Roofvissen Forum: Vissen op Snoek, Snoekbaars, Zeevissen, Kunstaas, etc.    
PREDOX, DON'T LIMIT YOURSELF : Handmade Wooden Lures & Jerkbaits
 RegistrerenRegistreren   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 
Visvergunningen Zweedse meren

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Roofvisforum -> Discussie en Vragen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pikey1959
Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

PostGeplaatst: Do 29-7-2010 18:09    Onderwerp: Visvergunningen Zweedse meren Reageren met citaat

Hallo roofvissers (met name Zweden-gangers),
Kan iemand enige duidelijkheid scheppen in het vergunningen-stelsel zoals dat in de provincie Varmland in Zweden wordt gehanteerd ?
Via internet kom ik niet veel verder dus probeer ik het via deze weg. De wateren die eventueel bevist gaan worden (trollen max.2 hengels/werpen) zijn : Ostra Silen, Svensbysjon, Bysjon en eventueel Stora Bor. Elke info is welkom, graag ook even aangeven waar vergunningen eventueel verkrijgbaar zijn. Bedankt. Hans
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
buctailbas

PostGeplaatst: Do 29-7-2010 20:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Hans,
wanneer ga je richting Dalsland? Kom er net van terug maar over vier weken ben ik er alweer. Voor Ostra Sillen kun je je vergunning kopen bij het tankstation (dacht Statsoil) In Bengstfors. In principe mag je daar met een vergunning dan met vier hengels vissen. Wil je met meer vissen dan kun je ook een trollvergunning kopen en dan mag je geloof ik met 12 hengels slepen. Anders kan je ook via Roger Johannesson die aan het meer woont vlakbij de tralerhelling een vergunning kopen. Kan je eventueel wel een email/telefoonnummer van hem via pm geven als je intresse hebt.
Ander moet je even googlen naar de vvv in Bengstfors die kunnen je zeker ook verder helpen. De rest van de info kan ik nu niet opzoeken omdat ik op mijn werk ben.
groetjes en succes,
Sebas
Terug naar boven
Peter Koetje

PostGeplaatst: Do 29-7-2010 21:29    Onderwerp: vergunning Reageren met citaat

jjo

mocht de toch al vrij gedetaileerde info nog niet genoeg zijn, dan kun je misschien de lokale zweedse camping of hengelsportzaak beln of mailn.
die hebben vaak de juiste vergunning voor het juiste stuk rivier of meer,
voor de juiste prijs. als je op zalm gaat vissen: neem je GROTE portomonee mee.

groeten Cool[/code]
pikey1959

PostGeplaatst: Vr 30-7-2010 18:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Sebas,
Bedankt voor je uitgebreide info, hier kan ik wat mee ! Wij zitten vanaf 2 t/m 11 september in die regio. Wie weet treffen we elkaar ergens op het water. Mijn vismaat en ik hebben ZEKER geen behoefte aan het vissen met meer dan 2 hengels de man, naar ons idee gaat de charme van het SPORTvissen er vanaf. Ik hoop niet dat ik iemand voor het hoofd stoot als ik zeg dat het trollen met trolpalen en een heel regiment planerboards eigenlijk nergens meer over gaat en vormen van beroepsvisserij begint aan te nemen. Nog even en er wordt met sleepnetten tussen 2 visboten gevist. Niet doen denk ik, we gooien m.i. onze naam te grabbel. Peter, jij ook bedankt voor je info. Ik ga hiermee aan de slag. Gr.Hans
seanw

PostGeplaatst: Vr 30-7-2010 20:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Voor info kun je best een pm sturen. We komen er al een tijdje. Ja, idd met trolpalen. Ieder zijn mening en eigen smaak van visserij: respecteer dat dan ook en ga niet miepen over hoe een ander vist. Als je zelf liever met 2 hengels vist i.p.v. 4 moet je dat ook vooral doen. Je gaat naar Zweden om te genieten van de rust, de omgeving en om vis te vangen.

Succes, ik zie de pm wel verschijnen.
buctailbas

PostGeplaatst: Za 31-7-2010 0:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Hans,
ook wij vissen met de paal maar ook met de losse bordjes.
Kan je verzekeren dat het vissen met de paal een stuk prettiger is omdat je niet telkens je losse bordjes hoeft op te halen en of zoeken na een strike. En of je er nu met twee of met zes hengels vis het blijft voor ons gewoon genieten als we daar zijn. Dit heeft verders niks met stropen of de naam van sportvissen bedoezelen te maken. Wij vissen gewoon op zijn Zweeds. Alleen wij zetten de vis weer netjes terug, en dat is niet zo Zweeds.

Zeker op moeilijke dagen verhoog je je kansen met meerdere hengels vandaar dat er straks ook downriggers meegaan. Wij zijn er tot 2 of 3 september ivm de Fair in Maurik. Wij slapen aan Ostra Sillen in een blokhut. Vorige week waren de snoeken trouwens afgezakt naar de diepere waterlagen. Maar ze zullen over vier weken wel weer hoger staan.

http://www.fiskeland.com/ostrasilen/kort.html deze link geeft alle verkoopadressen voor Ostra Sillen.
Gr. Sebas
Terug naar boven
Germal
klop & release

PostGeplaatst: Wo 04-8-2010 18:31    Onderwerp: Reageren met citaat

moest pm zijn
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Roofvisforum -> Discussie en Vragen Tijden zijn in GMT - 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: