Onderdeel van VIPMEDIA

Adverteren

Het is nu do 21-6-2018 18:23

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 378 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Overzicht shadhengels voor snoekbaars vanaf de kant
BerichtGeplaatst: wo 08-3-2017 17:28 
Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

Lid: vr 31-7-2015 11:25
PR Snoek: 85
PR Snoekbaars: 78
PR Baars: 42
Overige PR's: meerval 221cm
Ecko schreef:
Er staat nog een mooie special shad op MP

http://www.roofvisforum.nl/forum/viewtopic.php?f=31&t=135629

Heb ik gezien, maar wil mezelf een cadeautje doen met een nieuwe hengel ;)

om het nog lastiger te maken kwam ik ook nog de Gamakatsu Akilas 270Cm (90MH) tegen..
Keuzes, keuzes, keuzes...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 20-4-2017 23:22 

Lid: vr 01-8-2014 14:09
PR Snoek: 99
PR Snoekbaars: 73
PR Baars: /
Overige PR's: black bass 38 cm, Pijlinktvis 49
Heeft iemand de savage gear salt ccs serie al eens vastgenomen?
Ik vind het echt een lelijke hengel maar desondanks voelt deze wel heel goed en strak aan en zeer licht van eigen gewicht.
Ik denk dat dit ook wel eens een Toppertje kan worden zeker voor een prijs van +- 80 a 90€.

Groeten
Roy

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 20-4-2017 23:40 

Lid: za 02-7-2011 1:29
Ik heb de 260 versie, dacht ik, in mn handen gehad. Helaas niet mee gevist.
Maar het klopt wat je zegt. Hij voelt heel goed aan.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 23-4-2017 16:50 

Ik ben de savage gear salt ccs van 260 cm tot 42 gram vrijdag avond nog gaan halen en heb deze zaterdag gaan testen.

2 kleine mooie snoekbaarsjes van +- 30 a 40 cm mogen vangen op vrij hevig stromend water met loodkoppen van 10 en 14 gram gevist met shads van 9 tot 12 cm.
Zeer goed gevoel , ik voelde de loodkoppen toch goed op de bodem vallen op afstanden tot 40 meter.
De hengel ging in mijn ogen zelfs nog vrij krom op deze vissen.

Heb ook even met loodkoppen van 7 gram gevist maar deze kwamen niet tot aan de bodem tenzij ze eerst 10tallen meters meegevoerd werden door de stroming.
Ik heb ook nog met de Westiw w3 powershad 7-25 gram vergeleken maar ik vind de savage gear toch gevoeliger en beter aanvoelen.

Mijn conclusie. Een super leuke no nonsense lichte shadhengel voor een zeer mooie prijs .

Enig minpunt. Geen verkasoog op deze hengel.

Grtz
Roy

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 23-4-2017 18:42 

Karbonkel schreef:
Enig minpunt. Geen verkasoog op deze hengel.

Sommigen vinden dit een plus.

anders...

Afbeelding

10 stuks voor €1,67

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 26-6-2017 17:59 

Lid: ma 31-10-2016 14:13
Ik heb vandaag een maatje 2500 HG stradic CI4+ gehaald, onder welke hengel deze komt te hangen is nog niet duidelijk. Het wordt of een Shimano Speedmaster MH 270 (14-42g) of een Savage Gear Custom Fast Shad 258 3-16g. Ik wil met deze hengel zowel op baars als snoekbaars gaan vissen en nu is dus voor mij even de vraag met welke hengel ik het fijnste vis. Bij de Speedmaster vraag ik me af of ik loodkopjes van 7-10g nog wel goed voel en bij de Fast Shad vraag ik me af of ik er een 14g kopje nog goed mee weg krijg. Gelukkig was de winkelier zo aardig om me beide hengels mee naar huis te laten nemen, ik kan ze een paar keer proberen en welke het meeste bevalt die mag blijven. Ik ben dus benieuwd....ga ze vanavond vast even testen 8)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 26-6-2017 18:43 

Lid: do 28-10-2010 21:08
Zit wel veel verschil in beide hengels... Ik denk dat je idd wel betere hengels kan krijgen dan de speedmaster voor het vissen met shads.. met de andere hengel beperk je jezelf denkik een beetje te veel.. Ik heb die zwaardere custom fast shad hengels van savage gear wel eens beetgepakt.. die voelden mij toch een beetje te zwaar aan vooral (dan lijkt me de eerder genoemde hengel van savage gear beter).. of eentje uit de finezze serie.. (finezze soft lure) alleen deze zijn weer iets korter.. Ik zou het ook ff proberen idd dan krijg je er vanzelf een beter beeld bij..

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 25-8-2017 15:53 

Lid: vr 19-4-2013 13:39
Ik vis de laatste week met een Fenwick HMX862ML. Deze stok is zoveel gevoeliger dan de Special shad dat je zelf 2 gr naadloos op de bodem voelt ploffen.

Raar dat ik deze stok nergens anders ben tegen gekomen op dit forum

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 27-8-2017 21:44 

Lid: di 28-8-2012 16:37
Joep schreef:
Ik vis de laatste week met een Fenwick HMX862ML. Deze stok is zoveel gevoeliger dan de Special shad dat je zelf 2 gr naadloos op de bodem voelt ploffen.

Raar dat ik deze stok nergens anders ben tegen gekomen op dit forum

Waar is deze te koop?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 28-8-2017 22:23 

Lid: vr 19-4-2013 13:39
Elke Berkley (pure fishing) dealer kan hem krijgen. Ik had hem gevonden bij AP van der veer die hem op de gok besteld had.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za 21-10-2017 18:52 

Lid: za 21-10-2017 18:14
Ik zie dat dit een hele drukke en recente thread is nog steeds. Dus ik ga eens wat vragen stellen!

Ik ben redelijk nieuw met het diagonalen/shad vissen vanaf de kant maar jezus wat leuk! Ik vis 95% van de keren op het Albertkanaal bij Maastricht in de buurt.
Nu ben ik op zoek naar een shad hengel van rond de 100-150 euries. Mijn voorkeur gaat uit naar een snelle tot extra snelle en strakke hengel. Het liefst redelijk kort (in tegenstelling tot wat iedereen aanraadt) zo rond de 240. Vind 270 namelijk niet fijn uit eigen ervaring.
Ik vis ook graag zo licht mogelijk aangezien het hier minimaal stroomt(10gr kopje is eigenlijk al te zwaar). Vis het liefst met 3 tot 5grs kopje.

M'n oog is gevallen op een aantal hengels waarbij ik twijfel.

-Gunki Street Fishing 228 M/ML (3-15gram WG)
-Westin W3 Powershad 240 (7-25 gram WG)
-Pezon et Michel Invitation Transfer Minnow 240 (5-25gram)

Problemen met de beschreven hengels;

- De Gunki is volgens mij niet zo heel strak
- De Westin W3 lijkt mij net wat te zwaar aangezien ik echt met licht
spul vis
- De Pezon&Michel staat 'nerveuze actie' dus lijkt mij ook niet zo heel
strak dan? + 5-25 lijkt me ook niet ideaal voor licht materiaal

Ik sta extreem open voor suggesties, commentaar op mijn geschreven stukje en ervaringen over genoemde hengels omdat ik helemaal tegen een muur aan loop!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 22-10-2017 13:48 

Aan je omschrijving te lezen zou ik eerder kiezen voor een hengel met een max wg van 15 of 20 gram.
Met 20 gram kan je ook nog wel op de rivier vissen.. met 15 wat minder maar geeft je meer gevoel als je met lichte loodkoppen vist. Met een 25-30 grams hengel sta je ook makkelijk aan de rivier met loodkoppen van 18-21 gram te smijten.. (lijkt me wat te zwaar voor jou doeleind).

Ik heb zelf een 30 grams akilas voor op de rivier.. die heb je ook in 15 gram https://www.visdealshop.nl/hengel/gamak ... t-80ml.htm

lijkt me ook geen verkeerde hengel.. maar er zijn er zoveel het is altijd lastig een advies te geven.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 22-10-2017 14:17 

Lid: do 12-10-2017 6:44
PR Snoek: 102
PR Snoekbaars: 77
PR Baars: 41
Als Roy het liefst met 3 en 5gr. vist lijkt een hengel met een werpgewicht van 15 tot 20 gr werpgewicht mij wat zwaar?...

De door de fabrikanten aangegeven gewicht-indicatie is natuurlijk waanzin. Geen enkele hengel doet het perfect met 3 en 15 gram. Als het goed is / de fabrikant meer dan alleen marketingmensen in dienst heeft en de hengels door een ander bedrijf laat maken en alleen maar verkoopt.... ligt de sweetspot ergens rondom het midden van de aangegeven range. In dit voorbeeld zo tussen de 8 en 10 gram.
Daaronder en daarboven 'kan' ook wel maar dan voelt en functioneert het in mijn ervaring duidelijk minder.

Nog een hengel suggestie: Savage Gear XLNT2 Bushwacker, 228cm - 3 to 18gr. Sweetspot tussen 8 en 11g. Wat hoger dan waar je mee wilt vissen maar daardoor is de hengel wel iets meer allround als je later ook met ander kunstaas wilt gaan vissen.
Ik kocht deze hengel voor 'erbij' maar is inmiddels mijn meest gebruikte. :)

http://savage-gear.com/product/bushwhacker-xlnt2/

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 22-10-2017 14:56 

In de lengte- en gewichtsklasse e wordt de keus een heel stuk groter. Daarnaast komen ook LRF, en dropshot/streetfishinghengels erbij om de hoek kijken. Dus de keus nog lastiger.
Bijkomstig is wel dat de gemiddelde prijs een stuk lager wordt en al juweeltjes een stuk onder de €100 kan vinden.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 24-10-2017 22:21 

Lid: za 21-10-2017 18:14
Klopt AllroundFriesland, maar ik vis altijd op dit water omdat het conventioneel zo'n 300m van mijn huis af ligt en ik monsterbaarzen (voor mij dan) eruit trek met maten waar menig vissers die ik spreek hun bek van open valt. En snoekbaars zit er ook meer dan genoeg alleen nog de grotere exemplaren vinden! (Heb er al gevangen van 60+ dus ze zitten er). Op stromend water, natuurlijk geen rivier maar toch flinke stroming, vis ik ook lichtgewicht maar dan met nog meer beleid, maar dan wordt het lijnkijken en totaal geen gevoel met huidige hengel. Na wat meer onderzoek en contacten gelegd te hebben, heb ik de tot 25gr kunnen uitsluiten en zat ik zelf nu heeel erg te twijfelen tussen akilas 3-15 en gunki 3-15.

Wat betreft Richard, zoiets had ik zelf ook al in gedachte zo'n sweetspot achtig iets. Maar als ik 0.5-7gr hengels pak dan ben ik weer té gelimiteerd. Vandaar dat mijn voorkeur uit gaat naar 3-15 omdat ik denk dat je met 5gr totaal ook nog echt wel gevoel zal hebben! (Ik shadvis nu met een parabolische 10-30grams 210 ordinaire spinengel dus kun je nagaan wat voor gevoel ik heb met 3-5gr, bijna niks tot niks! (En trek er nog genoeg uit haha) En die SavageGear lijkt me ook een supersuperstokje hoor... net als een paar HTO stokjes zoals RobbieLee mij aanraadde. Helaas wordt mijn keus steeds moeilijker ipv makkelijker haha!

Ik denk dat ik de gok ga wagen en voor de iets kortere ga met de mooiste afwerking en dat zal dan de Gunki Street Fishing S228 M/ML worden. Mocht ik deze hengel bestellen zal ik ook een reviewtje geven op deze thread voor de gegadigden.

Bedankt iedereen voor de adviezen en suggesties in zo'n korte tijd!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 03-11-2017 12:08 
Liefhebber van Rubber

Lid: ma 27-8-2007 15:04
PR Snoek: 124
PR Snoekbaars: 89
PR Baars: 53
Overige PR's: roofblei 78 cm black bass 53cm
Ik begreep dat er volgend jaar ook een zwaardere sanger Goza gaat komen 2.50 meter en 20-60 gram werpgewicht dat gaat een topper worden voor het werpend vissen, zowel op snoekbaars als op Zeebaars!!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 31-1-2018 22:02 

Ik heb vandaag de Fox prism zander pro in mijn handen gehad.
Lijkt me wel een heel leuk hengeltje om loodkopjes mee te gaan vissen.
De 240 cm 7-28 gram vond ik zeer leuk aanvoelen.
De 270 cm 7-28 gram leek mij net wat te slap in de top.
Voor de rest lijken me het wel fijne hengels.

Iemand er al mee gevist of al eens vastgehad ?

Groeten
Roy

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 31-1-2018 22:13 

Zou kunnen maar heb toch altijd twijfel of hengels uit dat prijssegment goed genoeg zijn om op de rivier goed bodem te kunnen voelen.. Mocht je daar vissen natuurlijk.. Ik heb liever een topmodel van een jaar of 2 terug dan een prijsbewust model van dit jaar... Er wordt zoveel aangeboden op het internet.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 02-2-2018 15:00 

Lid: di 11-3-2014 16:08
AllroundFriesland schreef:
....heb toch altijd twijfel of hengels uit dat prijssegment goed genoeg zijn om op de rivier goed bodem te kunnen voelen...

Dan moet je toch eens beter kijken.
De ontwikkelingen staan niet stil. Men kan elke keer weer goedkoper produceren. Een hengel met bepaalde eigenschappen en specificaties wat 10 jaar geleden €250,- kostte, kan nu door gebruik te maken van nieuwe materialen, technieken en grotere oplage nu ruim onder de €100,- duiken.
Er zijn zat hengels die daar geschikt voor zijn.
Verder is het niet alleen de hengel die t maakt hoe goed je bodem kunt voelen,.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 02-2-2018 15:38 

Het is natuurlijk niet alleen de hengel.. maar de stok is wel een groot deel van het gevoel wat je krijgt.. aan de lijn kan je vaak niet veel verbeteren, de molen doet ook niet veel en het aas is een kwestie van afstelling.

Zo heb ik laatst van hier een hengel gekocht voor 80 euro.. die was nieuw bijna 300.. 1 keer gebruikt door iemand.. Zo heb ik de meeste stokken die ik heb gekocht eigenlijk.. Ik wacht gewoon tot ik een goede aanbieding zie en die komen vaak zat voorbij. Dat is het voordeel als je al een bos hengels hebt staan en eigenlijk niks echt nodig hebt..

Ik ben het er ook mee eens dat goedkopere stokken de laatste jaren steeds beter worden maar op het topsegment verandert niet zoveel. Het is net die extra paar grammetjes minder en die extra paar procent meer gevoel die het em doen dan.. (en natuurlijk de wat mooiere afwerking).

Ook zijn er zat stokken in het goedkopere segment die wel de naam 'shadhengel' hebben maar ik totaal niet geschikt vind qua actie. Terwijl over het algemeen de meeste spinhengels in het 250+ euro segment wel geschikt zijn door het gebruik van duurdere/snellere blanks.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 12-3-2018 20:50 

Lid: ma 12-3-2018 20:36
Welke lengte adviseren jullie voor het vissen met shads op de rivier en in de havens (vanaf de kant)?
Ik ben van plan om de Westin W3 Powershad aan te schaffen, maar ik twijfel nog tussen de 2.40 en 2.70

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 13-3-2018 14:10 

Zie antwoord bij je andere vraag in t beginnersforum.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 13-3-2018 18:42 

Lid: di 28-8-2012 16:57
PR Snoek: 114
PR Snoekbaars: 76
PR Baars: 52
Overige PR's: Roofblei: 76
Hanno van den Dool schreef:
Welke lengte adviseren jullie

2.70 pakken als je focus op het vissen op afstand ligt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 13-3-2018 18:50 

Is een 2.70 w3 hengel wel net zo geschikt als een 2.40? hoe langer de stok die je pakt is hoe beter de stok moet zijn vaak.. Oftewel er zijn zat 2.70 hengels die nogal zwaar en zwabberig zijn.. met een 2.40 heb je dit een stuk minder snel.

Voor die lengte vind ik bv een lunamis s900ml een perfecte stok.. (als je even een paar pagina's terug kijkt heeft phillip jochems het hier ook over incl wat beeldmateriaal). Kost wel wat meer dan een w3 alleen.. (en misschien wat lastiger aan te komen).

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 13-3-2018 19:47 

Westin W3 Powershad 270 MH is zeker niet zwabberig is zeker geschikt.
Als hij over X jaar de finesses van deze visserij in zn vingers krijgt, kan hij altijd nog de keus maken voor een duurdere of een andere, want t hoeft niet persé duurder..

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 378 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Volgende

Het is nu do 21-6-2018 18:23