Onderdeel van VIPMEDIA

Het is nu za 23-2-2019 12:02

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Maastricht
BerichtGeplaatst: do 03-1-2019 3:04 
Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

Lid: do 03-1-2019 2:42
Beste Roofvissers,

Ik vis al sinds mijn kindtijd. Begonnen met de dobber en erna al snel overgestapt op het karpervissen. Dit doe ik nu al behoorlijk wat jaar.
Nu wil ik graag buiten het karpervissen ook mobieler en lichter op snoek, snoekbaars en baars gaan vissen Ik zie en lees steeds meer over streetfishing wat me erg interessant lijkt.

Ik woon zelf in Limburg. Dus woon niet echt in de buurt van de mooie streetfishing wateren zoals de grachten in Amsterdam, Utrecht etc.

In Maastricht zijn er een aantal wateren die bij de landelijke lijst horen. Uiteraard de Maas zelf, maar ook genoeg smallere vertakkingen en kanalen. Zoals het Voedingskanaal, Het Bassin en andere plekken.

Op de website van HSV Visstandvetbetering Maas staan deze locaties. https://visstandverbeteringmaas.mijnhen ... -maas.html

Heeft iemand ervaring met deze wateren?

Groetjes,
Ludo

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: Maastricht
BerichtGeplaatst: do 03-1-2019 12:44 

Lid: wo 01-6-2005 16:52
op het julianakanaal heb ik een aantal jaar terug wel eens heel veel baars gevangen (wel vanuit de boot). Er waren geen grote vissen (40+) bij maar vooral vissen tussen 20 en 35 cm. Dit was wel in de zomer, in de winter zaten ze er niet leek het. Vanaf de kant is het wel wat moeilijker bevis/berijkbaar denk ik. Op de rest van de wateren daar eigenlijk nooit veel success gehad. Hier en daar een vis. Als je in de buurt woont en je er genoeg vistijd doorbrengt denk ik wel dat je er leuke vangsten kan doen. Op de maas zitten erg grote vissen daar maar de vangsten hangen veel af van de juiste omstandigheden (regenval, stroming, helderheid,...)

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: Maastricht
BerichtGeplaatst: do 17-1-2019 22:48 

Lid: do 03-1-2019 2:42
De omstandigheden bepalen veel inderdaad. Ik ben vorige week de eerste keer gaan vissen rondom Maastricht. Verschillende soorten wateren. Aantal kilometer gelopen en verschillende stekken bevist. Heb gevist meer meerdere kleuren en maten shadjes en pluggen. Maar helaas Geen beet gehad.

De volgende keer wil ik het op het Voedingskanaal opnieuw gaan proberen. Ik neem dan ook mijn uitgooibare fishfinder mee. Om het gebied meer in kaart te brengen. Hopelijk meer geluk volgende keer.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Het is nu za 23-2-2019 12:02