| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Gert-Jan Maatman Achtersnoekvisser

Geregistreerd op: 08 Apr 2008 Posts: 2271 Woonplaats: Varsselder (Achterhoek)
|
Geplaatst: Zo 18-7-2010 11:03 Onderwerp: |
|
|
|
| roofbleihunter schreef: |
| Wel een tikkeltje exotisch. |
Een beetje vreemd maar wel lekker wil je zeggen?  _________________ Pikefishing. Gotta' love it |
|
| Terug naar boven |
|
 |
roofbleihunter Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

|
Geplaatst: Zo 18-7-2010 13:24 Onderwerp: |
|
|
|
| Gert-Jan Maatman schreef: |
Een beetje vreemd maar wel lekker wil je zeggen?  |
Het zijn jouw woorden!
Bedankt voor de leuke reacties tot nu toe, de lengte houd ik geheim voor raad de maat!  _________________
| shaquille jellema schreef: |
| ik of shaquille ? |
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
MiWa Roofbleigestoord

|
Geplaatst: Di 27-7-2010 6:56 Onderwerp: |
|
|
|
Toen Paul en ik in dit voorjaar een visvakantie aan het plannen waren, schoten de mooiste locaties door ons hoofd. Canada, Suriname, Zweden, Noorwegen of Ierland, het leek ons allemaal wel leuk. Lastig om een goede keuze te maken dus. Een blik op de bankrekening hielp ons trouwens uiteindelijk wel een beetje bij het kiezen. Het werd gewoon op de camping bij de boer in Nederland, daar waar de jeugd voor een 10tje de hele dag aan het animatieprogramma mee mag doen. Samen met de boer op de giertank het land op.
Zowaar bestaat er wel iets als wi-fi op 't land, en kunnen we dus een dagelijkse update op 't forum plaatsen.
Ach, wij leven wel een weekje primitief in een tentje en vermaken ons aan de prachtige rivier die langs de camping stroomt. Het bootje is mee op vakantie dus er zal aardig wat gedobberd worden. Gisterenmiddag zijn we gearriveerd, de tent stond in no-time en wat doe je dan uiteraard? Precies, op naar het water!
Het kleine haventje werd even kort afgevist op zoek naar baars, maar hier was weinig leven te bekennen. Dan maar in het bootje springen en de rivier op. We beginnen te trollen met kleine diepduikertjes die over de bodem stuiteren tegen het taluud. Na enkele honderden meters is het mijn stokje dat als eerst krom slaat. Een snoekje doet goed z'n best maar is niet opgewassen tegen het strakke, maar lichte trol/verticaalstokje. De eerste vis is binnen en we mogen vanavond dus een biertje drinken!
De vis zwemt gelijk weg in het 21 graden warme water. Na een 10tal minuutjes is het weer raak. Dit maal mag Paul aan de bak. Hoewel ook dit weer geen megavis is, is het geweldig drillen op de lichte stokjes bedoeld voor de stekels.
Het dregje van de diepduiker van Lucky Craft wordt buiten de boot losgetikt. Snel verder!
We passeren een interessante inham met iets diepr water, en besluiten dit stukje een aantal keer langs te trollen. Al snel is het raak, Paul krijgt een tik op z'n plug en staat kort een baars te drillen. Halverwege de dril rolt de baars van de haak, maar het geeft in ieder geval vertrouwen. De plugjes gaan weer te water en het is vrijwel gelijk raak, een baars van laag in de 30cm is gevallen voor mijn JSR.
Als we nogmaals onze plugjes door het iets diepere geultje trekken, haakt Paul vuil. Het gas gaat eraf om de dreggen vuilvrij te maken. De boot ligt dan haast stil, en met tikjes geef ik actie aan mijn JSR die inmiddels tot de bodem gezonken is. Het zal er onder water niet uitgezien hebben, maar toch wist ik zo een aanbeet te forceren. Duidelijk was te voelen dat het een baars betrof. De vis kwam makkelijk naar de boot, maar daar begon hij pas echt goed in de hengel te hangen. De korte, maar geweldig felle dril begon nu pas echt en ik genoot met volle teugen. Zeker toen ik zag wat een heerlijke vis er boven kwam. Stevig pak ik hem gelijk onder de buik en til hem uit het water. Wat een fantastische vis, eigenlijk is de vakantie nu al geslaagd!
De baars van 47cm zorgt ervoor dat we met een grote glimlach verder vissen. Dat dit op een droge tik op de shad verder weinig meer oplevert maakt dan ook niet meer uit. Rustig varen we terug naar de tent en vieren we de prima avond met tosti's en pils.
Vanochtend hebben we uiteraard ook al gefiskerd, daar volgt zo een verslagje van. Ik kan alvast verklappen dat we wederom niets te klagen hadden! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dave van den Berghe Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

|
Geplaatst: Di 27-7-2010 7:36 Onderwerp: |
|
|
|
Leuk verslag, Michiel en Paul. Ik denk dat jullie een top vakantie gaan beleven.
En wat een prachtige baars! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Volkmar Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

Geregistreerd op: 04 Mrt 2006 Posts: 1201 Woonplaats: Naast de rivier
|
Geplaatst: Di 27-7-2010 8:35 Onderwerp: |
|
|
|
Dit is lekker weg in eigen land met Miwa en Paulpunt, aflevering één: Vissend naar de tosti's.
Leuk verslagje en prachtige baars! Ik ga kijken of ik op Rhodos misschien wat klein tropisch grut kan vangen. Lekker back to basic, ben benieuwd!
Groet,
Volkmar _________________ http://www.dutchanglers.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
heeress Spikerbroekfisker

|
Geplaatst: Di 27-7-2010 11:21 Onderwerp: |
|
|
|
Lekker verslag Michiel!
En een hele gave baars! Cool!  _________________ www.kuperushengelsport.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
dennis schurink Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

|
Geplaatst: Di 27-7-2010 14:55 Onderwerp: |
|
|
|
wat een mooie bak man die baars, super! en gewoon in het eigen landje perfect toch.
grtz dennis _________________ wat een idioot! ik bellyboat |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jord Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

|
Geplaatst: Di 27-7-2010 15:51 Onderwerp: |
|
|
|
[quote=Leuk verslagje en prachtige baars! Ik ga kijken of ik op Rhodos misschien wat klein tropisch grut kan vangen. Lekker back to basic, ben benieuwd!
Giros zal je er iig wel goed kunnen vangen Heerlijk!
Groet,
Volkmar[/quote] _________________ je kan het shaken met je shaker... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Basspius Eigen Ranknaam? Pm de beheerder
|
Geplaatst: Di 27-7-2010 16:40 Onderwerp: |
|
|
|
| Mooi verslag. Ben benieuwd of er nog rapf komt opdagen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Orrin Eigen Ranknaam? Pm de beheerder
|
Geplaatst: Di 27-7-2010 17:42 Onderwerp: |
|
|
|
Lekker bezig, Michiel en Paul.!  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
merjin Eigen Ranknaam? Pm de beheerder
|
Geplaatst: Di 27-7-2010 18:15 Onderwerp: |
|
|
|
en dan kom ik aan met mn 5 baarsjes van rond de 20cm per dag >.<
mooie baars ! _________________ lees mn visblog (als ik heb gevist haha) op http://vis.droogenkloot.nl
PR's
Baars - 41cm
Snoekbaars - 58cm
Snoek - 101cm! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Paul. puntje . ofzoiets

|
Geplaatst: Wo 28-7-2010 9:09 Onderwerp: |
|
|
|
Goeiemorgen!
Bedankt voor de leuke reacties, hier volgt het verslagje van dag 2...
Het plan was om erg vroeg op te staan om achter de roofblei aan te gaan op de rivier. De wekker werd gezet om kwart over 5, maar dat is kennelijk toch niet helemaal goed gegaan, daar ik rond 6 uur wakker werd - zonder het geluid van de wekker gehoord te hebben. 's Avonds was een vriend langs geweest en zodoende is de wekker in een niet helemaal nuchtere toestand ingesteld, met de gevolgen van dien... Ach, met 3 kwartier vertraging snel de spullen gepakt, de boot ingesprongen en de rivier op gegaan.
Het plan was om scholen speldaas bij strandjes en strekdammetjes te zoeken en deze vervolgens uit te vissen op zoek naar roofblei. Het bootje werd aangelegd aan een strandje en we konden aan de slag. De eerste 2 stekken leverden helemaal niks op, op wat valsgehaakte witvisjes na. Stek 3, tegen een strekdammetje, is het voor mij de eerste worp al raak. Het aasje raakt het water tegen het stenen randje, 1 slag met de molen en een mooie rapf knalt er onwijs hard op. Halverwege de dril schiet ze helaas los. Ach, niet getreurd; we hadden ze gevonden en een echte bak was het toch niet.
Een tweetal worpen later wordt mijn plugje wederom erg hard gepakt en het blijkt een erg lompe vis te zijn; deze mag niet lossen en doet dat gelukkig ook niet. Snel een paar plaatjes en ze mag weer terug; roofblei kan toch een aardig kwetsbare vis zijn In ieder geval; we zijn van de 0 met een mooie vis!
Sorry dat ik zo'n rotkop trek, 't was nog vroeg!
Nog een paar worpjes gedaan op deze stek maar verder gaf er niks thuis. Gelijk door naar de volgende stek, een mooi strandje in de buitenbocht van de rivier waar de stroming hard opstaat. We zien grote scholen speldaas in het oppervlakte en daarboven een aantal cirkelende en regelmatig naar beneden duikende meeuwen en visdiefjes; dat ziet er goed uit! Het is dan ook binnen een paar worpen raak voor Michiel en mag aan de bak tegen een mooie vis. We schatten haar eerst nog als een vrij kleine vis, maar na meting blijkt ze toch 73 te zijn; 't gaat niet verkeerd zo!
Sterke vis in glashelder water, schitterend om te zien!
Mooi resultaat!
We vissen verder en Michiel pakt nummer 3; geen hele grote maar een die zeker de moeite waard is! De zon staat inmiddels al weer flink hoog en we besluiten het daarbij te laten. Op de terugweg vissen we nog stek 1 en 2 af, die eerder niks opleverden. Beide stekken leveren nu wel een aanbeet op maar 2 tot 2 keer toe kunnen we geen 4de vis bijschrijven. Niks om van wakker te liggen, de aanbeten waren weer erg mooi (beiden in het oppervlak) en dat maakt alles goed.
's Middags besloten nogmaals het water op te gaan, dit keer vanuit de boot op de klassieke 3, maar alleen baars laat zich zien. Het is vrij taai, we vangen 3 visjes waarvan toch nog een mooie baars van 41 voor mij. Geen hele dikke bak, maar wel een keurige vis die je moeite beloond!
Hierna 's avonds bij de buren gezeten, een stel helemaal gestoorde boeren, maar het was wel onwijs gezellig! Zometeen gaan we de rivier weer op, hopen op wat meer als gisteren, maar dat is nog maar afwachten natuurlijk. Wij vermaken ons prima hier in ieder geval!
Tot morgen!
Groeten, Paul en Michiel! _________________ The rich wait for their fathers to die
While the poor just drink and cry.
As for me, I don't care at all...
... I go fishing.
Laatst aangepast door Paul. op Wo 28-7-2010 9:52; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: Wo 28-7-2010 9:46 Onderwerp: |
|
|
|
Goed bezig jullie! Gefeliciteerd! Maar Paul, niet cocky worden zeg... 41 cm baars daar dromen veel mensen van... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Paul. puntje . ofzoiets

|
Geplaatst: Wo 28-7-2010 9:54 Onderwerp: |
|
|
|
| Basspius schreef: |
Goed bezig jullie! Gefeliciteerd! Maar Paul, niet cocky worden zeg... 41 cm baars daar dromen veel mensen van... |
Nou Bas, als jij even zorgt voor die 75+ rapf, gaan wij binnenkort baarzen, goed? Tuurlijk is het een prachtige vis, maar zo'n vis als Michiel pakte zijn net weer een slag groter, sterker en mooier! Ons hoor je niet klagen!
Wij gaan lekker vissen nu, ben benieuwd! _________________ The rich wait for their fathers to die
While the poor just drink and cry.
As for me, I don't care at all...
... I go fishing. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: Wo 28-7-2010 10:01 Onderwerp: |
|
|
|
| Je weet dat we je een keer mee willen nemen. Maar zo te zien maken jullie deze week ook al een kans. Daar waar 73er zit, zitten grotere. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|