Onderdeel van VIPMEDIA

Adverteren

Het is nu di 11-12-2018 7:47

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Omgaan met regels van honderden/duizenden(?) visverenigingen
BerichtGeplaatst: do 27-9-2018 18:29 
Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

Lid: vr 13-5-2011 19:19
PR Snoek: 209,4
PR Snoekbaars: -3+2
PR Baars: 60-17
Hallo,

Dit jaar heb ik sinds jaren het sportvissen weer eens opgepakt.
Ik dacht goed begonnen te zijn, even de algemene regels gechecked (geen levend aas vissen etc.) en heb een visvergunning aangeschaft.
Daarmee dacht ik er wel te zijn, nou helaas...

Ik woon hier aan de rivier en blijkbaar is elke paar 100 meter weer van een eigen visvereniging, zo ben je een fortuin aan lidmaatschappen kwijt als je nog géén visstekken kent en op zoek moet naar leuke plekken.
Als je meer binnenwateren bekijkt is elke plas of sloot weer van een andere visvereniging.. is geen doen zo.
Dacht wat oude stekken bij m'n ouders huis te bezoeken maar je raad het al.. mag ik weer een paar tientjes inleveren voor een lidmaatschap.
Laatst hadden we een goede plek waar we aan de rivier mochten vissen maar blijkt het dat de grond waar je overheen moet weer privé is en zo bijna honderden euro's aan boete gekregen.
Nu hebben we noodgedwongen een boot aangeschaft om toch op leuke plekken te komen maar op één visdag varen we door wateren/stukken rivier van verschillende visverenigingen!!!

Toen ik jaren geleden viste kocht je gewoon je vispas en kon je in vrijwel alle wateren terecht tenzij het echt een eigen vijver was waar veel vis werd uitgezet (karpervijvers bijv.)
Maar wat is nou het nut van 100 visverenigingen aan een rivier!?
Alleen maar geld binnenharken? Ja ze zullen vast een wedstrijdje organiseren.. pff
Het zijn gewoon tussenhandelaren die rechten kopen en het aan jou doorverkopen, dit is toch totaal overbodig als het grotere wateren zijn van Rijkswaterstaat oid?
En dan zijn er per vereniging weer allerlij regels, deze ga je toch niet de hele tijd controleren?
De lol raakt er zo echt van af..

Nee maar er is een visapp die je kan gebruiken en daardoor kun je alles zo zien. Mooi excuus om het vissen 1000x ingewikkelder te maken en de sportvisser voor elke scheet te laten betalen zonder dat deze een weerwoord kan geven!

Ik kan me voorstellen dat de meeste vissers er lak aan hebben en gewoon op grotere wateren vissen met een algemene vispas. Krijg je hier nu serieus een boete voor!? Ik kan het me bijna niet voorstellen want dan ben je gewoon te beperkt voor het geld dat je voor de lidmaatschappen betaald. Dat moeten die BOA's en/of (water)politie toch wel snappen?

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: Omgaan met regels van honderden/duizenden(?) visverenigi
BerichtGeplaatst: do 27-9-2018 21:09 

Lid: wo 31-1-2018 21:32
PR Snoek: 119
PR Snoekbaars: 84
PR Baars: 49
Ik weet niet welke rivier je bedoelt, maar over 't algemeen is 90% van het viswater ingebracht in de landelijke lijst van viswateren.

1 vispas van de lokale vereniging geeft je dus toestemming om in 90% van het viswater van Nederland te vissen. Sommige waterpartijen zijn alleen voor de eigen leden gereserveerd, maar veel groot water is gewoon bevisbaar.

Met de visplanner kun je juist heel eenvoudig zien waar je mag vissen en welke regels er gelden.
Vroeger moest je het boekje van de NVVS meehebben met daarin alle wateren genoemd. Dat was veel omslachtiger.

Ik denk serieus dat je niet goed kijkt in je visplanner, want wat rood is is van een andere vereniging en wat lichtblauw is is verboden. Alles wat donkerblauw is, is landelijk ingebracht of van jouw vereniging.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 28-9-2018 6:48 

Lid: vr 13-10-2017 13:43
PR Snoek: 88
PR Baars: 20
Overige PR's: Doublespotted queenfish: 77
Ronald Bonestroo schreef:
Ik denk serieus dat je niet goed kijkt in je visplanner, want wat rood is is van een andere vereniging en wat lichtblauw is is verboden. Alles wat donkerblauw is, is landelijk ingebracht of van jouw vereniging.

Moet je wel even je pasnummer invullen in de app.

Maar ik zou ook wel willen weten waar dit dan is, want lijkt mij ook sterk.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 28-9-2018 7:43 
AKA 'Hick van Dattum'

Lid: ma 05-6-2006 23:13
PR Snoek: 50+
PR Snoekbaars: 50+
PR Baars: 50+
Overige PR's: Snor 50+ Musky 50+
Er is maar een controleur dus gewoon lekker vissen

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 28-9-2018 10:33 
BB Qing

Lid: ma 27-9-2010 20:11
Overige PR's: Revolver .22
Op wateren waar de kans hoog is op controle houd ik me wel aan de regels daarbuiten overal het lak aan, dat hebben ze ook aan jou als hobby vissert.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 28-9-2018 10:56 
AKA 'Hick van Dattum'

Lid: ma 05-6-2006 23:13
PR Snoek: 50+
PR Snoekbaars: 50+
PR Baars: 50+
Overige PR's: Snor 50+ Musky 50+
Altijd aardig en hoffelijk blijven, dan krijg je vaak enkel een waarschuwing.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za 29-9-2018 0:46 

Lid: do 28-10-2010 21:08
Gewoon doen alsof je er hoort dan valt het best mee.. geen rommel achterlaten..

Ik vis ook 50% van de tijd op priveterrein met toestemming, of op verboden terrein van staatsbos.. of op een kantje van de rivier wat net weer van een andere vereniging is.. of in een karperput van die en die vereniging.. ik ga niet voor elk dagje vissen een andere vergunning aanvragen.. heb eigenlijk nog nooit een boete gehad die ik niet echt verdiende. Over het algemeen valt het best mee.. als het moet kan je altijd nog de visplanner openen en roepen dat je er wel mag vissen! :dobber: Ownee toch niet, dat stond heel anders in mijn visboekje.. ik ga wel even verkassen dan...dat wist ik eeecht niet...

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Het is nu di 11-12-2018 7:47