Onderdeel van VIPMEDIA

Adverteren

Het is nu di 11-12-2018 7:48

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Roofblei
BerichtGeplaatst: zo 28-10-2018 16:34 
Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

Lid: di 10-9-2013 20:08
PR Snoek: 105
PR Snoekbaars: 68
PR Baars: 48
Overige PR's: doornhaai 102 cm
Binnenkort willen mijn vismaat en ik eens proberen op roofbleien te vissen, hier op het forum lees ik dat we op de rivieren moeten zijn. Wij komen zelf uit alkmaar en hebben geen idee waar we een goede kans maken, en een eind moeten rijden en op een totaal verkeerde plek staan is ook zonde. Is er iemand die ons op weg kan helpen met een iets specifiekere plek, het liefst zo dicht mogelijk vanaf alkmaar?

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: Roofblei
BerichtGeplaatst: zo 28-10-2018 17:07 

Lid: ma 14-5-2007 13:16
PR Snoek: 90
Overige PR's: Roofblei: 73 Meerval: 130
Gewoon lekker naar een rivier rijden en je eigen stekken ontdekken.. en misschien een keer de forum regels lezen :?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 28-10-2018 19:34 

Er staat hierboven toch duidelijk dat het zonde is om een dag in de weer te zijn voor niks. En in de forumregels staat gewoon dat info via pb gedeeld mag worden, misschien voortaan zelf eerst even lezen voor je een ander ergens op probeert te wijzen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 28-10-2018 19:38 

Lid: ma 14-5-2007 13:16
PR Snoek: 90
Overige PR's: Roofblei: 73 Meerval: 130
Dus omdat het jou veel tijd kost is het opeens wel toegestaan. Je bent niet bepaald het meest heldere licht :lol:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 28-10-2018 19:45 

Het is ook gewoon toegestaan, lees de forumregels waar je me op wees maar even door. Zou je nu verder willen stoppen met het vervuilen van m'n topic, Ik vraag naar info, niet naar een discussie.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 28-10-2018 19:57 
BB Qing

Lid: ma 27-9-2010 20:11
Overige PR's: Revolver .22
Je komt er een beetje laat mee, de winter is net gearriveerd.
Ergens waar het flink stroomt als het weer wat warmer is en je maakt een goede kans.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 28-10-2018 19:57 

Lid: vr 08-1-2010 19:28
Overige PR's: met een beetje geluk heb je mazzel
072 schreef:
Binnenkort willen mijn vismaat en ik eens proberen op roofbleien... Is er iemand die ons op weg kan helpen met een iets specifiekere plek, het liefst zo dicht mogelijk vanaf alkmaar?

Citaat:
* Specifieke stekinformatie op het forum plaatsen is niet toegestaan, dit omdat er in het verleden nogal wat problemen zijn geweest met stekken die overbevist of zelfs 'verknald' werden nadat deze op het forum

Het is inderdaad toegestaan om specifieke stek kennis te delen via pm/email etc. Maar zeg eerlijk, waarom zou iemand goede stekken via persoonlijke berichten doorgeven aan een onbekend 072 nummer?
En daarbij, het Roofblei seizoen is nu aan het aflopen, het kan nog wel maar het is niet de meest gunstige tijd van het jaar om daar nu veel op te gaan pionieren :lol:

072 schreef:
Ik vraag naar info, niet naar een discussie.

Ik zie net dat je vraag in "discussie en vragen" staat :shock:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 28-10-2018 20:08 

Omdat er misschien ook behulpzame mensen zijn? Doorgaans wanneer ik vissers langs de waterkant tegenkom worden die dingen gewoon besproken, maar dat terzijde. Dat het vissen op roofblei seizoensgebonden was wist ik niet, dan volgend jaar maar een keertje proberen. Bedankt voor in ieder geval die info, scheelt weer!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 28-10-2018 20:26 

Lid: zo 15-5-2011 14:28
Ja ik zou een dagje de Rijn of de lek proberen.Maar onderhand zitten ze overal.Hier waar ik woon is de grensmaas top roofblei water,maar de waterstanden zijn te laag en hebben de roofbleien even rust...succes met de vangsten.
m,v,g Jackie.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 28-10-2018 20:27 

072 schreef:
Omdat er misschien ook behulpzame mensen zijn? Doorgaans wanneer ik vissers langs de waterkant tegenkom worden die dingen gewoon besproken

Dat is wat anders denk ik als je elkaar aan het water spreekt, dan heb je wel een andere interactie dan wanneer iemand zo een vraag willekeurig (random Harm 8) ) op het internet rondslingert. En het gaat echt niet om behulpzaamheid, het heeft daar helemaal niets mee te maken.

Een simpele tekst opdracht en zie...wat mij betreft vang je je helemaal scheel erop :P
https://www.google.nl/search?q=roofblei ... e&ie=UTF-8

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 28-10-2018 20:54 

Dat snap ik allemaal wel, en ik heb ook heus zat gegoogled, mijn insteek van dit topic was meer; de schema's van mijn vismaat en mij zijn maar eens in de zoveel tijd toereikend om echt een hele dag te kunnen vissen. als ik dan via google maps naar een handvol (of meer) plekken zoek waar ik met de auto bij de rivier kan komen, er een route voor uitstippel, erheen moet rijden om vervolgens te zien dat het er niet hard genoeg stroomt, of misschien ook wel maar vervolgens na 4 uur gooien nog niets gevangen heb en dat dat zo dan de rest van de dag verder gaat dan is dat zacht uitgedrukt jammer. Dan kon ik het op z'n minst proberen om het hier te vragen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 28-10-2018 22:14 

072 schreef:
Dan kon ik het op z'n minst proberen om het hier te vragen.

Ja dat klopt, eigenlijk is dat ook vissen.
Proberen kan altijd, vang je niets....pech :lol:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 29-10-2018 12:12 

Lid: wo 06-12-2006 19:54
072 schreef:
als ik dan via google maps naar een handvol (of meer) plekken zoek waar ik met de auto bij de rivier kan komen, er een route voor uitstippel, erheen moet rijden om vervolgens te zien dat het er niet hard genoeg stroomt, of misschien ook wel maar vervolgens na 4 uur gooien nog niets gevangen heb en dat dat zo dan de rest van de dag verder gaat dan is dat zacht uitgedrukt jammer.

De hobby heet vissen, niet vangen. Roofblei is gewoon een lastige vis. Vroeger had ik een mooie stek bij een stuw. Regelmatig geblankt, maar af en toe was het jackpot zeg maar.
Het werd daar steeds drukker met vissers (dressuur !) en vervolgens is er een hek geplaats (met cameras dus ff klimmen is geen optie..)

Tegenwoordig zwemmen ze overal. Zorg dat je tijdens je snoekbaars/snoek/baars etc. sessie wat asp's/ratelaars yo zuri/xraps hebt en als ze dan jagen lukt het soms toch. Gericht erop vissen doe ik niet meer.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16-11-2018 21:19 

Lid: zo 12-7-2015 10:50
PR Snoek: 107
PR Snoekbaars: 72
PR Baars: 41
Overige PR's: roofblei: 76 cm
072 schreef:
Dat snap ik allemaal wel, en ik heb ook heus zat gegoogled, mijn insteek van dit topic was meer; de schema's van mijn vismaat en mij zijn maar eens in de zoveel tijd toereikend om echt een hele dag te kunnen vissen. als ik dan via google maps naar een handvol (of meer) plekken zoek waar ik met de auto bij de rivier kan komen, er een route voor uitstippel, erheen moet rijden om vervolgens te zien dat het er niet hard genoeg stroomt, of misschien ook wel maar vervolgens na 4 uur gooien nog niets gevangen heb en dat dat zo dan de rest van de dag verder gaat dan is dat zacht uitgedrukt jammer. Dan kon ik het op z'n minst proberen om het hier te vragen.

Natuurlijk kan je het even vragen. Als iemand graag had gewild, of zou willen dan kan diegene altijd een PB terug doen. Ik begrijp echt wel het nut van het verbieden van stekinformatie, maar hier op het roofvisforum zijn ze wel heel erg van de regeltjes.. Het lijkt hier mijn werk wel met teveel vrouwen bij elkaar, gatver....
Ik heb ook werkelijk waar nog nooit op een forum gezeten waar zoveel zeikerds bij elkaar zitten. De ene weet het allemaal nog beter dan de ander... Zo doodvermoeiend...
Gelukkig zijn er ook wel een aantal personen die in ieder geval wel normaal kunnen reageren.
Ik kom hier graag om informatie op te doen aangezien ik zelf nog niet heel lang op roofvis vis, maar als ik soms weer moet lezen hoe sommige personen op zo'n irritante manier communiceren, dan zit ik me hier bont en blauw te ergeren achter mijn monitor.

Als ik stekkennis had over de roofblei dan had ik je die zeker gegeven. De enige roofbleitjes die ik heb gevangen zijn toevalsvangsten, en dan gewoon in het kanaal. Hier in drenthe worden ze op de kanalen, vooral in de omgeving van snelstromende stukken (gemalen) ook gewoon gevangen. Natuurlijk zal het op de rivieren beter moeten zijn, maar daar heb ik helaas nog geen ervaring mee, aangezien ik ook niet heel dicht bij een rivier woon.

Succes.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16-11-2018 21:46 

Lid: zo 15-5-2011 14:28
Volgend jaar kom je hier op grensmaas maar roofbleien,vangen.Het is wel een stuk rijden maar 4 uur gaten in de lucht slaan is ook niks.en een overnachting met ontbeitjhu kan er ook wel af....
m,v,g Jackie.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za 17-11-2018 12:27 

Lid: wo 18-7-2018 22:37
PR Snoek: 78
PR Snoekbaars: 22
PR Baars: 49
Randstadvisser schreef:
Tegenwoordig zwemmen ze overal. Zorg dat je tijdens je snoekbaars/snoek/baars etc. sessie wat asp's/ratelaars yo zuri/xraps hebt en als ze dan jagen lukt het soms toch. Gericht erop vissen doe ik niet meer.
Dat werkt voor mij ook het best. Op een potentiële plek of daar in de buurt een beetje op baars vissen waar roofbleien eventueel kunnen gaan jagen.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Het is nu di 11-12-2018 7:48