Onderdeel van VIPMEDIA

Het is nu wo 23-1-2019 23:20

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 394 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Overzicht shadhengels voor snoekbaars vanaf de kant
BerichtGeplaatst: wo 14-3-2018 8:47 
Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

Lid: do 12-10-2017 6:44
PR Snoek: 102
PR Snoekbaars: 78
PR Baars: 45
Eens Neil, het hoeft zeker niet persé duurder.

Ik ben echt onder de indruk hoe goed en mooi veel hengels van de grote namen in de 90 - 140 euro klasse zijn tegenwoordig. Gemaakt in Azië in grote aantallen door een paar fabrieken. Deze kwaliteit was een aantal jaar geleden véél duurder.

Ik zit zelf in het proces om via een aantal van deze wat minder kostbare hengels (gevaarlijke uitspraak, I know) de 'ideale spinhengel' voor mijn manier van vissen te bepalen en aan die hengel dan wat meer geld uit te geven. Ik heb hengels van Okuma, Westin en Savage Gear of heb ze wat langer kunnen proberen. De hengels van Savage Gear hebben tot nu toe mijn voorkeur. Op dit moment is de LRF 5-12 gr. mijn favoriete hengel.

Maar... als ik ermee vis stel ik mij steeds vaker de vraag; waarom zou ik eigenlijk meer geld uitgeven? Werpt en vist als een trein, mooi gevoelig, fijne aktie etc... En met een aanschafprijs van 100 euro gebruik je hem ook niet met samengeknepen billen om je dure 400+ euro hengel niet te beschadigen ofzo. Gaat een Sint Krak, Fair Play e.d. dan zoveel meer toevoegen? Dunno... :?:

Een in Azië in grote aantallen gemaakte hengel van 100 euro zou denk ik zeker 2,5 x zoveel kosten als'ie in kleine aantallen in de US of Europa gemaakt zou zijn?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14-3-2018 15:11 

Lid: do 28-10-2010 21:08
Het voordeel aan het ruime aanbod van materiaal is naast dat hengels de laatste 10-20 jaar een stuk beter zijn geworden ook dat er vaak genoeg nieuw materiaal bij komt en oude weer verdwijnen..

Zo kon je die lunamis stokken ook voor 150-175 euro krijgen destijds.. dat is de helft van de algemene winkelprijs en maar een paar tientjes meer dan bv een w3 die nu enkel nog voor de hoofdprijs over de toonbank gaan..(het is eerder vergelijkbaar met een w8 variant en die stokken hebben toch net wel ff iets meer te bieden), of ik er ook 300 euro voor over zou hebben.. misschien nu wel als mijn huidige stok eens breekt en ik geen losse top kan krijgen.. maar dan zijn er vast wel weer andere mooie hengels voor een betere prijs..

Verder ben ik het wel eens met bovenstaand.. het is ook niet altijd fijn om maar super voorzichtig te moeten zijn omdat je met super duur spul staat te vissen.. Aan de andere kant heeft het materiaal wel bepaalde kwaliteit/eigenschappen nodig om het vissen op de rivier plezant te maken..

Op deze manier zijn er genoeg mooie deals te vinden.. als je maar weet waar je naar zoekt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16-3-2018 20:59 

Lid: vr 31-7-2015 11:25
PR Snoek: 101
PR Baars: 42
Overige PR's: meerval 221cm
Iemand de foxrage prism zander pro al aan de tand gevoeld?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 12-12-2018 17:55 

Lid: wo 12-12-2018 17:51
Heeft iemand ervaring met de Shimano Fireblood serie hengels?
Lijken mij erg geschikt voor bovenstaande.
Initieel als Shimano voor zeebaars visserij voorgesteld.

Versie 8.10ft 10-35 gr bijvoorbeeld.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 12-12-2018 19:18 

Lid: do 28-10-2010 21:08
Zal vast wel goed zijn... als je al zoon bedrag wil neertellen zou ik ook eens naar de lunamis kijken... zeer gewaardeerde stokken... wel steeds minder goed verkrijgbaar.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 13-12-2018 10:22 
AKA 'Hick van Dattum'

Lid: ma 05-6-2006 23:13
PR Snoek: 50+
PR Snoekbaars: 50+
PR Baars: 50+
Overige PR's: Snor 50+ Musky 50+
Als je zoveel wil neertellen zou ik nooit een hengel van een grootgrutter kiezen

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 13-12-2018 10:36 

AllroundFriesland schreef:
Zal vast wel goed zijn... als je al zoon bedrag wil neertellen zou ik ook eens naar de lunamis kijken... zeer gewaardeerde stokken... wel steeds minder goed verkrijgbaar.

In tegenstelling tot de Lunamis zijn de Firebloods wel relatief vlot verkrijgbaar in EU
Tenzij iemand mij kan helpen waar die Lunamis hengels kunnen worden gekocht in Europa.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 13-12-2018 10:40 

Ecko schreef:
Als je zoveel wil neertellen zou ik nooit een hengel van een grootgrutter kiezen

280 euro valt nog mee voor een hengel in het topgamma.
Bij St Croix kost in het zelfde gamma na import en winstmarge voor de winkelier 600 euro

En ik ben van mening dat Shimano ongeveer evenwaardige technologie in huis heeft om soortgelijke blanks te produceren als St Croix. Maar ik kan me vergissen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 13-12-2018 11:04 
AKA 'Hick van Dattum'

Lid: ma 05-6-2006 23:13
PR Snoek: 50+
PR Snoekbaars: 50+
PR Baars: 50+
Overige PR's: Snor 50+ Musky 50+
voor onder de 300,-- hoor je mij niet klagen over de fireblood.
Maar prijzen die ik gezien heb lijken te starten bij 450,--
En dan denk ik, zou ik liever custombuild hebben.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 13-12-2018 12:01 

Ecko schreef:
voor onder de 300,-- hoor je mij niet klagen over de fireblood.
Maar prijzen die ik gezien heb lijken te starten bij 450,--
En dan denk ik, zou ik liever custombuild hebben.

https://www.nordfishing77.at/shimano-fi ... 0-80g-6234

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 04-1-2019 10:59 

Lid: wo 22-9-2004 21:48
Wat een fijn topic!!

Ook ik ben opzoek naar een nieuwe hengel! Ik vis nu met een 240 5-20g technium spinghengel met een 2500 twinpower en 10.00 fireline.

WAAR & WAARMEE VIS IK
Ik vis eigenlijk altijd op het amsterdam rijn kanaal op snoekbaars. Onder de bruggen gooi ik in een waaier de veelbelovende stekken af. Ik vis met 7 - 15 grams loodkopjes en shads van +-10cm. En met succes! Toch heb ik wat minder gevoel bij het vissen dan bijvoorbeeld mijn vismaat die vis met een savage gear mmp 270 10-30g. we willen we komende lengte ook eens naar de lek. Affijn, ik zoek dus een nieuwe stok en molen. De molen wordt een stradic 2500c14 vanwege de hogere inhaalsnelheid. Maar dan de hengel. Ik heb uitvoerig dit topic doorgenomen. De st croix ihengel zijn mooi maar mij te duur omdat het niet mijn main visserij is.

WAT ZOEK IK?
Ik hou van licht vissen, maar moet wel wat afstand kunnen halen. Stok met body en een gevoelige top. Ik wil goed aanbeten kunnen voelen. Ik hou van dunne blanks emet mooie kleine ogen, licht en bij voorkeur met een kurken handvat, hoewel dat geen must is. Ik zoek een hengel van 270 lang waramee ik shads van +-10 cm weg kan zetten met een loodkop van 7-15 gram.

KEUZES KEUZES KEUZES.
Deze hengels zag ik voorbij komen. Welke past volgens jullie het beste bij mijn visserij? Deze hengels zagen er al goed uit.
Major Craft Skyroad SKR 902 ML
Ik zag de westin powershad 2.70m 7-25gram
SAVAGE GEAR MPP2 SPINNING - 9' -274 CM - 10-30 GRAM

Bas

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 04-1-2019 11:41 

Lid: za 28-1-2006 14:15
Ik heb een Major Craft Skyroad SKR-902L gehad, helaas is die naar een paar jaar intensief gebruik gebroken. Heb nu een st Croix; ook omdat er een dealernetwerk in NL beschikbaar is. Naast garantie etc. kun je dan de hengels voelen vóór aankoop, dat is met de MajorCrafts etc helaas vaak niet mogelijk. Hoe weet je of je een L of ML precies bij je past?

De Skyroad (je kan de L overwegen ipv de ML) is een heerlijk gevoelig hengeltje voor een redelijke prijs. Zachte top, mooie kromming, geschikt voor de wat lichtere shadvisserij. Zeker passend voor jouw doeleinden; als je er aan kan komen...

De opvolger van de Skyroad serie kun je ook overwegen, bijvoorbeeld de Major Craft Tripple Cross TCX-962ML.

Volgens mij heeft Shimano net een nieuwe Yasei serie gelanceerd, daar zit de Yasei Zander Shad M van 2.70m in. Die heb ik nog niet in mijn handen gehad, maar ik hoorde al wat positieve geluiden over deze stok. Wellicht kun je die bij je lokale hengelshop testen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 04-1-2019 21:55 
Ga ff bij Hengelsport 2000 langs voor de Okuma Epixor 258 (staat 15-40gr op, maar is mi. tamelijk overdreven.)
Liefst ook een paar worpen ermee maken. (volgens mij zijn ze daar niet zo moeilijk in).

Gevoel over de gehele hengel, dus niet alleen de top, wat veel hengels hebben. Tezamen met de opengewerkte handgreep (direct contact met de blank) heb je een heel goede registratie van wat er aan de andere kant van de lijn gebeurt. En ook tijdens de dril.
De Seaguide XO anti-tangle 316-SS guides staan perfect uitgelijnd op de blank en tov de molen waardoor je moeiteloos zeer verre worpen kan maken. En een bonusje voor je, met kurken handvat.
Kost je slechts €85,-

BerichtGeplaatst: za 05-1-2019 5:28 

Lid: do 12-10-2017 6:44
PR Snoek: 102
PR Baars: 45
Neil Pear schreef:
Ga ff bij Hengelsport 2000 langs voor de Okuma Epixor 258 (staat 15-40gr op, maar is mi. tamelijk overdreven.) Liefst ook een paar worpen ermee maken. (volgens mij zijn ze daar niet zo moeilijk in).

Klopt, mooie hengel voor dat geld. Hengelsport 2000 is bijna mijn 'clubhuis'. Bob en Danny zijn idd erg service gericht. Ze zijn ook een van de grootste Savage Gear dealers in NL en hebben daarvan ongeveer alles in huis.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 06-1-2019 19:14 

Lid: ma 14-2-2011 19:39
PR Snoek: 103
PR Snoekbaars: 72
PR Baars: 46
Overige PR's: Roofblei: 66, Elft: 52, Zeebaars: 40
Voor het gooien met een shad een langere hengel, relatief strak ook net zoals de verticaalstok een gevoelige hengel.

Hiervoor gebruik ik de volgende set:
Shimano Yasei Zander Shad 2.70M 12-28g i.c.m. Shimano Sustain 4000FG regular gear. Een mooie betaalbare, gevoelige stok. Ook met opening op de blank bij molenhouder.

https://team-outdoors.nl/shimano-yasei- ... gIKbvD_BwE
Op Blackfriday heb ik bij Kampeerwereld Hendriks 115,00 voor deze hengel incl VZ betaald.
Goed zoeken naar een aanbieding dus.

0.12 Spiderwire Ultracast 8 braid. Dit is een gladdere gecoate lijn.
Door de grotere molen, relatief zachte maar snelle hengel en gladdere lijn kan ik verdere worpen maken.

Afbeelding
Afbeelding

Succes met je zoektocht

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 06-1-2019 21:11 
ED84 schreef:
Kampeerwereld Hendriks 115,00 voor deze hengel incl VZ betaald.

Deze aanbieding had ik ook gezien, toen ik 4 uurtjes later keek, was ie alweer "niet meer leverbaar" :evil: .

BerichtGeplaatst: zo 06-1-2019 21:36 

Lid: wo 22-9-2004 21:48
Top. ik heb exact deze stok in gedachte en dan met een twinpower 3000 serie.
Heb deze hengel zojuist besteld.

bas

ED84 schreef:
Voor het gooien met een shad een langere hengel, relatief strak ook net zoals de verticaalstok een gevoelige hengel.

Hiervoor gebruik ik de volgende set:
Shimano Yasei Zander Shad 2.70M 12-28g i.c.m. Shimano Sustain 4000FG regular gear. Een mooie betaalbare, gevoelige stok. Ook met opening op de blank bij molenhouder.

https://team-outdoors.nl/shimano-yasei- ... gIKbvD_BwE
Op Blackfriday heb ik bij Kampeerwereld Hendriks 115,00 voor deze hengel incl VZ betaald.

0.12 Spiderwire Ultracast 8 braid. Dit is een gladdere gecoate lijn.
Door de grotere molen, relatief zachte maar snelle hengel en gladdere lijn kan ik verdere worpen maken.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Succes met je zoektocht

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 06-1-2019 22:17 

Neil Pear schreef:
ED84 schreef:
Kampeerwereld Hendriks 115,00 voor deze hengel incl VZ betaald.

Deze aanbieding had ik ook gezien, toen ik 4 uurtjes later keek, was ie alweer "niet meer leverbaar" :evil: .

Nadat ik bestelde was die ook gelijkt uitverkocht. Leek wel of er maar 1 op castraat was. De rest van de Yasei was toen ook goed geprijsd

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 06-1-2019 22:21 

bastién schreef:
Top. ik heb exact deze stok in gedachte en dan met een twinpower 3000 serie.
Heb deze hengel zojuist besteld.

bas

Goed bezig! Echt een zeer gevoelige hengel en gooit als een speer. Gaat mooi krom ook op een middelmaatse vis

Gr Edwin

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 394 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16

Het is nu wo 23-1-2019 23:20