Onderdeel van VIPMEDIA

Het is nu zo 19-5-2019 17:44

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Verhuizing naar Limburg, geen polders meer =(
BerichtGeplaatst: do 21-2-2019 12:01 
Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

Lid: do 21-2-2019 11:26
Hallo iedereen,

Ik vis al jaren op snoek, woon al 35 jaar in Zuid-Holland, maar ben nu verhuisd naar Limburg vanwege werk en familie.
Ik heb altijd in sloten/polders en smalle licht stromende vaarten gevist met kunstaas op snoek, ooit 1 keer per ongeluk een snoekbaars gevangen.

Mijn achtertuin is nu 200 meter de Limburgse Maas (Venlo) vandaan, dit is een heel ander water dan ik gewend ben. Ik reeds geprobeerd te vissen vanaf de kant, maar de stroming is zo sterk, als ik een shad met 20 gram kop links werp, is hij al helemaal naar rechts gegaan voordat hij de bodem raakt.
Ik verlies mijn shadje ook erg vaak omdat hij achter stenen blijft hangen, volgens mij is dit geen zandbodem...
Ik heb al een aantal dagen van sochtends vroeg tot smiddags laat gevist en nog niet 1 aanbeet gehad, heb het op verschillende plekken geprobeerd maar helaas. Is deze manier van vissen echt pas zinvol zodra het weer warmer begint te worden?

Ik kan in omgeving Venlo geen andere waters vinden dan de Maas, kan iemand mij misschien wegwijs maken met het vissen op snoekbaars en baars op de maas? Of misschien komt iemand uit die omgeving en wil eens een dagje gaan vissen in het weekend?

Ik heb een fotootje toegevoegd van een plek waar ik het geprobeerd heb, een kleine haveningang, zoals je ziet stroomt het erg hard.

Bij voorbaat dank!

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Visplek
Waterkant1.jpg
Waterkant1.jpg [ 334.5 KiB | 910 keer bekeken ]
Offline Profiel  

Berichttitel: Re: Verhuizing naar Limburg, geen polders meer =(
BerichtGeplaatst: do 21-2-2019 12:57 

Lid: di 09-10-2018 20:26
De foto is schitterend. En volgens mij is dit ook topwater, alleen ja als je polders gewend bent. :lol:
Ik ben ook een polder visser, dus aan mij heb je niets, maar doe eens de search knop bovenaan, en tik in:Maas
Anders via youtube: Maas baarsvissen

Zo ben ik er achter gekomen, dat er toch wel heel veel mogelijk is daar.
Succes met zoeken.
tip: Vindt een beetje keerstroom etc. Zoals je aangaf Haventjes zijn een prima begin. Houd vol. Ze zwemmen er.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 21-2-2019 16:42 

Lid: zo 11-9-2016 17:58
PR Snoek: 66,5
Overige PR's: beekforel:30 , winde:30,5
De Limburgse (Grens) Maas is inderdaad een moeilijk viswater in de koudere periode. :(
In juni is de rivier makkelijker te bevissen , dan is de stroming een stuk minder.
Maar als er dan weer zoals vorige zomer een lange droge periode is , is het nog slechter te bevissen
bij die lage waterstand.
Ik hoor dat er op de (Grens) Maas wel snoekbaars gevangen wordt , zelf heb ik maar 1 keertje vermoedelijk één aan de lijn gehad (bij het vaste stok vissen) , die mijn gevangen grondel pakte en mijn onderlijn deed breken. :cry: Zelf vis ik er niet meer zo vaak op roofvis.
Heb je ook al geprobeerd om de kantjes af te vissen ( met dropshotten ) , het hoeft niet per se in het midden te zijn , waar de meeste stroming is.
Veel stekken aandoen en zo bijleren.
Je kan ook nog op baars vissen bv. met een spinnertje , die heb ik er wel al gevangen. :)
Verder kan je nog weedless vissen met shads om minder vast te komen.

gr.Geert

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 21-2-2019 17:39 
AKA 'Hick van Dattum'

Lid: ma 05-6-2006 23:13
Schitterend gebied die maas en maasplassen, veel te beleven !

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 21-2-2019 23:51 

Lid: zo 15-5-2011 14:28
Als je nog paar dagen wacht zal de stroming niet meer zo erg zijn,hier in Maastricht gaat de maas rustiger stromen.Met een 15 gr loodkop is hier straks goed shad vissen dan...probeer eens dropshot met reepje vis of klein visje....
m,v,g Jackie.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 22-2-2019 8:54 

Bedankt zover voor de antwoorden, ik heb me voorgenomen om gewoon door te zetten en het vissen op de grote rivier te gaan leren. Ook al vang ik de eerste paar keer niets, de natuur maakt het allemaal goed. Heerlijk rustig en genieten van de flora en fauna om me heen is ook al een win.
Ik ga van het weekend eens proberen met de dropshot of met de Caronlina rig op baars in de haven, het wordt weer een mooi weekend!

Zijn plugjes ook een mogelijkheid op het open water of komen die vaak niet diep genoeg voor snoekbaars?

Ik zat ook te denken, met die dikke stroming is het misschien ook een idee om statisch te vissen met een dood visje, net achter de vaargeul gooien.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 26-2-2019 17:55 
He man, woon zelf al 25 jaar hiero maar ben eigenlijk nog maar weinig die kant op geweest. Het moment van de foto was nogal hoog water in feite vandaar de harde stroming op de maas daar. We kunnen er eventueel samen een paar keer op uit trekken. Ik heb denk ik wel een idee waar je kans zou kunnen maken. Laat me maar wete man kijken we wat er mogelijk is.

BerichtGeplaatst: vr 01-3-2019 16:26 

Hey Ivan,

Tof van je man, ik ken eigenlijk nog niemand hier, laats staan mensen die vissen =(
Lijkt me leuk om er eens op uit te trekken, als het weer het toelaat ben ik van plan morgen even naar de waterkant te gaan, maar denk dat het koud en nat wordt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za 02-3-2019 18:36 

Lid: wo 06-12-2006 19:54
https://www.youtube.com/watch?v=WZqjbUq1QIg

Om wat inspiratie op te doen..

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za 02-3-2019 19:04 
AKA 'Hick van Dattum'

Lid: ma 05-6-2006 23:13
Én als je over een paar weken de haren uit je hoofd trekt...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 15-3-2019 7:22 

Lid: do 12-10-2017 6:44
PR Snoek: 102
PR Snoekbaars: 78
PR Baars: 48
Prachtig plaatje... zo een van, ik heb zin om daar NU te gaan vissen.
Maar ik vind vissen op dergelijke grote stromende rivieren stiekem best heel moeilijk vanaf de kant. Mijn successen op de Lek en de Waal zijn best mager. Gewoon een gebrek aan kennis en ervaring. :roll:

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Het is nu zo 19-5-2019 17:44