Onderdeel van VIPMEDIA

Het is nu za 21-10-2017 21:40

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: favoriete molen
BerichtGeplaatst: wo 21-6-2017 16:10 
Liefhebber van Rubber

Lid: ma 27-8-2007 15:04
PR Snoek: 124
PR Snoekbaars: 89
PR Baars: 53
Overige PR's: roofblei 78 cm black bass 53cm
er wordt vaak gesproken over favoriete vistechnieken of kunstaas, en ook over hengels wordt veel driftig af gediscussieerd maar met welke molen vissen jullie eigenlijk en welke maat?

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: favoriete molen
BerichtGeplaatst: do 22-6-2017 6:31 
Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

Lid: vr 23-5-2014 10:29
PR Snoek: 102
PR Snoekbaars: 79
PR Baars: 36
Niet allemaal tegelijk, haha.

Ik dropshot met een abu garcia cardinal 10sx die onder een Hart Absolut Rock and Street hangt. Fijn molentje, totaal niet duur, en kan daarom om het jaar een nieuwe kopen. Al meerdere 90+ snoeken mee gedrild ('s winters)

Ook vis ik met deze omdat ik gewoon te schraal ben om te investeren in een molen uit het duurdere segment, omdat ik doorgaans niet superzuinig op mijn spullen ben. Zit snel onder het zand enzo.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 22-6-2017 7:47 

Lid: wo 18-8-2004 18:36
PR Snoek: 124
PR Snoekbaars: 78
PR Baars: 50
Overige PR's: black-bass 49
Ik twijfel tussen mijn shimano rarenium2500 ci4 en shimano saros 2500.
De rarenium is natuurlijk superlicht maar de saros is weer super solide en de slip klinkt als muziek.
Heb de saros ook in 750 op mijn godfather verticaal hengel, heerlijke combi.

Geloof dat de saros wint :lol:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 22-6-2017 9:26 

Lid: za 02-7-2011 1:29
Net als Pikefreak ben ik niet superzuinig op mn spullen.
Ik vis voornamelijk met een Mitchel Mag Pro Lite 1000 (met maatje 2000 vanaf de kant op zeebaars). Erg licht en toch (erg)solide. Dat blijkt wel na 5 jaar zand, zeewater en zeebaars.En draait nog perfect zonder enige onderhoudsbeurt oid, naast t afspoelen en af en toe licht insprayen met WD40.
Wel heb ik in het begin de vilten slipschijven vervangen door carbon exemplaren.

Voor de hele lichte visserij heb ik nog een MadeInChina molentje maat 500. Die gebruik ik niet echt intensief, maar is een prima molentje voor €4,72 incl verzenden. :D

Voor het zwaardere werk, pilkeren met 100-150gr pilker, heb ik een Daiwa Exceler Z 4000 en een Penn Slammer 360.

Omdat ik vind omdat t moet 8) , komen er dit seizoen waarschijnlijk een Shimano Stradic FK en een Daiwa BG molen bij.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 25-6-2017 10:13 

Lid: za 28-1-2006 14:15
Van al mijn molens is mijn MagPro Extreme van Mitchell favoriet. Ik gebruik maatje 1000 (ongeveer 2500 in Shimano maatgeving) voor het diagonalen op snoekbaars, kun je heel de dag werpend mee vissen zonder een centje pijn:

Afbeelding

Heel erg licht en duurzamer gebleken dan mijn Shimano Rareniums (heb zowel de FB (nieuwe model) als de FA).

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 10-7-2017 12:35 
Moderator RvF

Lid: do 13-3-2008 23:08
PR Snoek: 95
PR Snoekbaars: 68
PR Baars: 49
Na een aantal jaar met exages gevist te hebben, vis ik nu voornamelijk met de daiwa revros/ en de exceler
Deze vind ik er iets steviger uit zien en houden het tot nu toe goed vol.
Ik ben totaal niet zo zuinig op Mn spullen, en soms beginnen ze dan ook wel eens te protesteren na een paar uur werpen en binnen rammen met kunstaas.( vooral de lijnroller)

( ik probeer nu wel telkens Mn spullen af te spoelen, en af en toe een beurtje, want dat verdienen ze wel.)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 10-7-2017 12:43 

Lid: za 02-7-2011 1:29
Tjaap schreef:
Heel erg licht en duurzamer gebleken dan mijn Shimano Rareniums (heb zowel de FB (nieuwe model) als de FA).

Yep, heel duurzaamheid.
Toen ik voor het eerst een Mag Pro Lite in mn handen had was ik er eigenlijk meteen voor gevallen.
Hij was zo ongelooflijk licht in gewicht en soepel lopend, vergeleken met de toenmalige modellen van andere merken, dat ik twijfelde over de robuustheid en duurzaamheid.
Ik heb em maar laten liggen, ondanks de toen schappelijke prijs van €140,-.

Tot ik deze molen 5 jaar geleden voor €60,- te koop zag op Marktplaats.nl. Toen meteen een aantal gekocht waarvan ik zelf een 1000 en 2000 voor mezelf hield.
En magnesium en zoutwater gaan niet goed samen, maar de coating blijkt, na 5 jaar gooien en smijten en minimaal onerhoud, superieur.
Geen moment spijt van gehad. Alleen dat ik er niet meer gekocht had voor mezelf.

Afbeelding

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 10-7-2017 13:03 

Lid: za 28-1-2006 14:15
Robbie Lee schreef:
Toen ik voor het eerst een Mag Pro Lite in mn handen had was ik er eigenlijk meteen voor gevallen.

Geen moment spijt van gehad. Alleen dat ik er niet meer gekocht had voor mezelf.

Ah mooi om te lezen dat anderen ook goede ervaringen hebben met Mitchell. Wordt vaak nog weleens vergeten in het rijtje Shimana, Daiwa en Penn voor kwaliteitsmolens.

Ze te zien lezen zijn de Mag Pro Lites dus ook prima molens. Dat is mooi want mijn Mag Pro Extreme behoort tot een hogere prijsklasse. Daarom heb ik er ook maar een :P

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 12-7-2017 19:01 

Lid: do 17-5-2007 10:14
PR Snoek: 85
PR Snoekbaars: 57
PR Baars: 30
Overige PR's: Barbeel 60
ik gebruik zelf 2 stuks Aernos 2500 FB en 1 stuks Exage 2500 FC. Ik ben niet zo'n fanatieke roofvisser als sommigen hier. Daarom had ik geen zin om te investeren in duurdere molens en moet zeggen dat ze mij prima bevallen. Het voordeel dat deze 'goedkope' molens bieden is dat er standaard een reservespoel bij zit.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 13-7-2017 16:36 

Lid: di 20-9-2016 17:35
[quote= Het voordeel dat deze 'goedkope' molens bieden is dat er standaard een reservespoel bij zit.[/quote]

Dat is iets wat ik niet zo best begrijp.
Bij een molentje van €75 krijg je een reservespoel en bij een stella van €500 mag je die nog eens bijbetalen (en niet weinig!!)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 03-8-2017 18:19 

Lid: do 17-5-2007 10:14
PR Snoek: 85
PR Snoekbaars: 57
PR Baars: 30
Overige PR's: Barbeel 60
Het kan ook zijn dat Shimano er voor kiest om i.p.v. de prijzen te verhogen, de prijs het zelfde laat, maar de reservespoel niet meer standaard mee levert. Een reservespoel is voor sommige visserijen een onmisbaar iets.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 04-8-2017 19:22 

Lid: wo 06-12-2006 19:54
Sinds dit jaar heb ik een Stradic 4000FK. Gebruik hem voor zeebaars/fint, snoekbaars etc.
Ben er na +/-10 sessies nog heel tevreden mee.
Nadeel is dat er geen reservespoel bij zit, kost €40 los.

Hiervoor heb ik met verschillende molens gevist, de Spro Passion 730/740 zijn prijs/kwaliteit goede molens.
Gebruik deze als reserve en voor doodaas/karper etc.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 07-9-2017 20:58 

Lid: ma 28-1-2013 12:57
Ik vis ook met een mitchell mag pro lite en een extreme verder gebruik ik abu revo s20 en een volledig mishandelde rozemeijer. Van die laatste heb ik best wel veel plezier gehad. Op de extreme ben ik stiekem wel een beetje verliefd. Hoewel ik de lite mooier vind loopt de extreme als een warme mes door boter. Het is dat die dingen aardig aan de prijs zijn anders had ik op al mijn hengels 1 zitten. Mijn mag pro lite loopt lang niet zo lekker. De revo s20 loopt ook wel aardig soepel maar zwaar vergeleken met de extreme.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 12-10-2017 7:51 

Lid: ma 17-10-2016 18:36
Ik gebruik een Okuma Ceymar in 2500 voor het vissen op snoekbaars en baars. De 4000 versie staat op mijn snoekhengel. Echt topmolens.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 12-10-2017 8:21 

Lid: do 12-10-2017 6:44
PR Snoek: 106
PR Snoekbaars: 78
Hallo allemaal, een nieuweling op het forum hier... :)

Ik gebruik ook Okuma molens, een Helios Gold en 2 Inspira's. Dit zijn 'topmodellen' maar tussen 100 en 150 euro nog steeds schappelijk geprijsd, zeker gezien de geboden kwaliteit. Zeer solide en mooi gebouwde molens en tevens licht in gewicht. Ik gebruik ze uitsluitend voor het werpen met shads, pluggen, jerks en spinners en ze maken zeer veel 'draai-uren'. De slips werken super en ze vergen erg weinig onderhoud. Alles blijft mooi en soepel draaien en werken. Erg tevreden over!

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Het is nu za 21-10-2017 21:40