Onderdeel van VIPMEDIA
snelkoppeling RoofvisnetHumminbirdHengel Discount GigantDe MegafishUw online winkel voor Lunkercity producten!!BFT ShopRoofvisbotenU hoeft echter niet de deur uit om van het voortreffelijke aanbod te profiteren welke Rix Webshops u heeft te bieden! Inmiddels kunt u al in 6 webshops online bestellen
Adverteren

Het is nu za 01-11-2014 5:42

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vissen op de Grevelingen.
BerichtGeplaatst: do 20-3-2008 22:27 
Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

Lid: do 20-12-2007 10:51
PR Snoek: 118
PR Snoekbaars: 80.5
PR Baars: 51
ik ga met een klein bootje het grevelingen meer op.En dan zou ik graag wille weten wat je er nu zoal aantreft en hoe je daar daar op moet vissen, en hoe diep je er moet vissen.(harder weet ik al)

Laatst bijgewerkt door jeroen v r1 op vr 21-3-2008 10:49, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20-3-2008 22:35 

Lid: di 18-12-2007 22:56
http://www.zeevisland.com/index2.htm hier staat vangstinfo over o.a. de grevelingen.

als aas werkt zeepieren en zagers zeer goed, haring is ook al gesignaleerd las ik laatst.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20-3-2008 22:41 

ok maar ik was meer van plan om te gaan trollen maar kan dit wel dan? en als het niet kan hoe is de montage dan want ik heb geen zeevis hengel

Offline Profiel  

Berichttitel: grevelingen
BerichtGeplaatst: vr 21-3-2008 8:07 

Lid: ma 14-1-2008 18:40
trollen op de grevelingen wordt niet gedaan,omdat de vis daar meestal heel diep zit! momenteel wordt er wijting en schol gevangen,en met wat geluk kan je daar een tarbot vangen! je gebruikt daar een gewone bezemafhouder onderlijn met max. 75 gr loodbeaasd met zagers of zeepieren! voor wijting is het soms beter om na de bodem te hebben bereikt ,je onderlijn iets op te halen(3-4 slagen op de molen) maar dat is soms echt wel zoeken!! voor de schollen op of juist beven de bodem! let wel aan de gele tonnen(de populairste stek) voor scharendijk is het 45m diep!! ook voor de dijk tussen den osse en scharendijk is het goed vissen! voor haring moet je meer richting de brouwersdam aan de sluis liggen of driften en dan met een haringpaternoster ook hier weer verschillende dieptes afzoeken! geen te grote bewegingen maken maar met fijne tikjes alles rustig binnenvissen eenmaal een school haring gevonden kan je in korte tijd honderden stuks vangen,t'is maar wat je wil natuurlijk,vind je dat takelen niks kan je met een schuifdobber en een zeepier(geen te grote haken!!) ook haring vangen,en ook hier weer de juiste diepte zoeken!
door het ontbreken van stroming kan je op dit zoutwatermeer redelijk licht vissen,maar vergelijk dit niet met het roofvissen op snoekbaars en snoek! misschien kan je al trollend een verdwaalde geep vangen,maar dat is nog iets te vroeg en de gepen zitten meestal aan de zeezijde van de sluis!het grevelingenmeer is vooral een lichte vorm van zeevisserij en buiten de haringonderlijn kan je hier met kunstaas zeer weinig doen!
in ieder geval veel succes en hou toch maar de windvoorspelling in de gaten ,want ook hier kan het behoorlijk "spoken" met redelijk wat golfslag!
een trailerhelling is te vinden aan de binnenkant iets voorbij de brouwerssluis of in de jachthaven van scharendijk zelf!

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: grevelingen
BerichtGeplaatst: vr 21-3-2008 10:49 

oké bedank! kan een slotje op

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21-3-2008 11:02 
.

Lid: do 20-11-2003 21:14
Sorry, we gaan geen slotjes zetten op dit soort onderwerpen als de vrager zijn antwoord heeft......

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21-3-2008 11:17 

jouta schreef:
Sorry, we gaan geen slotjes zetten op dit soort onderwerpen als de vrager zijn antwoord heeft......

ok dan blijft ie lkkr staan

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21-3-2008 13:17 

Lid: do 15-9-2005 17:05
PR Snoek: 114
PR Snoekbaars: 86
PR Baars: 34
Overige PR's: Roofblei 76
jeroen v r1 schreef:
ok maar ik was meer van plan om te gaan trollen maar kan dit wel dan? en als het niet kan hoe is de montage dan want ik heb geen zeevis hengel
waar wilde je op gaan trollen dan ??? er zit daar geen snoek ofzo hoor.
en een echte zeehengel heb je daar niet persee nodig, je hoeft er niet zo zwaar te vissen omdat er geen getijde stroming is.
als je met je boorje op zo'n water bent geweest moet je overigens wel even je motor spoelen met zoetwater, als dat zout er in blijft zitten is niet zo goed.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21-3-2008 13:33 

Lid: ma 29-5-2006 17:36
De Grevelingen is echt vet om op te vissen! Pak je lichtste hengeltje die je hebt! Loodje van 15/20 gram is echt voldoende. Gewoon een onderlijntje met 2 haakjes, en wat zagertjes! Ik zou geen pieren pakken, uit ervaring is gebleken dat zagers toch beter werken op de grevelingen.

Ik weet zeker, dat als je een paar mooie platvissen "bot en schol" want dat zit er veel heb mogen drillen op een winkle picker/ul stokje voor de baars dat je er heilig van overtuigt bent dat de zeevisserij ook wel erg vet is! De schollen nemen dan gewoon runs door je slip, knokken als gekken! Echt top! Hengeltjes hoepelrond bij de dril, geweldig, ik zou zo weer willen!

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Het is nu za 01-11-2014 5:42