Onderdeel van VIPMEDIA

Adverteren

Het is nu di 11-12-2018 7:49

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Artic Fox Streamer
BerichtGeplaatst: ma 03-12-2018 23:54 
specimenhunter

Lid: ma 12-1-2004 20:34

Nieuw en ouder videomateriaal van de Artic Fox Streamer, oude filmpje is ondertussen verwijderd en vervangen door deze met paar hele mooie aanbeten en ook vervelende volgers. Helaas verspeelde mijn moeder een echt kalf op het streamertje (op ca 4.50 minuut van het filmpje).

Niet een al te grote streamer maar wel heel fijn formaat om mee te vissen op de spinhengel of lichte baitcaster. Staarten bestaan uit de traditionele konijnenzonkers. Mooiste is de video te bekijken in HD dan komt deze het beste tot zijn recht. Gefilmd met Gopro actioncam.

gr

jw

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: Artic Fox Streamer
BerichtGeplaatst: wo 05-12-2018 17:38 
Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

Lid: wo 01-6-2005 16:52
haha, wat een BAK wordt daar gemist :lol:

Trouwens leuk filmpje hoor. Altijd cool om aanbeten te zien op film (of in het echt natuurlijk)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05-12-2018 18:06 

Lid: vr 08-1-2010 19:28
Overige PR's: met een beetje geluk heb je mazzel
Geweldig filmpje weer Jan-Willem :D
Ik zie trouwens dat je in dit filmpje o.a een SG fast shad custom gebruikt, is dat die van 2.58m met 11 ogen en een cw van 45 gram, en hoe beviel deze?
Wat vind jij nu prettige hengels om op ruim of gemiddeld water dergelijke streamers te vissen, en kies je dan liever voor een molen of voor reel?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05-12-2018 19:18 

Lid: di 25-9-2012 18:18
PR Snoek: 117
PR Snoekbaars: 78
PR Baars: 45,5
Overige PR's: Fiets 160
MRA schreef:
Wat vind jij nu prettige hengels om op ruim of gemiddeld water dergelijke streamers te vissen, en kies je dan liever voor een molen of voor reel?

ik bruik deze nu voor dit soort visserij st croix LBC80HMF 'flippin' bevalt echt super! :D

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05-12-2018 22:05 

Lid: vr 08-1-2010 19:28
Overige PR's: met een beetje geluk heb je mazzel
Dat is een mooie baitcaster hengel Edwin :D
Hij lijkt me vrij pittig en dan bedoel ik niet de prijs :lol: ... ik zie dat deze moderate fast heeft als actie, maar heeft hij nog wel contact met de streamer op de top?
https://stcroixrods.com/collections/fre ... ss-casting

Zelf vis ik de (grote) streamers het liefst met een spinhengel, ik kan er voor mijn gevoel sneller mee vissen en de controle op het aas voelt directer. Sinds kort heb voor een belachelijk lage prijs een shimano beastmaster SBCX24H 2.4O cm cw 20-50 (spinhengel met negen ogen) op de kop weten te tikken, met een okuma safina noir SFR30, en deze kan ik er goed voor gebruiken als de ruimte beperkt is.
Bijlage:
IMG_20181205_191910.jpg
IMG_20181205_191910.jpg [ 226.16 KiB | 120 keer bekeken ]

Maar het allerliefst vis ik ze met mijn The Beast John's SP 2.70 meter lange 30-60 spinhengel.
Bijlage:
IMG_20181205_193008.jpg
IMG_20181205_193008.jpg [ 334.46 KiB | 120 keer bekeken ]

Dit is een hand gebouwde parabolische hengel met schitterende wikkelingen, die niet meer gemaakt worden en, waarvan je de SP uitvoering maar zeer zelden tegenkomt, de BC komen gebruikt heel af en toe nog wel eens voorbij.

Ik ben benieuwd naar de voorkeur van de bouwer van deze prachtige streamers :D

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05-12-2018 22:19 
specimenhunter

Lid: ma 12-1-2004 20:34
Hoi Andre,

Eerst viste ik heel veel met een Shimano Speedmaster 270XH en tot 100gram. Superhengel voor shads maar door vele jaren is de hengel stukje zachter geworden. Nu heb ik een Savage Gear Custom Shad 258cm tot 90 gram. Deze hengel gebruik ik enkel op het grote water vanuit de boot voor shads, twistflies, streamers en hele lichte spinnerbaitjes/spinners komen er ook nog wel is op.

Voor de poldervisserij gebruik ik een baitcaster van St Croix. Legend Tournament. Slop & Frog. Gewicht tot 1.5oz. Al gaat deze hengel ook regelmatig mee naar het grotere water ook vis ik tegenwoordig de racoonstreamers mee zowel de grote als de kleine.

Een artic fox streamer is wel stukje kleiner dan de Racoonstreamer op de foto maar dat heb ik bewust gedaan. Deze heeft de lengte ongeveer van een Twistfly.

De Beast hengels ken ik wel. Ik heb hier nog een baitcaster (plus een imitatie maar wel zelfde blank en bouw) staan en gebruikte deze jaren voor de doodaasvisserij uit de boot. Super parabolisch heel fijn mee gevist. Echter voor deze streamers is deze ongeschikt. Ik denk wel dat je Beastmaster van Shimano een goede stok is. Ondanks dat deze qua werpgewicht iets lager is dan wat ik gebruik is deze wat korter en zal de hengel ook sneller wat meer power onderin.

Hengel blijft toch een persoonlijke keus, als hij lekker vist en goed haakt dan gaat het vanzelf goed. In ieder geval moet het geen straf zijn als je er een hele dag mee staat te vissen of iedere aanbeet lost. Of de hengel in rechte staat blijft als je een vis hebt dan is het visplezier snel voorbij.

Bedankt ook voor de reacties.

mvg

jw

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06-12-2018 0:03 

Lid: di 25-9-2012 18:18
PR Snoek: 117
PR Snoekbaars: 78
PR Baars: 45,5
Overige PR's: Fiets 160
MRA schreef:
Dat is een mooie baitcaster hengel Edwin :D
Hij lijkt me vrij pittig en dan bedoel ik niet de prijs :lol: ... ik zie dat deze moderate fast heeft als actie, maar heeft hij nog wel contact met de streamer op de top?
https://stcroixrods.com/collections/fre ... ss-casting

pittig valt best mee hoor, ideale werpgewicht ligt zo rond de 30 a 40 gram, niet te strak en niet te soepel, eigenlijk perfect voor streamers,twistflies en eventueel klein rubber oid

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Het is nu di 11-12-2018 7:49