Onderdeel van VIPMEDIA

Het is nu wo 23-1-2019 23:08

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Roofvissen op de IJssel
BerichtGeplaatst: wo 09-1-2019 14:22 
Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

Lid: wo 09-1-2019 14:15
Goedemiddag allen,

Wij vissen normaal vaak in de omgeving weerribben met onze eigen visboot. Dit heeft ons al meerdere mooie vangsten opgeleverd. Wij willen het echter ook deze week eens op de IJssel proberen.

Hebben jullie nog tips/trucs voor het vissen op de IJsel (omgeving Zwolle of Kampen)? Het gaat ons niet om specifieke plekken, maar eerder welke visserij wij dienen toe te passen. Graag willen wij op snoek en/of snoekbaars vissen. De boot is voorzien van een fronttroller.

Alle tips zijn welkom

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: Roofvissen op de IJssel
BerichtGeplaatst: wo 09-1-2019 18:17 

Lid: do 28-10-2010 21:08
Ik zou eerst eens zien hoe hard het stroomt.. als het te gek is zou ik niet met te weinig pk's er op gaan... (er zijn momenten dat je beter niet gaat vissen daar ivm stroming)... Verder zou ik zeggen ga er eens heen en sluit aan bij de andere 100+ bootjes die er vissen op een zaterdag/zondag.. dan zie je snel genoeg wat die mensen voor technieken gebruiken.

Of ga er eens vanaf de kant vissen dan kan je (mits je een van de weinige stekken kan bemachtigen) zo op 20 meter afstand aanschouwen hoe de mensen vissen vanuit hun bootjes..

Verder hoef je er op de wal niemand aan te spreken.. aan de witte kentekenplaten met pl er op kan je meteen al zien dat je er weinig nederlanders gaat treffen.. (of mensen die onze taal of iets wat er op lijkt kunnen spreken).

Verder kan het soms prima water zijn en het is natuurlijk niet altijd even druk... buiten de weekenden vooral.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 09-1-2019 18:48 

Lid: vr 19-4-2013 13:39
AllroundFriesland schreef:
Ik zou eerst eens zien hoe hard het stroomt.. als het te gek is zou ik niet met te weinig pk's er op gaan... (er zijn momenten dat je beter niet gaat vissen daar ivm stroming)...

Wederom is je hele post - maar vooral bovenstaande quote - een brevet van onvermogen. Ik ga er niet eens serieus op in.

Mijn tip; de visserij van gister is anders als de visserij van morgen. Neem wat zwaardere koppen mee en ga lekker pionieren.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 09-1-2019 18:58 
AKA 'Hick van Dattum'

Lid: ma 05-6-2006 23:13
PR Snoek: 50+
PR Snoekbaars: 50+
PR Baars: 50+
Overige PR's: Snor 50+ Musky 50+
Vissen kunnen zich heel prima staande houden in de stroming.
Er zijn filmpjes van muskies in de stroom, de duiker moet zich behoorlijk inspannen om bij een staande vis te blijven, terwijl die vis zelf maar af en toe een beetje zijn staart hoeft te krommen en wat te wuiven met zijn borstvinnen.

Wel kan je stellen dat hoe harder het stroomt ze dichter tegen de bodem gaan liggen.
Door de weerstand van de bodem structuur is daar namelijk de stroomsnelheid wat lager.

Een opendeur is natuurlijk dat keerstromen goed kunnen zijn.

Mocht je baitballs zien, dus aasvis boven de bodem in de vorm van een bal.
Zijn er 100% zeker rovers actief, als je ze niet vangt even volhouden dus.

Met de stroom mee of tegen de stroming in vissen kan veel verschil uitmaken.
Een gewond of dood visje zwemt niet zo hard tegen de stroming in.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 09-1-2019 22:52 

Nou de laatste weken is het anders behoorlijk los gegaan met regen in binnen en buitenland.. ik zou niet met een klein bootje op de ijssel willen zitten, 4pk, hoog snelstromend water en scheepvaart om je heen.. het is toch wel even ander water dan op de weerribben. Met rustig weer/water is dat wel beter te doen.

Maar hangt ook van je boot af natuurlijk en stroomsnelheid kan van week tot week behoorlijk variëren..

Laatst bijgewerkt door AllroundFriesland op wo 09-1-2019 22:56, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 09-1-2019 22:55 

Lid: wo 09-1-2019 14:15
Nou de laatste weken is het anders behoorlijk los gegaan met regen in binnen en buitenland.. ik zou niet met een klein bootje op de ijssel willen zitten, 4pk, hoog snelstromend water en scheepvaart om je heen.. het is toch wel even ander water dan op de weerribben. Met rustig weer/water is dat wel beter te doen.

Bedankt voor de zorgen echter hebben wij geen 4pk motor maar een 60pk motor. Dat zal geen probleem zijn, tevens ook ervaring op zee.

Iedereen bedankt voor de antwoorden. Wij gaan het gewoon proberen en het blijft vissen en niet vangen uiteraard :)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 09-1-2019 23:11 

Dan komt het vast wel goed, het is ook lastig inschatten met de vragen die mensen hier stellen soms...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 10-1-2019 0:31 

Lid: za 22-12-2018 0:03
Boven de Eilandbrug in kampen heb je aan de linker oever (als je afvarend bent dus links) 2 havens, of je er in mag als pleziervaart weet ik niet maar, anders lijken me dat mooie plekken om eens uit te vissen.
De voorhaven van de Spooldersluis waar je door naar Zwolle kan lijkt me ook wel het proberen waard.
Dan heb je daar tussen, net boven de Molenbrug aan de linker oever een zandgat, let wel donders goed op met invaren want de benedenkant van de invaart is erg droog. Ook tussen de Stadsbrug en de Molenbrug heb je een zandgat maar, dan aan de rechteroever. Voor mij heel lang geleden maar ik denk dat je jezelf daar in de omgeving wel een tijdje kan vermaken met zowel dropshotten, trollen als werpend vissen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 10-1-2019 18:20 

Lid: wo 10-10-2012 13:26
PR Snoek: 104
PR Baars: 46
Overige PR's: karper 25kg/109 roofblei 76
Hou er rekening mee dat je vanaf kampen stroomafwaarts lid moet zijn van de hsv daar.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 10-1-2019 18:43 

Lid: zo 24-5-2009 20:15
PR Snoek: 121
Overige PR's: meerval 160 cm
Ja,grote schande :evil:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 11-1-2019 11:11 

Lid: za 04-3-2006 23:32
Floor schreef:
Boven de Eilandbrug in kampen heb je aan de linker oever (als je afvarend bent dus links) 2 havens, of je er in mag als pleziervaart weet ik niet maar, anders lijken me dat mooie plekken om eens uit te vissen.
De voorhaven van de Spooldersluis waar je door naar Zwolle kan lijkt me ook wel het proberen waard.
Dan heb je daar tussen, net boven de Molenbrug aan de linker oever een zandgat, let wel donders goed op met invaren want de benedenkant van de invaart is erg droog. Ook tussen de Stadsbrug en de Molenbrug heb je een zandgat maar, dan aan de rechteroever. Voor mij heel lang geleden maar ik denk dat je jezelf daar in de omgeving wel een tijdje kan vermaken met zowel dropshotten, trollen als werpend vissen.

Vergeet al deze opties maar. Geen van de genoemde plassen is opgenomen in de Vispas en of verboden in te varen en er wordt heel streng op gecontroleerd. Alleen de zwaaikom voor de sluis in Zwolle mag je vissen met een vispas anders dan die van HSV Ons Vermaak.

De Visplanner is voor het stuk IJssel bij Kampen ook behoorlijk "verneukeratief". Water kleurt donkerblauw als in, je mag hier vissen met elke vispas, maar in de bijzondere bepaling (die je pas ziet als je de extra info open klikt) zie je dat dit enkel geld voor 1 hengel icm aangewezen aassoorten. Lees, als roofvisser heb je altijd de vispas van HSV Ons Vermaak Kampen nodig, vanwege het Heerlijk Visrecht. Wordt door de locale BOA dankbaar gebruik gemaakt van deze desinformatie en tenzij je een witte kentekenplaat hebt ga je een hele dure dag vergunning betalen...

Groet,
Volkmar

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 11-1-2019 11:21 

Lid: zo 21-8-2011 7:54
PR Snoek: 93
PR Snoekbaars: 72
PR Baars: 39
Overige PR's: 68,5 roofblei
Wit als in PL zeker?

Online Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 11-1-2019 11:23 
BB Qing

Lid: ma 27-9-2010 20:11
Overige PR's: Revolver .22
Of DE of BG of SV of LT of RO

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 11-1-2019 11:36 
Als in A, AND, D, DK, AM, B, BIH, BG, CND, CZ, EST, FO, F, FIN, GE, GR, H, IRL, I, IS, KZ, HR, LT, MK, M, MD, MEX, MNE, N,O, RO, RUS,S, SK, SRB, TR, UA, Z.

BerichtGeplaatst: vr 11-1-2019 13:33 

Lid: za 22-12-2018 0:03
Fransen maar voor de helft, dat scheelt weer

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 11-1-2019 14:46 

Gelukkig kost het niet een vermogen om lid te worden van hsv ons vermaak... (ik meende iets van 15 euro? voor een 2e lidmaatschap?)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 11-1-2019 17:32 

Lid: zo 25-3-2012 22:19
PR Snoek: 111cm
PR Snoekbaars: +- 45
PR Baars: 27
Volkmar schreef:
De Visplanner is voor het stuk IJssel bij Kampen ook behoorlijk "verneukeratief". Water kleurt donkerblauw als in, je mag hier vissen met elke vispas, maar in de bijzondere bepaling (die je pas ziet als je de extra info open klikt) zie je dat dit enkel geld voor 1 hengel icm aangewezen aassoorten. Lees, als roofvisser heb je altijd de vispas van HSV Ons Vermaak Kampen nodig, vanwege het Heerlijk Visrecht. Wordt door de locale BOA dankbaar gebruik gemaakt van deze desinformatie en tenzij je een witte kentekenplaat hebt ga je een hele dure dag vergunning betalen...

Het water kleurt voor mijn vispas tot aan Kampen donkerblauw, Dus vanaf Kampen naar beneden langs Zwolle enz.
Als ik op "meer info" klik krijg ik dit: Afbeelding
Zoals ik het lees mag ik er gewoon vissen, of zie ik iets over het hoofd? Als dat niet zo is staat het er wel heel onduidelijk beschreven.

gr.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 11-1-2019 18:10 

Lid: wo 10-10-2012 13:26
PR Snoek: 104
PR Baars: 46
Overige PR's: karper 25kg/109 roofblei 76
Ja tot aan de zuidkant van Kampen. Klik je daar boven dan krijg je te zien wat Volkmar schrijft.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 11-1-2019 18:22 

Lid: zo 25-3-2012 22:19
PR Snoek: 111cm
PR Snoekbaars: +- 45
PR Baars: 27
OK dan kan ik daar gewoon vissen dus. Bedankt!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 11-1-2019 19:35 

Lid: zo 24-5-2009 20:15
PR Snoek: 121
Overige PR's: meerval 160 cm
Gelukkig kost het niet een vermogen om lid te worden van hsv ons vermaak... (ik meende iets van 15 euro? voor een 2e lidmaatschap?)

Ehhhh,???? Kampenaren mogen toch ook gewoon kosteloos op mien stukkie IJssel vissen??? :shock:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 23-1-2019 22:50 

Lid: zo 03-2-2013 20:54
PR Snoek: 122
PR Snoekbaars: 96
PR Baars: 48
Overige PR's: roofblei 88 meerval 81
steven van den brink schreef:

Ehhhh,???? Kampenaren mogen toch ook gewoon kosteloos op mien stukkie IJssel vissen??? :shock:

Jouw stukje ijssel?
Mag ik daar dan wel vissen?
Heb het nog nooit gevraagd :P

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 

Het is nu wo 23-1-2019 23:08