| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
paul kloenq Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

|
Geplaatst: Do 29-10-2009 15:55 Onderwerp: De fel gekleurde aasjes zijn het mooist...... |
|
|
|
..... want die staan zo fleurig in die kale boomtakken zo in de herfst.
Dit is dan ook gelijk mijn enige ervaring met vissen tot nu toe.
Ik zal mijzelf eerst maar even voorstellen,
Mijn naam is Paul. 29 jaar en heb in mijn hele leven nog nooit een vis gevangen (behalve met een schepnetje in een aquarium, meestal als ze al dood waren)
Ik heb al wel al een jaartje een bootje, of beter gezegd zuipschuit, want dat is waar het zo'n beetje op neer komt.
twee weken geleden een hengel en toebehoren gekocht om nu ook eens te zien wat er aan de andere kant van de waterspiegel zit.
Beste meneer van de hengelsportwinkel vroeg waar ik op wilde vissen.
Uit volste overtuiging kwam mijn antwoord: ..... Uhhh... Vis?
2 uur later de winkel uit met hengel. Ik was eruit, het werd snoekvissen.had het hele beest nog nooit gezien, maar in mijn fatasie zou ie ongeveer op een haring moeten lijken. vroeg me dan ook af waarom het aas net ze groot was als een haring, maar zal wel een hongerig beestje zijn
Eerste dag vissen was direct een groot success.
lijn door de oogjes, aasje eraan en gooien maar.
Aasje valt voor mijn voeten op de grond, gevolgd door ongeveer de rest van wat er op het molentje (in de vorm van iets dat mij deed denken aan het haar van weilen Dhr W. Duisenberg )
Een half uur later was de lijn weer uit de knoop en zat weer om het molentje. Nu eerst maar eens rustig kijken hoe zo'n molentje nou eigenlijk werkt.
Nog een half uur later kwam dan eindelijk het "eureka moment" wat een verbluffend simpel stukje techniek is dat zeg, zo'n molentje.
Maar goed, lijn nu dus aan de juiste kant van het beugeltje langs, weer door de oogjes ,kunstaasje eraan en gooien maar.
Dit ging al veel beter. Aasje viel niet voor mijn voeten maar bleef netjes bovenaan in de hengel bungelen. Geen bos haar op de grond ook dit maal!!!
Even later ook uitgevonden dat de beugel omhoog moet als je gaat gooien en het lijntje vasthouden anders valt het aasje direct op de grond.
Worp nummer 3..........(lees hier ongeveer 10 minuten aan scheldwoorden)......
Dure aasje nu dus in de boomtak achter mij. Met geen mogelijkheid eruit te krijgen ook direct he!! zelf schoppen tegen de boom hielp niets.
Lijn doorgeknipt, nieuw aasje eraan, lijntje tijdens gooien wat later loslaten en jawel hoor. Aasje in het water, maar alleen nu op 3 meter afstand,
Molentje draaide zowaar als verwacht, dus de volgende worp moest wel goed gaan als ik daar even wat gewicht en emotie in zou zetten.
Worp nummer 5: Gelweldig. Kijk 'm gaan!!, je hoorde het lijntje zoeven terwijl het aasje maar verder en verder vloog. Ik schat wel zo'n 25 meter........... Alleen een beetje jammer dat het water pakweg 15 meter breed was.
Resultaat: Plug weer muurvast in de boom, ditmaal aan de andere kant van het water. Heb ook niet meer de moeite genomen om het terug te halen. Probeer ik volgende keer wel, wanneer ook de hakbijl bij mijn standaard uitrusting is gevoegd. Dus lijn kapotgetrokken en naar huis gegaan.
Thuisgekomen maar even het internet aangeslingerd. Zodoende op dit forum terecht gekomen, Schok me het lazerus toen ik op de vangstfoto's zag wat een snoek nou eigenlijk was. Wat een monsters!!!!
In iedergeval een hoop info opgedaan hier. Mijn dank daarvoor!!!
Zodadelijk weer naar de hengelsportwinkel. Nieuwe plugjes kopen, ditmaal niet die van 12 euro de stuk denk ik. Of gewoon een stukje lood zonder haken. Dure sport, dat vissen.
Volgende keer dus meer na poging No 2.... (Waarschijnlijk over dreggen in mijn vel en eerste hulp ofzo)
Aan alle snoeken daar beneden... Geen zorgen, Jullie zijn volkomen veilig daar beneden.......Blijf daar, en klim absoluut niet in bomen als ik in de buurt ben!!!! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Rasdas Gast
|
Geplaatst: Do 29-10-2009 15:59 Onderwerp: |
|
|
|
Whoehaaa
Kostelijk  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jeroen v r1 Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

Geregistreerd op: 20 Dec 2007 Posts: 881 Woonplaats: zou je wel willen weten hè
|
Geplaatst: Do 29-10-2009 16:02 Onderwerp: Re: De fel gekleurde aasjes zijn het mooist...... |
|
|
|
| paul kloenq schreef: |
| Aan alle snoeken daar beneden... Geen zorgen, Jullie zijn volkomen veilig daar beneden.......Blijf daar, en klim absoluut niet in bomen als ik in de buurt ben!!!! |
welkom! en bedankt voor de lachbui!
mvg.jeroen _________________
| Jan Schreiner schreef: |
| zet je vis terug in het water bewaar de sport voor later! |
pr snoek:108 pr snoekbaars: 56 pr baars:51 pr meerval:56 pr winde: 55 pr roofbei:67 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
marthijnvisser Mister Visser

|
Geplaatst: Do 29-10-2009 16:04 Onderwerp: |
|
|
|
hahahaha
what a way to start
Welkom, denk dat je hier veel info vind en je eerste snoek snel volgt! _________________ Tight Lines...
www.rusky.nl
Laatst aangepast door marthijnvisser op Zo 99-99-999 00.00; in totaal 1400 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
heeress Spikerbroekfisker

|
Geplaatst: Do 29-10-2009 16:08 Onderwerp: |
|
|
|
Welkom!
En bedankt voor de geweldige lachbui, ik denk met wat doorzettingsvermogen en de info van dit forum dat je eerste snoek spoedig zal volgen! _________________ www.kuperushengelsport.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
FerrY "FaT BaStarD"

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
roofbleihunter Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

|
Geplaatst: Do 29-10-2009 16:18 Onderwerp: |
|
|
|
Ik moet zeggen, dat ik me kostelijk heb vermaakt tijdens het lezen van je bericht.
De snoek is inderdaad een prachtige vis, maar misschien wel even tricky om mee te beginnen... Wat dat betreft snap ik de eigenaar van je hengelsportzaak niet helemaal. De meeste vissers beginnen met de vaste stok en een simpel dobbertje.
Vraag even bij de hengelsportzaak of ze even jou willen helpen/voordoen hoe je moet werpen.
Dat zou al wel een stuk makkelijker zijn om zo'n kanjer op het droge te krijgen, toch!?
Bovendien is het misschien raadzaam om te beginnen met het vissen op baars: deze is kleiner, vaak iets makkelijker om te vangen, tandloos, en makkelijker onthaken.
Misschien is het handig om een vismaat op te zoeken, die je kan helpen met een beginnetje?
Daan _________________
| shaquille jellema schreef: |
| ik of shaquille ? |
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
paul kloenq Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

|
Geplaatst: Do 29-10-2009 16:28 Onderwerp: |
|
|
|
@Daan,
Dat advies komt vooral omdat ik gebruik wilde maken van mijn bootje, en ik liever een beetje rondloop in plaats van naar een dobbertje zit te kijken.
Ik denk dat ik binnenkort wel even op iemand afstap die aan het vissen is om te kijken hoe je zo'n stuk kunstaas in het water krijgt zonder er er zelf met hengel en al in te springen......
Heb al veel hier gelezen over kieuwgreep /onthakingsmatten en er filmjes over bekeken om zo de snoek een beetje te ontzien. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Fier Boom Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

|
Geplaatst: Do 29-10-2009 16:51 Onderwerp: |
|
|
|
welkom, mooi verhaal hahaha!
...ben benieuwd naar je eerste vangstverslagen! word weer genieten denk ik! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
René Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

|
Geplaatst: Do 29-10-2009 16:54 Onderwerp: |
|
|
|
Aaaahhhh, wat een heerlijk begin van mijn (lang) weekend!!
Ben weer helemaal opgevrolijkt.
Ik verheug me nu al op je vangstverslagen.
Welkom Paul. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
DickMac Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

|
Geplaatst: Do 29-10-2009 16:55 Onderwerp: |
|
|
|
| paul kloenq schreef: |
| Heb al veel hier gelezen over kieuwgreep /onthakingsmatten en er filmjes over bekeken om zo de snoek een beetje te ontzien. |
Volgens mij ontzie je de snoek al genoeg!!!!
Leuk verhaal, welkom op het forum... misschien kan iemand, die bij je in de buurt woont je eens op sleeptouw nemen.
Daar leer je toch het meeste van denk ik. Succes!!
Greetz,
Dick _________________ Midget Fat Flippers op voorraad.... MidgetTails binnenkort weer. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
roofbleihunter Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

|
Geplaatst: Do 29-10-2009 16:57 Onderwerp: |
|
|
|
Dus waar woon je ;) _________________
| shaquille jellema schreef: |
| ik of shaquille ? |
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Nemo Eigen Ranknaam? Pm de beheerder
|
Geplaatst: Do 29-10-2009 17:05 Onderwerp: |
|
|
|
Ben benieuwd hoe jij een snoek gaat onthaken. Kijk nu al uit naar je volgende verhaal  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
MiWa Roofbleigestoord

|
Geplaatst: Do 29-10-2009 17:16 Onderwerp: |
|
|
|
Geniaal!
Welkom hè!  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
LureFisher Jimmy Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

|
Geplaatst: Do 29-10-2009 17:32 Onderwerp: |
|
|
|
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden, wat heb je daar een mooi verhaal geschreven. Welkom op dit forum, je humor zit recht in de roos  _________________ James Bond has license to kill, I have license to fish
PR's: Snoek(113cm) Snoekbaars(86cm) Baars(44cm) Roofblei(73cm) Winde(56cm) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|