Onderdeel van VIPMEDIA

Het is nu vr 24-5-2019 8:16

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Visvakantie Denemarken SamsØ
BerichtGeplaatst: di 30-4-2019 19:38 
Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

Lid: di 22-1-2019 18:33
Beste allen,

Ik ben op het moment samen met mijn ouders op het Deense eiland SamsØ.
Ik kan op het internet niet veel informatie vinden over hoe je hier het beste kan vissen.
Voor ons is dit de eerste keer dat we met de spinhengel vissen op zoutwater. We hebben een aantal lepels meegekregen van een kennis en zijn met het waadpak aan een aantal keren wezen proberen te vissen op verschillende plekken. We hebben lepels met verschillende kleuren van 7, 10 en 12 gram. Ik heb in de tussentijd 2 keer een aanbeet gehad in 3 dagen tijd waarvan ik bij een zeker wist dat het een geep was. Volgens een site zouden de maanden maart, april mei juist goed moeten zijn.

Ik wist dat het niet zo simpel zou worden als baars of snoekvissen, maar dat het zo stroef zou gaan had ik niet verwacht. Zijn er tips of tricks hoe het beter kan? Is er verschil tussen zand of steenstrand? Maken de getijden uit? Is het de tijd van het jaar? Ochtend, middag of avond? Zon of juist bewolkt?

Ik hoop dat iemand een goeie tip heeft!

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: Visvakantie Denemarken SamsØ
BerichtGeplaatst: wo 01-5-2019 14:41 

Lid: do 13-12-2012 0:45
PR Snoek: 103
PR Snoekbaars: 80
PR Baars: 47
Overige PR's: zeebaars 78.5
Hallo,

Zeeforel vang je vrijwel uitsluitend op stekken waar er donkere plekken aanwezig zijn: wierbedden, mosselbanken, rifjes met stenen etc....

een tip met betrekking tot vissen: varieer zeker met de inhaalsnelheid van je lepel en deze mag best hoog liggen. Zeker nu de watertemperatuur al hoger is mag je echt het kunstaas snel binnenrossen. af ent oe nog eens versnellen of vertragen en zeker geregeld een spinstop inlassen, je stopt een seconde of minder nog met draaien en versnelt nadien terug. het overgrote deel van de aanbeten komt ook met zo een spinstop.

verder zou ik vooral de scheering vissen maar overdag moet het ook lukken.

succes nog!

Online Profiel  

BerichtGeplaatst: do 02-5-2019 21:28 

Bedankt voor de tips!
Vooral de tip over de donkere stukken zal nog van pas komen. We waren tot dusver juist bij de lichtere stukken wezen vissen maar dit nemen we voor morgen sowieso mee. Tot nu toe staat de teller op 1 geep. Het weer is alleen wel verslechterd de afgelopen 2 dagen maar dat mag de pret niet drukken.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 03-5-2019 11:43 

Lid: wo 20-10-2010 23:50
Overige PR's: 9 blanksessies op rij
Als je de gepen leuk vindt, dan kun je ook nog een paternoster met kleine garnaalimitaties voor je lepel monteren. dan is het net of een visje achter garnaal aan jaagt. Met een beetje mazzel klappen er dan 2-3 gepen tegelijk op en met keine haken blijven die ook veel beter plakken. En wat is over snelheid gezegd is waar, ros ze hard naar binnen. Het is onmogelijk om sneller in te draaien dan die vissen kunnen sprinten.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 10-5-2019 11:59 

Thanks voor de tip Frank! Helaas hadden we niet zo'n montage bij ons en was de hengelwinkel pas open toen we weer weg gingen. Iets met vroeg in het seizoen ofzo... Gingen er heen voor forel maar de eindstand was 2x geep. Beetje karig voor een hele week hengelen. Dat zoetwatervissen ligt me toch een stuk beter.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 10-5-2019 15:09 

Lid: za 11-12-2010 19:34
Zonder boot kan je niet veel doen in de belt
In de vroege ochtend met de boot vang je gewoon 20 gepen op een uurtje, werpend met een kleine pilker.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 15-5-2019 13:49 

Wadend vanaf de kant kun je dat ook meemaken, als er net een school voorbij komt. Meestal is het wel zo dat als er geep zit, dat je dan weinig kans maakt op forel; die zitten er dan meestal ook wel maar geep is razendsnel en gappen vaak je vlieg of lepel weg voor de neus van een forel. de locals gaan dan ergens anders kijken of schakelen over op heel kleine vliegen: forel pakt die dan nog wel terwijl de geep er minder aandacht voor heeft.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 15-5-2019 14:02 

Of vroeger in het seizoen gaan als er nog geen geep aanwezig is kan ook een optie zijn. Maar ook dan kan het taai zijn. Ben zelf begin april geweest, 7 dagen van zekers 10 of 11 uur per dag gevist en uiteindelijk 21 forelle gevangen waarvan maar 3 mooie..

Online Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 15-5-2019 14:54 
AKA 'Hick van Dattum'

Lid: ma 05-6-2006 23:13
Toch zeker de moeite waard 8)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 16-5-2019 9:21 

Wallysto schreef:
Of vroeger in het seizoen gaan als er nog geen geep aanwezig is kan ook een optie zijn. Maar ook dan kan het taai zijn. Ben zelf begin april geweest, 7 dagen van zekers 10 of 11 uur per dag gevist en uiteindelijk 21 forelle gevangen waarvan maar 3 mooie..

Is nog best netjes. Afgelopen oktober daar 6 dagen gevist en iets van 17 of 18 visen gevangen. 3 ervan boven de 45cm. Van de locals begreep ik ook dat de echt grote jongens zich het hele jaar al nauwelijks lieten vangen. En ik ken iemand die daar 5 dagen heeft staan bikkelen vor 3 visjes van in de 30. het kan echt wel heel taai zijn daar.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 16-5-2019 16:15 

Volgens de locals was het inderdaad taai heel de winter al..
Op zich was ik wel tevreden gezien het mijn eerste keer op zeeforel was maar ik had graag zo een dikke zilveren springer gevangen. Ik had wel een vis van 64 maar die was nog niet zo lang van de rivieren af en nog vrij mager. Wel mooie visserij daar, kan niet wachten tot de volgende trip :-P

Online Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Het is nu vr 24-5-2019 8:16