Onderdeel van VIPMEDIA

Adverteren

Het is nu ma 19-11-2018 20:43

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Roofvissen in België
BerichtGeplaatst: di 16-1-2018 10:23 
Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

Lid: di 16-1-2018 10:01
Hallo,

Aangezien ik nieuw ben op dit forum wil ik me even kort voorstellen:

Ik ben Steven, 43 jaar, woonachtig in Waasmunster België en ik ben van plan na een lange onderbreking terug te beginnen met hengelen.
Ik heb als kind vaak gehengeld (steeds heel de grote vakantie) vanaf mijn 6 jaar tot mijn 16 ruwweg. Sindsdien ben ik nog een aantal maal geweest maar veel minder. Ik viste vooral op witvis in het begin, maar na enkele jaren ging dit over op karper. Ik heb ook ervaring met dood / levend aas op snoek, snoekbaars en grote paling, maar met kunstaas mochten wij destijds op onze kreek niet hengelen.
Nu heb ik altijd al willen 'spinnen' zoals ik dat noem, vissen met shads, plugs, lepels enzo, maar dit ging niet toen ik jong was.
Ik ging steeds vissen met mijn broer die licht autistisch is, hij is trouwens nog tot een 3 jaar geleden actief geweest, vooral op snoekbaars.

Nu ben ik op zoek naar informatie over waar wij het beste gaan hengelen, ik heb al wat tips gekregen, maar men geeft zijn geheimen niet graag prijs, en dat begrijp ik. Nu weet ik dat het het beste is dat je gaat praten met lokale hengelaars om tips te bemachtigen, maar ik ben niet goed in communicatie met anderen, en mijn broer al zeker niet.

Informatie over hoe en tips met welk materiaal is niet zo belangrijk, aangezien ik dagelijks lees op internet over vooral roofvis hengelen gedurende nu al een 2 maanden, maar ik zou graag wat tips krijgen over locaties, je mag me gerust een berichtje sturen.

Ik ben vooral in rustig gelegen waters geïnteresseerd, liefst polders of kreken waar weinig mensen komen. De soorten die me interesseren is baars (liefst geen kleintjes, die ving ik vroeger heel vaak), snoekbaars en snoek. Met laatste gaat het niet goed in België las ik helaas. Daarom dat ik ook van plan ben nooit vis mee te nemen (dat deed ik vroeger al zelden) en ook met staaldraad te vissen, dat is veiliger voor de snoeken.
Nu weet ik al enkele plaatsjes waar ik - zodra het weer minder winderig is (nu 5 beaufort) en ook wat minder nat - binnen enkele dagen / weken wat ga oefenen.
Ik heb dus al wat materiaal gekocht, en mijn broer heeft nog heel wat meer.

Mijn hobby's: natuurfotografie, PC algemeen, en hopelijk terug gaan vissen!

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: Roofvissen in België
BerichtGeplaatst: di 16-1-2018 19:50 

Lid: zo 20-11-2016 18:38
Stekinfo wordt hier niet gegeven las ik. Zit ook niemand op te wachten. Zeker niet als je het hebt over polders en kreken waar niet veel volk komt.
Je woont in Waasmunster, zit je niet ver van de dender en het einde van het zeekanaal. Daar zit wel wat roofvis, mss ook op stukken van de schelde. Zoek de winterstekken op, die ken je van het witvissen. Daar zit de roofvis ook. Succes.

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: Roofvissen in België
BerichtGeplaatst: wo 17-1-2018 11:44 

Lid: di 16-1-2018 10:01
Mijn excuses, ik wist niet dat dit een verboden onderwerp was; het is blijkbaar een beetje zoals mijn andere hobby natuurfotografie, daar heb je ook vele jaren nodig om de mooie plaatsjes te vinden.. :lol:
Ik zal google maps wel gebruiken, dat heb je als natuurfotograaf ook veel nodig!

In ieder geval bedankt voor de info, ik zal dit zeker eens bekijken.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Het is nu ma 19-11-2018 20:43