| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Arwin Fröberg Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

|
Geplaatst: Zo 20-6-2010 7:50 Onderwerp: kieuwgreep |
|
|
|
hoi.
ik heb een vraag hoe doe je de kieuwgreep goed want als ik een snoek vang durf ik hem niet vast te pakken iemand wie weet hoe je het makkelijkst en veiligst dit doet?
ps. heb niks aan antwoord kijk filmpje  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
B.B. Jim Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

|
Geplaatst: Zo 27-6-2010 8:05 Onderwerp: |
|
|
|
Gaat bij mij eigenlijk automatisch..maar als ik het zou moeten omschrijven: hand naar binnen ( ) en dwing je hand een beetje naar de buitenkant van de vis..
Het makkelijkst om de kieuwgreep 'goed' te leren, is m.b.v. een lipgripper.
Ik zou het niet zo doen als in het filmpje. Menneer Kraal tilt de snoek met de lipgripper (weliswaar de snoek ondersteunend met de andere hand) de boot in . Legt de natte snoek vervolgens op zijn droge broek..tsjonge, jonge, jonge..
even later vangt meneer Kraal een ruisvoorn..'..voor dat je de vis pakt, wel even je handjes nat maken..'
Ooh.. ..waarom dan , meneer Kraal?
sorrie..
Ik zou de lipgripper(voor rond de 20,- heb je al een goed bruikbaar apparaat) alleen gebruiken om de vis goed te positioneren voor de kieuwgreep.
Vastklikken in de onderkaak. En dan je kansen inschatten (je kunt nu in ieder geval even bekijken hoe je het gaat aanpakken ) Eventueel lastig gehaakt aas, ku je nu ook verwijderen.
Durf je het toch niet aan, kun je de vis ook zo onthaken en het bij de volgende proberen. _________________ Het klopt in het noorden
priet-praat & vangstverslagen
http://bellyboatchronicles.webs.com/ |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jooost! Eigen Ranknaam? Pm de beheerder
|
Geplaatst: Zo 27-6-2010 10:23 Onderwerp: |
|
|
|
OF je pakt m eerst in zijn nek...is het een stuk gemakkelijker om de vis in de kieuwgreep te pakken met je andere hand. _________________ Alfons vindt mij een "spam-aap". |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|