Onderdeel van VIPMEDIA
snelkoppeling RoofvisnetHumminbirdRoofvisbotenBFT ShopUw online winkel voor Lunkercity producten!!De MegafishHengel Discount Gigant
Adverteren

Het is nu vr 28-11-2014 12:49

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Snoekbaars met dood aas
BerichtGeplaatst: zo 28-9-2008 19:26 
Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

Lid: ma 14-1-2008 22:00
Hallo allemaal,

ik vis al jaren met dood aas aan de elastiek succesvol op snoek. Naast het snoeken vis ik oa met kunstaas op roofblei, baars en snoekbaars en ook wel eens met de feederhengel in de Rotterdamse havens.

Ik woon in de buurt van grote rivieren met een goed bestand aan snoekbaars. Ik zou hier graag eens statisch op de top vissend (zonder dobber) met een dood visje willen gaan proberen. Mijn vraag aan jullie is:

1. Wat is een geschikte hengel voor deze manier van vissen?
2. Tips over montage (welke haak en maat, onderlijnsysteem)
3. Aasaanbieding (fleuren, door de lip?)

Alvast bedankt voor het advies.

Barry Otterloo

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28-9-2008 19:34 
Puntje

Lid: za 16-6-2007 15:22
Hallo Barry

De hengel : ik zou een wat langere hengel pakken wat voor hengel weet ik niet in jou geval dat ligt aan het aantal gram lood.
Stroomt de rivier hard pak je 60-80 gram en anders daar onder ik zou wel altijd schuivend doen.
Ik fleur zelf het visje altijd.

mvg Tom

Offline Profiel  

Berichttitel: dood aas
BerichtGeplaatst: zo 28-9-2008 20:45 

Lid: zo 24-8-2008 10:43
ik zau de zelfte hengel gebruiken als je die voor de dobber gebruikt gewoon een schuif loodtje van 15 op 12 hondertste gevlochten lijn 20 cm niylon met een sirkel haakje afhangkelijk van de grote van het visje

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29-9-2008 0:17 

Lid: ma 22-9-2008 23:55
Is er niet ergens een site waar uitgebreid wordt uitgelecht hoe je goed met doodaas kunt vissen?
Dan heb ik het over de statish vissen.