Onderdeel van VIPMEDIA

Het is nu ma 23-10-2017 6:21

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Advies vakantie in Frankrijk/Spanje/Italie met kinderen
BerichtGeplaatst: za 04-2-2017 11:10 
Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

Lid: za 21-1-2012 22:29
Wij zijn een echt visgezin (kinderen van 8 en 12) en vissen staat dan ook hoog in het vaandel bij een vakantie. Meestal gaan we naar de kusten in Frankrijk of Italie, maar de vangsten zijn helaas niet altijd goed of niet direct bereikbaar voor de kinderen om zelf op pad te gaan.
Dit jaar willen we zeker 1 week ons concentreren op het vissen in het buitenland, dus vandaar ik via dit forum jullie vraag om tips.

Eisen:
*Frankrijk/Spanje/Italie met een maximum van circa 1400 a 1500 km vanaf de Nederlandse grens. Maar toch wel zo zuidelijk dat we een redelijke kans hebben op lekker weer.
*Dichtbij een meertje/rivier (zeearm, dan wel Middelandse zee kust) waar de kinderen zelf naar toe kunnen om een visje kunnen vangen. Op zich zijn ze snel tevreden wanneer ze iets vangen, dat hoeven geen joekels te zijn. Echter ze vinden het leuk om ook wat kans te hebben op de soorten die ze hier niet vangen (kleine meervalletjes, black bass, etc.). Voor de wat grotere kunnen we natuurlijk wel tripjes maken met de auto.
*we hebben een eigen boot, maar het heeft niet direct de voorkeur om deze mee te nemen.

Dus ik vraag niet specifiek om top wateren met grote vissen (liefst niet eigenlijk), maar gewoon een leuke camping/huisje waar we kunnen vertoeven waar de kinderen direct zelf kunnen gaan vissen en een visje kunnen vangen en dan bij voorkeur toch wel de roofvissen.

Ik hoop dat jullie ons een richting op kunnen sturen. Alvast bedankt.

Gr,

Angelo

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: Advies vakantie in Frankrijk/Spanje/Italie met kinderen
BerichtGeplaatst: zo 05-2-2017 9:32 
Liefhebber van Rubber

Lid: ma 27-8-2007 15:04
PR Snoek: 124
PR Snoekbaars: 89
PR Baars: 53
Overige PR's: roofblei 78 cm black bass 53cm
Hoi Angelo,

Ik ben op dit moment op de karper beurs in zwolle, dus is een beetje lastig om goed antwoordt te geven (doe dit vanaf de telefoon) als ik terug ben zal ik uitgebreider antwoorden.
Kijk in iedergeval even naar camping Capfun in nimes (1000 km nederlandse grens ) daar ligt een meer vlak bij en rond nimes avignon zijn tal van kleinere wateren met blackbass. Perfect voor kinderen. Een van mijn beste vrienden heeft ook een zeer grote en zeer proffesionele hengelsport zaak daar en hij spreekt goed Engels hij kan je echt 100en stekken vetellen in de buurt en ook goed advies hoe je daar het beste kan vissen http://www.concept-propeche.com/-Peche-Center-.html

Groet
Alex

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 06-2-2017 18:40 

Beste Alex,

Dank je voor je antwoord. De camping, wanneer ik de juiste voor me heb, ziet er al leuk uit voor de kinderen. En wanneer de kinderen nog goed een visje kunnen vangen, dan zou dat zeker een kandidaat kunnen zijn voor onze trip. En natuurlijk gaan we dan bij jou vriend langs want we zijn nog nergens op vakantie geweest zonder ook wat viszaken te bezoeken.

Ik wacht nog even af.

Gr,

Angelo

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08-2-2017 10:29 
Liefhebber van Rubber

Lid: ma 27-8-2007 15:04
PR Snoek: 124
PR Snoekbaars: 89
PR Baars: 53
Overige PR's: roofblei 78 cm black bass 53cm
Hoi Angelo,

Ik kom al meer dan 10 jaar daar (die regio niet de camping) maar heb ook veel in de bastide gevist en is grote vissen is niet makkelijk maar de vissen tot 20 cm zijn redelijk makkelijk te vangen. zeker leuk voor de kinderen.
Daarnaast zijn er tal van andere wateren op 20-30 min rijden van de camping waar je goed kunt vissen.
Een andere leuke visserij is op de rivier de "gardon"op kopvoorn met sliders zeer spectaculair en de kinderen kunnen dan vissen of in de rivier spelen.
MArcel de bruyne is hier afgelopen zomer ook geweest en heeft daar zijn eerste blackbass kunnen vangen

een dag je strand is ook mogelijk dat ligt op ongeveer 40 min rijden van de camping.

mvg

Alex

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08-2-2017 13:50 

Lid: za 25-1-2014 13:42
PR Snoek: 105
PR Snoekbaars: 73
PR Baars: 50
Overige PR's: Meerval: 239 cm Roofblei 74 cm
Aan de Lot in Frankrijk heb je ook diverse mooie huisjes. Je kan heerlijk uit je eigen tuin vissen terwijl de BBQ aan staat :) Qua vis valt er karper, meerval, forel en witvis te vangen. Daarnaast kan je er heerlijk zwemmen. Bij sommige huisjes is al een klein bootje beschikbaar.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 24-2-2017 19:07 

Lid: ma 22-8-2016 17:51
Mijn ouders waren vroeger helemaal niet echt van het vissen, maar toch ging er altijd een hengeltje mee. Heb in de meest knullige riviertjes en beekjes in Frankrijk en italië wel vis weten te vangen. Ik zou de keuze er niet vanaf laten hangen, de vijvertjes bij campings e.d. vallen vaak toch tegen.

Voor Italië heb ik nog wel een leuke suggestie: Castellara di Tonda. Dit is een 'landgoed' met oude boerderijen in Italië waarin nu appartementen zitten, en er ligt een meer bij(lago di tonda). Heb hier redelijk makkelijk karper en roofvis gevangen. Voor de langere visdagen zou je dan kunnen uitwijken naar een enorm meer in de omgeving; Lago di Bilancino(1,5uur). Indrukwekkend groot, en ook genoeg vangsten zoals ik zie op youtube. Ben er toen ook geweest, maar was 40 graden die dag.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za 25-2-2017 10:16 

Kees, Ik wil me juist deze keer wel richten op iets waar de kinderen zelfstandig naar het water kunnen om te vissen. Ze willen nog meer vissen dan ik!

Remco kun je me iets specifieks aanbevelen, evt via PM? Opmerking het gaat daarbij niet om grote vissen, meer om dat de jongens wat kunnen vangen en dan liefst wat anders dan voorn etc. want dat kennen ze goed van Ned. Maar kleine meervalletjes, blackbass en natuurlijk de specifieke riviervissen (wij wonen in het zeeuwse platteland!)

Gr,

Angelo

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28-2-2017 16:50 

Lid: ma 20-7-2009 0:07
PR Baars: 38
Overige PR's: Beekforel 81
Wij waren afgelopen zomer met Greencamp op twee campings in Frankrijk.
Eentje in de Morvan met een carpodrome op de camping.
Eentje aan de rivier de Viaur in het stroomgebied van de Tarn waar je enkel honderden meters oever kan bevissen en een stroomversnelling om met banden en boten in te spelen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za 29-4-2017 18:33 

Lid: zo 26-6-2016 21:50
Hoi,
Ik ben vorig jaar in de ardeche geweest. Geweldig om te vissen daar. Genoeg forel, karper , snoek, roofblei en natuurlijk barbeel! Ons huis lag op 10 minuten rijden van pont d'arc. Gebied ligt vol met rivieren / riviertjes, die goed te bevissen zijn. Simpel met een kleine forel spinner kan je al heel erg veel lol hebben.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Het is nu ma 23-10-2017 6:21