Geplaatst: Ma 07-9-2009 17:40 Onderwerp:
Het klopt allemaal.
Alleen kom ik hier, bij snelle stroming, niet aan de gond met 5 gram. Ook niet met een dunne lijn en slanke aasjes. Uiteraard kan ik wel lichter vissen maar het zijn geen regels of voorschriften.
Ik ken een verticaler (een die echt goed vis vangt) die niets van lichte loodkoppen moet hebben. Zit op stilstaand water nog met 30 gram!!!
En toch vangt hij goed vis.
Nu vind ik het met verticalen wel een ander verhaal. Ik heb minder vertrouwen in zware koppen. Dit omdat het aasje direct aan het lood vast zit waardoor de vis met kopschudden naar mijn idee meer gewicht in de bek heeft en lossen dus gemakkelijker gaat. Tenminste, dat is mijn theorie er achter.
Bij dropshotten heb je daar veel minder last van.
Je haak is immers los van het lood en bij kopschudden heeft het gewicht van het loodje totaal geen invloed op je aasje. Daarbij heeft het lood ook met de presentatie geen invloed op je aasje. Het houd je hele montage alleen maar op je plek. Te licht vissen vind ik alleen maar vervelend. Ik kan die hotspot dan niet goed bevissen omdat je loodje gaat rollen. Niet te licht niet te zwaar is zeker waar. Alleen kies ik liever voor een te zware dan voor een te lichte loodkop met het bovenstaande in je achterhoofd!
Leuke reacties en discussie trouwens! _________________ www.Rozemeijer.com
Tijden zijn in GMT - 1 uur Ga naar pagina Vorige1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum