Onderdeel van VIPMEDIA

Adverteren

Het is nu do 19-7-2018 23:23

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: SF het ij. amsterdam
BerichtGeplaatst: za 13-8-2011 15:10 
Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

Lid: wo 18-8-2010 0:49
Beste Heren.

op het ij is het natuurlijk fijn roofvissen. echter zit bijna iedereen daar in de boot.
vanaf de kant moet ook wel een visje te foppen zijn, maar mijn vraag is.
kun je een beetje vissen vanaf de kant of zijn veel plekken niet te bereiken.
ik zie best wat mooie havenkoppen etc. maar ik weet niet of je daar mag komen.

Als iemand hier iets over kan vertellen graag!
ik hoef niets over de vangesten te weten, maar puur de bereikbaarheid van sommige plekken/stekken.

fijne dag heren

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: SF het ij. amsterdam
BerichtGeplaatst: wo 17-8-2011 16:58 

Lid: zo 14-3-2010 20:26
PR Snoek: 116
PR Snoekbaars: 102
PR Baars: 49
Overige PR's: wahoo-132 tandbaars-120 bonefish-0.545
Als je met de trein komt en aan de IJ-kant het CS uitloopt kun je meteen beginnen.Als je ergens niet mag komen staat er wel een bord of is het simpelweg afgesloten met een hek.Neem je de (gratis) pont naar de de overkant dan geld in principe hetzelfde. Maar aan beide zijden genoeg stekken waar je kunt vissen. :)Ik zou zeggen doet voortwandelen en ontdek.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 19-8-2011 23:15 

ja idd.

het is ook mijn plan om vanaf het cs de pont te pakken en dan aan de overkant te beginnen.
ik ga gooien met shads en mogelijk wat dropshotten.
a.s. dinsdag ga ik.

mocht nou iemand zin hebben om mee te gaan hoor ik dat gaarne via pb of dit topic.

ton bedankt voor je bericht.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 21-8-2011 0:27 

Lid: za 28-8-2010 23:50
William, ik ben heel benieuwd naar je ervaringen! Ik was zelf onlangs voor het werk in Amsterdam en heb in de Houthaven gevist. 2 kleine snoekbaarsjes :-( maar het was wel hondeweer en 5+ beaufort, dat helpt er ook niet aan! Later zag ik pas dat er richting station beduidend meer mooie plekjes waren maar had geen tijd meer om te vissen... tips en ervaringen welkom!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 21-8-2011 5:10 

voor dinsdag voorspellen ze ook pestpokkenweer, maar na 7 nachtdiensten gaat een beetje regen en wind mij niet tegenhouden. er moet gewoon gevist worden.

mijn bevindingen zal ik dan ook in dit topic posten.

gegroet

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 21-8-2011 5:55 

Lid: wo 13-1-2010 23:58
PR Snoek: 109
PR Snoekbaars: 70
PR Baars: 47
Overige PR's: Roofblei: 32cm Bot: 37cm
Dat gevoel ken ik :lol:
Meestal na een set nachtdiensten kan ik het ook niet laten om te gaan vissen i.p.v. een paar uur slaap te pakken.
Dan maar in elkaar donderen aan 't eind van de middag op de bank.

Ontopic: ik heb geen ervaring met het struinen langs het Ij.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 21-8-2011 19:31 

Lid: di 21-6-2011 19:08
PR Snoek: 119
PR Snoekbaars: 85
PR Baars: 42
Gegroet ik ben iemand uit belgie en ga toevallig in amsterdam naar een band kijken dinsdag, ik ben dan ook sterk aan het overwegen om dan eerst eventjes te gaan vissen als men maten dat niet erg vinden, kan er iemand mij dan vertellen waar het post kantoor zich bevind? kan ik dan snel even achter een vispas.

Ik zal nog iets laten weten of ik met jullie eventueel mee kan,
grtz!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 21-8-2011 20:02 

Euh, Ivo, het is in Nederland niet zoals in België hoor... als ik verkeerd ben zal iemand me wel corrigeren :-) maar bij mijn weten kan je in het postkantoor in Nederland enkel de Kleine Vispas kopen en dan mag je niet zomaar met eender welk aas vissen. Groter dan 2,5cm mag al niet. Kijk eerst maar eens goed op de website van Sportvisserij Nederland. Voor roofvissen zal je echt wel een Grote Vispas nodig hebben van een hengelsportvereniging. Voor Oost-Vlamingen zoals wij is het makkelijkst om er eentje van ONI Terneuzen te kopen bij een van de 2 hengelsportzaken in Zelzate of bij Tryo in Eeklo. Kostprijs: 42 EUR voor een jaar als ik me goed herinner. En via de Visplanner kan je dan ook zien welke vergunning je voor welk water nodig hebt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 21-8-2011 20:11 

volgens mij kan je ook gewoon een dagkaart of weekpas bestellen...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 21-8-2011 20:19 

Aha, inderdaad, AHV heeft een 3-dagen pas:

3 daagse vergunning aanvragen

Sinds kort bied de A.H.V. aan personen die de "Amsterdamse wateren " eens uit willen proberen dit te doen door middel van een drie daagse vergunning.
De kosten voor deze vergunning zijn € 12,50. De drie daagse vergunning wordt afgegeven voor drie aaneengesloten dagen. Het geeft toestemming om in de door u gekozen periode met twee hengels te mogen vissen in de Amsterdamse wateren.
Indien u binnen een periode van 30 dagen zou besluiten om toch gebruik te willen maken van een volledig lidmaatschap dan zal de A.H.V. € 10,00 in mindering brengen op de lidmaatschaps kosten.
Interesse en aanvragen ? ahv@ahv.nl

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 21-8-2011 20:29 

precies. en volgens mij zijn ze niet op het postkantoor, maar in de hengelsportwinkel te verkrijgen.

mogelijk kan je ze zelfs op het web bestellen.

renzo... ben jij in het ij wezen dropshotten of heb je werpend gevist?

gegroet

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 21-8-2011 20:32 

William: was in de Houthaven. Shadvissen. Haparandadam en omstreken.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 21-8-2011 20:36 

ok helder.

ga ook met een shad gooien

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 21-8-2011 20:50 

Nou, langs de kades (niet in de Houthaven dan, maar dichter naar het station toe) kan je perfect dropshotten natuurlijk.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 22-8-2011 0:25 

ach zo, dat wist ik niet, toch bedankt voor de info!!!
hopelijk kan ik deze dan aanschaffen in een hengelsportwinkel in amsterdam want via internet is het al een beetje te laat, enja het is nog niet zeker of ik er ga vissen

grtz!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 22-8-2011 11:34 

Morge ga ik uiteindelijk toch niet meevissen, het lijkt me niet de moeite om voor maar 2 uurkes te vissen een vispas voor 3 dagen aan te schaffen.
toch zal ik wel eens rond de ij wat gaan zien of er paar mensen aan het vissen zijn ;)
grtz!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 22-8-2011 18:20 

Lid: ma 22-8-2011 18:15
PR Snoek: 89
hou er rekening mee dat je veel snoekbaars en baars zult vangen snoek vind je veel minder in het ij.
Mocht je in de avonduren gaan vissen dan zijn de zij kanaaltjes zoals aan de motorwal een must om te bevissen daar zit enorm veel snoekbaars in de avond.

grtz

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 22-8-2011 19:18 

Lid: di 28-9-2010 9:09
PR Snoek: 121cm
PR Snoekbaars: 69cm
PR Baars: 48cm
Overige PR's: Roofblei: 79cm Fint: ong. 45cm
edit

Laatst bijgewerkt door Mark Ladorte op zo 28-8-2011 0:06, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 23-8-2011 4:58 

nou ik pak zo de eerste trein hier en ben dan lekker vroeg in amsterdam.

had die stek bij de moterwal al gezien op google aarde. in de avond zal ik er niet meer zijn, want in de late middag en avond voorspellen ze zeer slecht weer. vandaar dat ik lekker vroeg vertrek.

vanavond maak ik een verslagje en iedereen bedankt voor de tips etc.

gegroet

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 23-8-2011 6:39 

Lid: zo 29-8-2010 8:23
PR Snoek: 112
PR Snoekbaars: 82
PR Baars: 51
Ook de Franse importeur van Reins heeft tijdens de EFFTEX 2011 Amsterdam leren kennen. Samen met zijn pro-staffers is hij A'dam in gegaan. Nieuwe naam voor de Nederlandse hoofdstad is geworden Zanderdam.
Kijk hier voor een fotoverslag: http://ftfprostaff.over-blog.com/articl ... 96593.html

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 23-8-2011 14:54 

net terug,

uitgebreid veralag volgt later.

maar ondankt het hondenweer ging het lekker.

gegroet

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 24-8-2011 8:42 

Gisteren had ik eindelijk tijd om weer eens te vissen..
's ochtends 4 uur ging de wekker. eerst maar is wat koffie tot me nemen en mijn spulletjes bij elkaar scharrelen.
nog wat fc onderlijntjes geknoopt, het is alleen nog zoeken naar mijn camera. na 5 minuten schiet me te binnen.
deze is met mijn maatje mee op vakantie. dus helaas geen foto's.

in het donker fiets ik naar het station toe. de treinreis verloopt perfect en 35 minuten later kom ik aan op het centraal.
nog maar is koffie en dan op weg naar de pont die me naar de 1e stek moet gaan brengen.

terwijl ik (alleen) op de pont sta voel ik me koning te rijk, de zon komt net op en de lucht is helder.
een prachtige ochtend en dag liggen in het verschiet. de pont komt tot stilstand aan de kade en ik stap uit.
ik wandel langs de wallenkant en bemerk hoe hoog deze zijn.
gelukkig heb ik een klein telescopisch net mee dat ik met een clip aan mijn schoudertas heb bevestigd.
zo hoef ik het net niet vast te houden en kan ik elke snoekbaars probleemloos landen.

op mijn beoogde stek zitten 2 echte mokemse panvissers.
ik besluit even door te lopen en net uit hun gezichtsveld mijn hengel op te tuigen.
ik begin werpend met een roze rozemeijer action tail met een 10 grams loodkopje.

na 3 worpen kom ik tot de conclusie dat 10 gram niet goed te controleren is met windracht 4/5 en de aanwezige stroming.
im plaats van te gaan gooien met een zwaardere loodkop besluit ik dit stuk maar even te gaan kanticalen.
tegen de stenen kade staat 5/6 meter water, waarschijnlijk omdat hier vroeger grote schepen aanmeerden.
ik pak een limegroen shakertje met 18 gram loodkop en begin de kade uit te tikken.
het shadje is nog geen 5 keer heen en weer geweest of net voor de bodem een harde klap erop.
ik zet de haak en al snel is een maats snoekbaarsje op het droge.
hij is echt vol over de shad heengegeaan want alleen een klein stukje staart steekt nog uit zijn bek.
visje gaat terug en ik ga verder met het kanticalen.
ik kom uit bij een haven waar ik 2 shadjes verlies en werpend een klein visje haak. deze rolt er echter snel af.
ik pak nog een ander stukje kade mee waar ik in een kuiltje van 6 meter een klein tikje krijg op een bruin groene peddletail.
een snorkel van nog geen 30 cm is de dader, ook deze krijgt weer snel de vrijheid. nog geen 3 kwartier aan het vissen,
en toch al 2 visjes. het kanticalen bevalt me goed. ik piel een lange steiger uit en vang daar weer een klein snoekbaarsje.
niet groot maar een mooie aanbeet. dit stuk heb ik inmiddels afgevist.
ik loop naar de pont toe om me naar de overkant te brengen. bij deze aanmeerplaats staat een mooie rij palen.
toch maar even met shakertje er langs gooien. inmiddels is het ook gaan regenen,
omweer en harde wind dwingen mij met een zwaar loodkopje te gooien. zo maakt je shadje wat minder mooie vluchten.
maar zo is het toch mogelijk je shad onder controle te houden. ik laat mijn shaker langs de palen over de bodem stuiteren,
als ik een harde tik voel, heerlijke gortdroge aanbeet. vis vecht leuk maar moet zich toch gewonnen geven.
snorkel is nog geen 50 cm maar de sport is machtig. nog maar is langs die palen gooien. de shad zakt af,
ik wip hem van de bodem en Boem. wederom een harde tik en weer een kromme hengel.
een mooi maats visje die de shad compleet geinhaleerd heeft.
alle aanbeten waren eigenlijk fel en ze zaten bijna allemaal aan de hoofdhaak gehaakt.
bij de pont stoppen de aanbeten, tijd om het ij over te steken en even te schuilen voor de harde regen.
na een half uur kijkt de regen niet te gaan stoppen en pak ik maar even een brug als schuilplaats en wat te dropshotten.
ik dropshot haast nooit en weet dan ook geen aanbeet uit te lokken. ook werpend weet ik hier geen vis te foppen.
ik kanticaal wat rond het muziekgebouw maar de vis lijkt even geen honger te hebben.
de regen komt nu echt met bakken uit de hemel, maar aangezien ik toch al nat ben. even vol met de kop in het weer en vissen.

ik vind weer een diepe stenen kant. 5/6 meter. en vis deze af. duidelijk is dat hier de vis wel(weer) los is.
want binnen een uur haak ik 4 vissen waarvan ik er 3 op het land mag begroeten.
allen net maaste vissen die echt strak in de kant lagen.

om half 2. ben ik tot op mijn boxer nat en vind ik het genoeg geweest.
8 vissen gevangen met ongeveer hetzelfde aantal aanbeten ben ik niet ontevreden.
frapant is dat ik alles op een groen kleurtje heb gevangen. en dat de vis erg fel op de shad was.

streetfishing vanaf het ij is dus goed mogelijk en erg leuk om te doen

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 24-8-2011 13:12 

mooi verslagje man!

ik was gisteren rond 17 u eventjes gaan zien aan het stekje dat jullie eerder vernoemde.
Zag er idd een leuke stek uit, jammer dat ik geen hengel materiaal bij had en niemand aan het vissen was, anders had ik mss toch wat bij geleerd...

grtz!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 24-8-2011 18:39 

Lid: za 12-6-2010 22:43
william snijders schreef:
Gisteren had ik eindelijk tijd om weer eens te vissen..
's ochtends 4 uur ging de wekker. eerst maar is wat koffie tot me nemen en mijn spulletjes bij elkaar scharrelen.
nog wat fc onderlijntjes geknoopt, het is alleen nog zoeken naar mijn camera. na 5 minuten schiet me te binnen.
deze is met mijn maatje mee op vakantie. dus helaas geen foto's.

in het donker fiets ik naar het station toe. de treinreis verloopt perfect en 35 minuten later kom ik aan op het centraal.
nog maar is koffie en dan op weg naar de pont die me naar de 1e stek moet gaan brengen.

terwijl ik (alleen) op de pont sta voel ik me koning te rijk, de zon komt net op en de lucht is helder.
een prachtige ochtend en dag liggen in het verschiet. de pont komt tot stilstand aan de kade en ik stap uit.
ik wandel langs de wallenkant en bemerk hoe hoog deze zijn.
gelukkig heb ik een klein telescopisch net mee dat ik met een clip aan mijn schoudertas heb bevestigd.
zo hoef ik het net niet vast te houden en kan ik elke snoekbaars probleemloos landen.

op mijn beoogde stek zitten 2 echte mokemse panvissers.
ik besluit even door te lopen en net uit hun gezichtsveld mijn hengel op te tuigen.
ik begin werpend met een roze rozemeijer action tail met een 10 grams loodkopje.

na 3 worpen kom ik tot de conclusie dat 10 gram niet goed te controleren is met windracht 4/5 en de aanwezige stroming.
im plaats van te gaan gooien met een zwaardere loodkop besluit ik dit stuk maar even te gaan kanticalen.
tegen de stenen kade staat 5/6 meter water, waarschijnlijk omdat hier vroeger grote schepen aanmeerden.
ik pak een limegroen shakertje met 18 gram loodkop en begin de kade uit te tikken.
het shadje is nog geen 5 keer heen en weer geweest of net voor de bodem een harde klap erop.
ik zet de haak en al snel is een maats snoekbaarsje op het droge.
hij is echt vol over de shad heengegeaan want alleen een klein stukje staart steekt nog uit zijn bek.
visje gaat terug en ik ga verder met het kanticalen.
ik kom uit bij een haven waar ik 2 shadjes verlies en werpend een klein visje haak. deze rolt er echter snel af.
ik pak nog een ander stukje kade mee waar ik in een kuiltje van 6 meter een klein tikje krijg op een bruin groene peddletail.
een snorkel van nog geen 30 cm is de dader, ook deze krijgt weer snel de vrijheid. nog geen 3 kwartier aan het vissen,
en toch al 2 visjes. het kanticalen bevalt me goed. ik piel een lange steiger uit en vang daar weer een klein snoekbaarsje.
niet groot maar een mooie aanbeet. dit stuk heb ik inmiddels afgevist.
ik loop naar de pont toe om me naar de overkant te brengen. bij deze aanmeerplaats staat een mooie rij palen.
toch maar even met shakertje er langs gooien. inmiddels is het ook gaan regenen,
omweer en harde wind dwingen mij met een zwaar loodkopje te gooien. zo maakt je shadje wat minder mooie vluchten.
maar zo is het toch mogelijk je shad onder controle te houden. ik laat mijn shaker langs de palen over de bodem stuiteren,
als ik een harde tik voel, heerlijke gortdroge aanbeet. vis vecht leuk maar moet zich toch gewonnen geven.
snorkel is nog geen 50 cm maar de sport is machtig. nog maar is langs die palen gooien. de shad zakt af,
ik wip hem van de bodem en Boem. wederom een harde tik en weer een kromme hengel.
een mooi maats visje die de shad compleet geinhaleerd heeft.
alle aanbeten waren eigenlijk fel en ze zaten bijna allemaal aan de hoofdhaak gehaakt.
bij de pont stoppen de aanbeten, tijd om het ij over te steken en even te schuilen voor de harde regen.
na een half uur kijkt de regen niet te gaan stoppen en pak ik maar even een brug als schuilplaats en wat te dropshotten.
ik dropshot haast nooit en weet dan ook geen aanbeet uit te lokken. ook werpend weet ik hier geen vis te foppen.
ik kanticaal wat rond het muziekgebouw maar de vis lijkt even geen honger te hebben.
de regen komt nu echt met bakken uit de hemel, maar aangezien ik toch al nat ben. even vol met de kop in het weer en vissen.

ik vind weer een diepe stenen kant. 5/6 meter. en vis deze af. duidelijk is dat hier de vis wel(weer) los is.
want binnen een uur haak ik 4 vissen waarvan ik er 3 op het land mag begroeten.
allen net maaste vissen die echt strak in de kant lagen.

om half 2. ben ik tot op mijn boxer nat en vind ik het genoeg geweest.
8 vissen gevangen met ongeveer hetzelfde aantal aanbeten ben ik niet ontevreden.
frapant is dat ik alles op een groen kleurtje heb gevangen. en dat de vis erg fel op de shad was.

streetfishing vanaf het ij is dus goed mogelijk en erg leuk om te doen

Mooi verhaal .Ik was er vandaag ook effen en inderdaad groen was de goede kleur 2 snoekbaarjes in 30 minuten en 2 gemiste aanbeten . ik had niet veel tyd jammer genoeg .Maar ik werk er dicht bij dus ik kom er nog wel eens . Groetjes erwin

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 25-8-2011 14:52 

Lid: ma 22-8-2011 18:15
PR Snoek: 89
Ik heb woensdag ff geprobeerd aan de motorwal en idd flink nat geregend.
Ik had een middelzware hengel mee met een dobbermontage en een 9 cm grootte aasvis.
En mijn lichtste spinhengel en tevens mijn allereerste hengel met een dobbermontage.
Ik kreeg aan het einde van de avond een flinke aanbeet de vis naar de kant gedraaid en op het moment dat hij boven kwam zag ik dat hij zeker 80 tot 90 cm was. Jammer genoeg haalde ik de hengel net iets te hoog op en brak hij. Met als gevolg dat ik geen controle meer over de vis had en hij na 2 minuten weg kon zwemmen alsof er niets gebeurd was.
Dit was de enige aanbeet die ik had.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Het is nu do 19-7-2018 23:23