lid: za 07-11-2009 20:10
Sommigen moeten het eerst zelf ondervinden .......

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 13-3-2019 10:33 
AKA 'Hick van Dattum'

Lid: ma 05-6-2006 23:13
PR Snoek: 50+
PR Snoekbaars: 50+
PR Baars: 50+
Overige PR's: Snor 50+ Musky 50+
Dat jullie überhaupt reageren op zo-een ik zoek bevestiging bericht begrijp ik tot op heden niet !

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Het is nu do 21-3-2019 20:53