Onderdeel van VIPMEDIA
snelkoppeling RoofvisnetUw online winkel voor Lunkercity producten!!De MegafishHengel Discount GigantBFT ShopRoofvisbotenHumminbird
Adverteren

Het is nu vr 28-11-2014 13:58

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ervaring Shimano Polaroid bril.
BerichtGeplaatst: za 24-3-2012 15:58 
Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

Lid: ma 23-11-2009 19:28
PR Snoek: 91
PR Snoekbaars: 82
PR Baars: 43
Heeft iemand hier ook ervaring met een shimano polaroid bril? 8)

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: Ervaring Shimano Polaroid bril.
BerichtGeplaatst: za 24-3-2012 17:03 
Einstein

Lid: zo 21-5-2006 21:42
Ja!

met gele glazen,

de glazen zijn rustgevend alleen de bril valt al snel (van ellende) uit elkaar.

heeel zuinig mee doen dus!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za 24-3-2012 17:07 

Lid: ma 23-11-2009 19:28
PR Snoek: 91
PR Snoekbaars: 82
PR Baars: 43
Helpt deze bril ook om beter in het water te zien? :)

Alvast bedankt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za 24-3-2012 18:44 

Lid: za 10-2-2007 22:36
Ja hoor, alleen heet ie dan de shimano duikbril.

willem

ps: ben niet kapot van de kwaliteit van deze brillen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za 24-3-2012 19:15 

Lid: ma 19-7-2010 19:33
Ik vond het een vervelend brilletje!
was te klein voor me kop!

Kijk een snaar de brillen van eyelevel!
Vind ik goede brillen met een mooi prijskaartje

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za 24-3-2012 20:26 

Lid: za 28-8-2010 23:50
Ja, die Eyelevels zijn wel best ok voor hun geld. Niet te vergelijken met echte polaroidglazen van 150-200 eur natuurlijk. Maar zeker de moeite voor wat ze kosten (25 eur ofzo).

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 25-3-2012 0:11 
Einstein

polaroid is polaroid hoor...

de werking is altijd hetzelfde, laat niet weg dat de kwaliteit van de lenzen bij duurdere gevallen totaal een stuk beter zijn!

polaroid is te vergelijken met een luxaflex, je haalt lichtstralen weg die na weerkaatsing een andere richting ingaan...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 26-3-2012 15:38 
'Fly-fishing only'

Lid: di 20-12-2011 20:17
Ik heb een originele Polaroid en zou niet anders willen. Niet overdreven duur trouwens, geloof dat mijn bril 115,- was.

Zit als gegoten en wanneer je vliegvist in bewolkt weer met regen, is er nog prima mee te zien.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 27-3-2012 0:05 

Lid: za 12-7-2008 10:51
Wim Envy schreef:
Ik heb een originele Polaroid en zou niet anders willen. Niet overdreven duur trouwens, geloof dat mijn bril 115,- was.

Zit als gegoten en wanneer je vliegvist in bewolkt weer met regen, is er nog prima mee te zien.

Dat lukt me met brillen van €15,- ook wel, zelfs met die van €4,- van de Action.

In het verleden heb ik ook dure van Polaroid, Ray Ban, Sinner en Carrera en andere merken.
Maar ik ben een onverwoestbare pechvogel met dure zonnebrillen. Of de glazen vallen er spontaan eruit in het water of tussen de perron en de trein, of ik ga er met met dikke kont erop zitten of wat 80% van de gevallen gebeurd, ik raakt ze binnen 2 dagen kwijt.
Voor mij geen dure brillen meer. (ik heb nog wel een aantal mooie etui's en kokers over )
En of de duivel ermee speelt ik moet nu af en toe een bril weggooien wegens slijtage!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 27-3-2012 8:27 

Lid: ma 05-6-2006 23:13
Ik wissel ook liever wat vaker van bril dan dat ik een dure aanschaf.
En wat Suppakoen al aangeeft, een polaroidbril ongeacht de prijs doet wat ie moet doen.

Wel zit er verschil in de kleur lenzen,
Volgens mijn in-fluisteraar, zou je met gele lenzen het diepst wegkijken in helder water.
Ik heb toen gele lenzen gekocht, maar was er niet echt kapot van, volgens mij was het water niet helder genoeg ieg.

Voorheen had ik een soort bruin/brons als kleur daarmee zag ik volgens mij meer.

Momenteel draag ik van die irritante spiegelglazen kleur blauw, zolang het niet te donker wordt zijn die Oke, (en ik ben net een insect Afbeelding)

Dus kleur maakt wel uit.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 27-3-2012 12:49 

Lid: za 12-7-2008 10:51
Kleur maakt idd wel uit.
Gele glazen werken het best in schemer en bewolkte dagen. Ja het klinkt raar, maar we hebben het nu over in het water kijken.
Blauwe glazen vind ik ook minder.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 20-6-2012 19:42 

Lid: wo 30-11-2011 21:39
http://visdeal.nl/deals/mad-no-xs-sunglasses-ap-print

iemand ervaring met deze brillen?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 20-6-2012 20:42 
Coördinator HSV G-R

Lid: do 14-6-2012 22:58
PR Snoek: 121cm
PR Snoekbaars: 76cm
PR Baars: 52cm
Overige PR's: winde 44cm
Dkleur bepaald de intensiteit van demping
Denk aan raamfolie daais t ook hoe donkerder hoe meer demping
Geel is lichte demping van UV maar wel de lümen doorlatend resulteerd overbelicht blijft overbelicht
Groen is totale afbraal UV en 25% demping en door te weinig uv word water een.spiegel
Bruin lichte uv demping en 35% lumen demping
Goed voor overdag maar slecht savonds

Maar vergeet niet elk oog is anders
En dan dus ook je prisma (beeldkruispunt) ligt anders

Kwestie van proberen dus

Mike

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 22-6-2012 11:02 
Einstein

Mijn opa werkte vroeger bij Polaroid... echter is hij al jaren overleden...
Enkele weken geleden stierf mij oma, en vond mijn vader een ouwe bril van mijn opa.

we dachten dus, zou wel een polaroid zijn...

Niks was minder waar,

Het bleek nog een heuse Polamatic. wat een collectors item alleen krijg ik hem pas over tig jaren als mijn vader overlijdt!

Maar hij is wel erg gaaf en heb hem wel eens op tijdens het autorijden.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 22-6-2012 12:09 

Lid: di 17-5-2011 10:14
PR Snoek: 126
PR Snoekbaars: 84
PR Baars: 46
Ik vis al jaren met Oakley gepolariseerde zonnebrillen en kan ze voor geen goud meer missen. Wie me kent weet dat ik die dingen altijd aan heb en slechts afzet om te gaan slapen 8)

Je kan bijne elke bril van Oakley krijgen met polaroidglazen en ik vind zowel de brillen als de glazen gewoon top. Kost wat maar je hebt wel wat.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 24-6-2012 10:50 

Lid: ma 04-6-2012 14:48
PR Snoek: 98
PR Snoekbaars: 70
PR Baars: 41
Overige PR's: Paling 61
Zoals eerder gezegd, Polaroid is Polaroid. Het is een behandeling van de glazen die helemaal niet duur hoeft te zijn. (Niet hetzelfde als een UV-coating!) Het enige dat nog extra kan helpen is een ontspiegeling aan de achterkant van de glazen. Dat helpt tegen reflecties. Maar zoiets zit volgens mij zelfs niet op de overprijsde Ray-Bans etc. Dat kan wel geleverd worden door de gemiddelde opticien. Gewoon een polaroid bril van 40,- kopen. Technisch gezien is groen de beste kleur, maar geel werkt contrastverhogend. Die gele zijn dan weer niet te gebruiken met heel mooi weer. Polaroid verkoopt ook sportbrillen waarvan je zelf de glazen kunt vervangen (bruin/geel/blanco), die kosten rond de 80,- maar daar moet je ook voorzichtig mee doen, want ze gaan vrij gemakkelijk kapot.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 24-6-2012 11:02 

mike-dylan schreef:
Dkleur bepaald de intensiteit van demping

Geel is lichte demping van UV maar wel de lümen doorlatend resulteerd overbelicht blijft overbelicht
Groen is totale afbraal UV en 25% demping en door te weinig uv word water een.spiegel
Bruin lichte uv demping en 35% lumen demping

Mike

De kleur bepaalt de demping, dat is natuurlijk waar. Maar dat een kleur UV dempt en daardoor meer of minder in het water ziet is volgens mij niet waar. Vrijwel elke zonnebril, zelfs die op de markt verkocht worden, hebben een UV-400 behandeling gehad, waardoor ze een totale UV block hebben. Heeft niets met de kleur te maken. Een polarisering helpt wel erg bij het vissen, omdat het verticale lichtgolven onderdrukt met als gevolg dat je van de reflecties die vanaf het water komen geen last meer hebt. Dat geeft het effect van 'in het water kunnen zien.' Maar in werkelijkheid lost het slechts het probleem van de schittering vanaf het water op. Super handig voor het vissen en kan ik iedereen aanraden. Welke kleur de bril dan moet hebben is voor een groot deel cosmetisch of voorkeur, hoewel gele of oranje glazen op regenachtige dagen contrastverhogend werken.

Maar Polariserende glazen hebben ALLEMAAL, zonder uitzondering, een totale UV-400 block. De kleur heeft niets te maken met de hoeveelheid UV stralen die een glas doorlaat en UV straling heeft niets te maken met 'in het water kijken.' UltraViolet licht is namelijk onzichtbaar voor het menselijk oog en heeft daar geen invloed op. Behalve dat hoge doseringen erg schadelijk zijn dan, de reden waarom vrijwel ALLE brillen een UV-400 behandeling hebben gehad.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 26-6-2012 0:04 

Lid: ma 29-3-2010 23:10
PR Snoek: 106
PR Snoekbaars: 77
PR Baars: 47
Overige PR's: Kopvoorn36 Largemouth32cm roofblei55cm
Zocht al tijden naar een goede, betaalbare zonnebril met polariserende glazen die over mijn gewone bril past.
Vanmiddag bij de kampeerwinkel liep ik er bijna tegen aan.
Merk Sinner, met Sintec polariserende glazen.
Superding van ong. 35 euri.
Had m al op in de auto naar huis en keek dwars door alle autoruiten heen. Zonder bril lukte dat echt niet. Scheelde echt veel.

Later bij het vissen (met aardig wat zon) scheelde het ook veel. Superding.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 26-6-2012 18:51 
De Forumneger

Lid: zo 12-3-2006 12:06
PR Snoek: 118
PR Snoekbaars: 93
PR Baars: 51,5
Ik zelf heb verschillende gehad o.a de laskap van polaroid(de overzetbril) die heeft brian nu.
Met bruine glazen daar zag ik inderdaad ook erg goed mee heb destijds een nieuwe gekocht maar die is alleen voor nood gevallen ivm dat ik nu lezen heb.

Heb een gehad van pikemasterlures die soort blauw achtige glazen zag ik ook erg goed mee.
En heb nu de gele van polaroid die doet het ook gewoon super.
Misschien nog een andere aanschaffen met van die dunne pootjes ivm met de zonnebril die op je kop brand als je een hele dag in de zon staat te vissen.

Al met al ben ik super tevreden over het merk polaroid. Ik heb ook een bril van 4 euro op gehad van Frank daar mee zag ik zelfs nog beter als een bril die hij had van polaroid en die vond ik ook veel beter zicht hebben in het water.
Heb in zweden ook nog een bril van een maatje op gehad die van kleur veranderde die was ook super maar daar zat een behoorlijk prijskaartje aan(http://www.tifosioptics.com).

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 10-8-2012 23:36 
Coördinator HSV G-R

Lid: do 14-6-2012 22:58
PR Snoek: 121cm
PR Snoekbaars: 76cm
PR Baars: 52cm
Overige PR's: winde 44cm
Skol niet alle zijn 400 en niet alle 400 zijn ook echt UV-400 als ik mijn hans anders uv opzet of de Police uv van mijn pa dan lijkt die van mij een wegwerp
Echter de Lumen demping (licht afbraak) is bepalend wat je kan zien tijdens welk weertype
Echter dan komt er ook bij dat je polaroid de stralen indd afketst (zoals stealth doet met radar)
Dan is er nog weer de mogelijke optie op ontspiegeling aan de achterzijde
Die ontspiegeling is juist een spiegel om de spiegel tegen te gaan
Dan is de kleur nog weer bepalend welke lumen afbraak (zoals boven al vermeld )
Geel is ideaal savonds (versterkt lichtstralen zoals een nachtvisie bril)
De bruine bij velle dagen zonlicht en dus ideaal voor wateroppervlaktes omdat de visserij diverse invalshoeken heeft
Je hebt de weerkaatsing op boten autos en taluten, dan de weerkaatsing van het water zelf en niet tevergeten het zonlicht op zich
Je gaat al gauw naar de donkere glazen omdat het niet verbeterd maar rustgevender is

Ander voorbeeld

Neem dashboard verlichting
Blauw= irriterend
Groen= duidelijk maar gaat al snel dansen voor de ogen
Geel= redelijk rustgevend maar al gauw onleesbaar bij lichtinval
Amber= zeer rustgevend en zichtbaar onder alle omstandigheden ongeacht de intensiteit van de lamp/LED

Zo is t dus ook met glazen

Anyways wil niemand aanvallen of afvallen

Had wel een vraag

Ik heb zelf een zonnebril op sterkte maar geen polaroid filter er op
Heeft iemand ervaring met de volgende site?
http://www.polaroidonline.nl/overzet-zonnebrillen
Ik kan m dan over mijn gewone bril zetten
Omdat ik cilinders heb (oog beschadiging achter in mijn iris door boorkrul) en dus een dubbel brandpunt heb is er voor mij geen lenzen of polaroid zonnebril te krijgen op sterkte heb - 0,75 en + 0,75 op 1 oog en die lenzen met polaroid zijn zo niet te slijpen
Daarom dacht ik aan overzet zoals me slijpbril

Laat maar weten

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 12-8-2012 21:11 

Lid: vr 08-10-2010 15:33
PR Snoek: 113
PR Snoekbaars: 80
PR Baars: 32
Ik heb zelf goede ervaringen met Sinner brillen, Sintec lenzen van dit merk zijn gepolariseerd.

Gebruik deze brillen voor het vissen, varen/zeilen, op de fiets, autorijden en skiën.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 21-9-2012 9:15 

Even een stukje extra info, want ik heb niet het idee dat iedereen begrijpt wat een polarisering is. Het is niets anders dan een flinterdun laagje, een soort velletje, onder de buitenste coating van het brillenglas. Daarmee bedoel ik dat het niet de buitenste laag is. Logisch, anders beschadigd het te gemakkelijk. Zo'n polaroidcoating is supergoedkoop. Een gepolariseerd glas is een gepolariseerd glas. Een dure bril of een goedkope bril? Het polaroidlaagje werkt wel. En bij een bril die meer dan 20,- kost zit er zeker een UV400 (UVblock) op. Zeker van een merkbril.
Verder is kleur natuurlijk persoonlijk, maar of je nu een lichte of donkere kleur hebt, het polariserende effct is hetzelfde.

Skol niet alle zijn 400 en niet alle 400 zijn ook echt UV-400 als ik mijn hans anders uv opzet of de Police uv van mijn pa dan lijkt die van mij een wegwerp

Niemand, helemaal niemand, kan zien of een bril een uvcoating heeft of niet door alleen maar door de glazen te kijken. Het is namelijk een onzichtbare coating. Je komt er pas achter als je een oogbeschadiging hebt opgelopen door 3 uur in een UV-lamp te kijken met een kutbril. De reden waarom je vaders bril zoveel prettiger kijkt is een andere. Misschien de kleur die jij persoonlijk prettiger vindt? Is het glas zuiverder? Is de inclinatiehoek bij jouw beter als je hem draagt? Ook dat draagt bij aan een minimum aan spiegelingen en dus een beter zicht. Kortom, het is veel te kort door de bocht om het op een onzichtbare laag te gooien.

De bruine bij velle dagen zonlicht en dus ideaal voor wateroppervlaktes omdat de visserij diverse invalshoeken heeft

Ik heb geen idee wat je bedoelt met de diverse invalshoeken, maar de kleur van de glazen is helemaal persoonlijk. In alle kleuren zijn verschillende gradaties van kleur te krijgen, en voor jou werkt een bruine tint blijkbaar beter. Verder is iedereen het met je eens dat gele en oranje glazen beter werken bij slecht weer omdat het contrast verhoogd wordt.

Je gaat al gauw naar de donkere glazen omdat het niet verbeterd maar rustgevender is

Daarom heet het ook een ZONNEbril ;)

Ander voorbeeld

Neem dashboard verlichting
Blauw= irriterend
Groen= duidelijk maar gaat al snel dansen voor de ogen
Geel= redelijk rustgevend maar al gauw onleesbaar bij lichtinval
Amber= zeer rustgevend en zichtbaar onder alle omstandigheden ongeacht de intensiteit van de lamp/LED

Zo is t dus ook met glazen

Dat is niet waar. Kleur is persoonlijk. Ik vind dit een erg scheve vergelijking omdat je de kleur van een lamp vergelijkt met de kleur van brillenglazen. Verder probeer je een soort schema op te stellen met een aantal 'feiten' die naast bijzonder persoonlijk ook nog eens niet te meten en te begrijpen zijn. Het spijt me, maar het een heeft niets met het ander te maken. Als dat wel zo was, kocht de hele wereld alleen maar amberkleurige glazen en dat is gewoon niet zo. Het is wel zo dat groen verkocht wordt als 'het beste,' maar ik merk dat 60% van de mensen kiest voor bruine glazen omdat die natuurlijker ogen. Grijs/blauw verkleurt soms wat teveel vindt men.

Had wel een vraag

Ik heb zelf een zonnebril op sterkte maar geen polaroid filter er op
Heeft iemand ervaring met de volgende site?
http://www.polaroidonline.nl/overzet-zonnebrillen
Ik kan m dan over mijn gewone bril zetten
Omdat ik cilinders heb (oog beschadiging achter in mijn iris door boorkrul) en dus een dubbel brandpunt heb is er voor mij geen lenzen of polaroid zonnebril te krijgen op sterkte heb - 0,75 en + 0,75 op 1 oog en die lenzen met polaroid zijn zo niet te slijpen
Daarom dacht ik aan overzet zoals me slijpbril

Laat maar weten

Die polaroid overzetters worden veel verkocht. Ze zijn ontzettend lelijk, maar werken wel! Enige minpunt is dat ze niet ontspiegeld zijn aan de achterkant van het glas en je hebt in plaats van 1, 2 brillen op! Dubbele spiegeling dus!
Verder zijn gepolariseerde glazen wel met sterkte te krijgen. Ze passen alleen niet in alle brillen. Normale brillenglazen zijn namelijk altijd een klein beetje rondlopend. De meeste kunststof zonnenbrillen zijn helemaal rond, omdat ze ook van de zijkant de ogen moeten beschermen tegen de zon. Daar passen die normale glazen niet in, omdat die slechts een klein beetje rondlopen en zo veel als in die monturen nodig is. Twee keuze's: of duurdere 'krommere' glazen, of een montuur met relatief 'rechte' glazen. Laat je eens goed voorlichten bij een goede opticien. Als ze zeggen dat het niet kan, is het geen goede ;)
Ik heb ze namelijk wel op sterkte.

Oh, en een cilinder is geen beschadiging van het oog, maar betekend niets anders dan een ongelijkmatige kromming van je oog. 70% van de bril- en lenzendragers heeft dat en er is geen enkele reden waarom je om die reden geen polarisering kunt krijgen. Dat is slechts een dunne coating op een reeds gemaakt glas. En je kunt toch ook gewone glazne met een cylindercorrectie krijgen?

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za 22-9-2012 15:37 

Lid: za 06-8-2011 6:58
Heb het topic netjes doorgelezen, en zie dat je voor een paar tientjes een goede polaroid bril kan hebben.

Ik wil er 1 voor vliegvissen, maar ik ben ook zo een sukkel die altijd op zijn bril gaat zitten of staan, kwijt raakt etc.

u wil ik er 1, die gaat in de vistas en wordt alleen daarvoor gebruikt. Alleen ik heb een eis aan de bril: hij moet heel stevig zijn. Dat als ie een keer van je neus af valt, dat ie niet meteen verbogen is.

Als je dus op stevigheid selecteerd, welke bril zou je mij dan adviseren?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za 22-9-2012 16:08 

Lid: vr 08-10-2010 15:33
PR Snoek: 113
PR Snoekbaars: 80
PR Baars: 32
Dan zou ik gaan voor een bril voor de wintersport, sinner heeft mooie van 30-50 euro

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 23-9-2012 0:27 

Als je een kunststof montuur neemt verbuigt er minder, maar als hij stuk is ie ook echt stuk. Gewoon altijd netjes in de koker doen, dan kan er ook niets mee gebeuren

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Het is nu vr 28-11-2014 13:58