Onderdeel van VIPMEDIA
Bestel hier je roofvisnet HoodieRoofvishaken.nl is er voor Vis en Visser. Kijk nu in de Online Shop.Uw online hengelsport winkel Vismania De online store voor de SportvisserU hoeft echter niet de deur uit om van het voortreffelijke aanbod te profiteren welke Rix Webshops u heeft te bieden! Inmiddels kunt u al in 6 webshops online bestellenNew East FishingHumminbirdUw online Roofvis speciaalzaakUw online winkel voor Lunkercity producten!!Minn KotaOnline Kunstaaswinkel van het noordenSchitterende cadeaus exclusief voor roofvisnet en roofvisforum bezoekers bij een abonnement op Rovers.
Neem nu een abonnement op Rovers, het ultieme roofvismagazine van Nederland en Belgie.Klik hier voor Rovers Magazine!
Adverteren

Het is nu zo 26-5-2013 11:07

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: In het donker vissen op snoek met kunstaas
BerichtGeplaatst: di 29-11-2011 23:28 
Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

Lid: zo 15-5-2011 14:28
Nachtelijke gericht op snoek met plug,nog geen snoek gevangen,ik vis graag met shad,s in de donkere uurtjes nabij sluis en keringen hier heb ik wel met regelmaat snoekbaars.De beten zijn wel dichterbij de kant.
m,v,g

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29-11-2011 23:30 
Like Father and Son

Lid: ma 28-11-2011 12:00
PR Snoek: 111cm
PR Snoekbaars: 90cm
PR Baars: 4cm
Overige PR's: Daan Snoek pr 115cm Sailvis 212cm!
Vandaag weer in t donker wezen snoeken en de plug met de lichte kleuren viel toch beter in de smaak dan die met de donkere kleuren. 1 gevangen van 79cm met een Mitchell plug geel oranje met klikker erin. (zie vangsvermelding 29-11-2011)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29-11-2011 23:34 

Lid: wo 08-9-2010 22:12
PR Snoek: 114
PR Snoekbaars: 104
Overige PR's: zalmforel: 74cm,meerval 138 zeebaars: 72
Ik bind wel vaker een breekstaafje op m'n aasje hoor!

werkt prima in dieper water tijdens het wrakvissen of zelfs gewoon vanaf de pier! heb het idee dat het de roofvis aantrekt.

heb hier nog ergens een plugje liggen met een compartiment voor geurstaafjes, je kunt het net zo gek maken als je wilt!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29-11-2011 23:37 
Like Father and Son

Oke oke

heb het Gister geprobeerd en had helaas geen succes had het breekstaafje vastgemaakt aan m'n onderlijn hoe bevestig je hem aan je aas zelf dan? Of stel ik nu een domme vraag? :lol:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30-11-2011 9:31 

Lid: wo 28-9-2011 11:26
PR Snoek: 80 cm
PR Snoekbaars: 60 cm
PR Baars: 29 cm
DaanCor schreef:
Oke oke

heb het Gister geprobeerd en had helaas geen succes had het breekstaafje vastgemaakt aan m'n onderlijn hoe bevestig je hem aan je aas zelf dan? Of stel ik nu een domme vraag? :lol:

Er bestaan geen domme vragen!! ik heb bij lureparts repaintable kunstof pluggen gezien. Deze zijn nog helemaal doorzichtig. Wat je zou kunnen doen als je een beetje handig bent is vanaf de achterkant/bovenkant/zijkant enz. een klein gaatje boren die gelijk is aan de diameter van je breekstaafje.
Houd wel in de gaten dat je de staaf goed plaats i.v.m onbalans.

Dan zou je die erin kunnen schuiven en vastmaken met bijvoorbeel secondelijm. De plug dan zodanig afspuiten dat het breekstaafje goed zichtbaar blijft.

Als de plug hol is zul je deze met wat creativiteit moeten aanpassen.

Afbeelding

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30-11-2011 14:12 

Lid: di 25-1-2011 12:51
PR Snoek: 93
PR Snoekbaars: 80
PR Baars: 36,5
Als ik de montage op Totalfishing zie zou ik het volgende denken:
knip van ventielslang 2 stukjes van 5-10mm en schuif die over de onderlijn. Frutsel daar het breekstaafje in en hij hangt vlak boven je kunstaas en zit redelijk vast.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 01-12-2011 19:27 
Like Father and Son

Bij de breekstaafjes die wij nog hadden liggen zat een plastic buisje bij om t breekstaafje in te doen aan je onderlijn :lol:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 02-12-2011 8:43 
Baarsbaas

Lid: do 30-6-2011 14:52
PR Snoek: 104
PR Snoekbaars: 80
PR Baars: 53
Overige PR's: roofblei 66 cm scheldende duiker 180 cm
ja overdag is dat wel het geval maar snachts is het toch boven water ook donker?

als je nog shads ( van die rubberen visjes ) hebt dan kun je daar makkelijk een breekstaafje in stoppen
als je dan een beetje doorzichtig shadje hebt kun je dat heel mooi zien en er zeker meer op vangen

zeker de shads van predox werken daarmee prachtig! deze shads hebben namelijk al een gaatje erin voor de stinger dreg dus daar past ie precies in

ik heb nog niet gehad dat het breekstaafje brak of kapot hing duss....

Laatst bijgewerkt door matthias de roo op vr 23-12-2011 20:53, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 02-12-2011 9:30 

Lid: wo 28-9-2011 11:26
PR Snoek: 80 cm
PR Snoekbaars: 60 cm
PR Baars: 29 cm
matthias de roo schreef:
ja overdag is dat wel het geval maar snachts is het toch boven water ook donker?

als je nog shads ( van die rubberen visjes ) hebt dan kun je daar makkelijk een breekstaafje in stoppen
als je dan een beetje doorzichtig shadje hebt kun je dat heel mooi zien en er zeker meer op vangen

het enige nadeel bij een shad,als je het staafje in de buurt van de staart doet, dat de actie bij het binnendraaiend vissen redelijk weg is. Dan zul je de shad anders moeten gebruiken. Maar als je een grotere shad gebruikt kun je het staafje wat dieper plaatsen dus verder van de staart af dan zal het niet veel uit moeten maken.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 02-12-2011 21:15 
Like Father and Son

We vissen nu gewoon zonder t breekstaafje en we vangen nog steeds gewoon snoek! (zelfs beter toen we met t breekstaafje aan t vissen waren)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 06-12-2011 18:14 

Lid: za 24-4-2004 21:02
Dag DaanCor,

Mijn zoon en ik hebben vaak in het donker gevist en niet zonder resultaat. Het is jammer dat er niet het hele jaar door genachtvist kan worden. Anders hadden we dat veel vaker gedaan. In het verleden hebben we vaak met met breeklichtjes in shads gevist. Vaak werken spinners ook goed vanwege de trillingen die ze afgeven. Spinnerbaits zijn onze favo vanaf de kant in het donker. De reden daarvoor is dat deze een goede trilling afegeven en bijna geen vuil pakken. Dat laatste is wel lekker omdat je slecht je kunstaas kan volgen in het donker.

Met de boot vissen we graag met een zwarte plug met een enkele ratel er in. Dit is omdat zwart goed te zien is voor rovers in het donker. Ook pluggen met een veel ratels doen het goed. Verder houd mijn zoon er van om met glow in the dark aas te vissen. Om de paar worpen wel even de zaklamp met led er op, zo blijft je aas mooi licht afgeven en blijf je lekker acktief bezig.

In Amerika en Canada Vissen ze heel graag in donker. Kijk maar naar de vele muskie (amerikaanse snoek) filmpjes om You Tube. Vaak is dit in het donker. Ook mijn zoon heeft dit daar enkele malen gedaan. De Amerikanen zeggen dat zelfs dat Walleye (soort snoekbaars) het beste te vangen zijn in het donker, met volle maan.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Nachtvissen is spannend en dressuur doorbrekend.

Mvg. Hans Koopman

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 07-12-2011 13:00 
Like Father and Son

Hoi Hans,

Bedankt voor je tips! Wij vissen eigenlijk ook alleen maar in het donker en de laatste keren dat we zijn geweest is het alleen maar raak geweest 1 of 2 vissen per persoon! Wij vissen nu de laatste tijd met een oranje gele plug met een ratel erin! Werkt perfect!

Gr DaanCor

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 20-12-2011 16:34 

Lid: wo 14-12-2011 17:57
PR Snoek: 95cm
PR Baars: 49cm
Overige PR's: Ben Daan van DaanCor
FF een topic weer omhoog knallen haha. Laatse keren is het erg taai in de avond. Ookal is het weer prachtig weinig wind af en toe een buitje ze bijten niet zo... Vanavond maar weer eens proberen!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 29-12-2011 23:56 

Lid: do 29-12-2011 22:41
PR Snoek: 122
PR Snoekbaars: 75
PR Baars: 45
Overige PR's: 32 pond spiegelkarper
Heb het hele artikel afgelopen week gelezen (ben er speciaal lid voor geworden) en aangezien de resultaten de laatste tijd niet echt geweldig zijn vond ik het een leuk experiment. Aangezien ik momenteel nog het beste heb gevangen met jerkbaits heb ik een breekstaafje op de rug van een glider gemonteerd en heb een poging gedaan in de dokere uurtjes. Helaas zonder vis weer teruggekeerd. Zal het binnenkort ook eens met een swimbait proberen.

Een aantal dingen die mij bij het vissen zijn opgevallen bij het gebruik van het breekstaafje:
- Het werpen gaat veel beter omdat je het aas goed kan volgen in het donker (tijdig afremmen voorkomt
pruiken bij gebruik van een reeltje).
- Het extra (stompe) volume komt niet ten goede aan de actie van het aas (misschien een tapeje over
heen plakken).
- Direct na het activeren van het breekstaafje is het afgegeven licht van het staafje nogal (chemisch)fel.
Er is natuurlijk niets dat in de natuurlijke leefomgeving voor komt dat zoveel licht veroorzaakt. Dus
volgende keer het staafje eerder te activeren, misschien gaat het dan beter.

Ik ga het zeker nog eens proberen, had er nog niet van gehoord en denk inderdaad dat het net iets extra's kan geven. Mogelijk zondag nog eens een poging wagen (zal lekker rustig zijn aan de waterkant).

Zijn er andere die het na het lezen van dit artikel ook een gokje hebben gewaagd maar dan wel met succes? Zo ja, Hoe hebben jullie het toegepast. Ben erg benieuwd.

grtn

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za 31-12-2011 10:17 

Lid: wo 07-12-2011 15:03
PR Snoek: 94
PR Snoekbaars: -
PR Baars: 34
Overige PR's: 1 toad kapot per snoek
Ik was gisterenavond ,rond een uur of zeven, in het donker nog ah snoeken en kon niks verleiden met een fel geel/groene twistershad.Heb er toen een donkergekleurde aruku met luide ratel aangebonden en had met de eerste worp gelijk beet.In troebel water en donkerte heb ik toch meer succes met mijn luide kunstaas.Heb toch het vermoeden dat het geluid en de trillingen veel meer teweeg brengen dan licht.Maarja, verschillende mensen , verschillende ervaringen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 03-1-2012 21:33 

Heb het gister ook nog eens geprobeerd (vanaf 20.00uur) en dit keer het zelfde breekstaafje gebruikt als vorige keer. Deze gaf nu nog wel licht af maar een stuk minder fel dan bij de laatste keer dat ik hem heb gebruikte. Heb er ongeveer een uur mee gevist zonder succes. Heb op de terugweg het zelfde stuk bevist met ander kunstaas, ook met een flinke ratel of met veel beweging. Helaas leverde dat ook geen snoekje op terwijl ik op dat stuk dat ik heb afgelopen al eerder succesvol ben geweest. Ze zitten er dus wel maar waren niet te verleiden gister. Het enige wat ik gevangen heb was een bidon en een hoop hemelwater :?

Mijn avondavonturen op snoek zijn altijd al minder productief geweest dan op de dag... dus bij normaal daglicht. Is de snoek niet gewoon minder actief in de avond/nacht?
Maar ga het gewoon volgende keer weer proberen. De aanhouder wint altijd (hopelijk) :D

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 09-1-2012 11:53 
Like Father and Son

Wat leuk dat jullie na het lezen van onze topic het ook geporbeerd hebben in de donkeren uren. Wij zijn de laatste dagen ook weer op pad geweest en helaas 3 keer geblankt... Water was erg troebel en stond aardig hoog weet niet of dat wat uitmaakt maar toch.. Wel eersgister nog een losser gehad vlak voor de kant was wel weer een mooie gezicht in het donker!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 09-1-2012 21:18 

@ Daancor

Tja... Je moet vind ik altijd open staan voor nieuwe dingen. Het kan natuurlijk ook wel eens de sleutel tot succes zijn. Maar ik heb het nu twee keer geprobeerd 'savonds, helaas zonder vangsten en weer eens een keertje overdag. Op de dag zijn er drie op de kant gekomen (55,65,83cm). Maar ja, ook op de dag blank je natuurlijk wel eens.

Vangen jullie echt zo goed in het donker normaal? En wat voor aas gebruiken jullie er dan voor. Volgens mij is het bij mij in de omgeving toch echt meer het zichtwerk wat resultaat oplevert omdat ik het in het doker echt al met vanalles heb geprobeerd en alleen een keer snoek in de schemering gevangen. Maar op de dag gaat het dus wel.

Ben benieuwd naar de reacties!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 10-1-2012 11:19 
Like Father and Son

@Ben

Balen voor je dat je s' avonds niks vangt... Wij staan meestal met zn 2en te snoeken en dan gebruiken we voornamelijk verschillende soorten kunstaas voornamelijk met ratel erin doet het goed zal hieronder even een lijstje maken met de pluggen waar we er 1 of meerdere hebben mogen binnenhalen:

- Rapala J11 Jointed ( Blauw zilver) zowat elke avond een aanbeet mee gevoelt alleen de laatste dagen even helemaal niks.
- Thomson beetje look-a-like van een spro power catcher met een rode kop en oranje zilver buik als de andere kleuren niet werkte gingen we meestal over op deze plug en werkte meestal goed.
En dan nu de favoriete pluggen:
- Rapala Original heb ik zowat elke keer 1 mee gevangen of aanbeten mee gevoelt. Helaas heb ik deze plug geparkeerd op de bodem een aantal weken geleden.. (kan hem ook op het moment nergens vinden in een hengelsport winkel helaas)
- Mitchell Oranje Geel (naam weet ik op het moment even niet) is een goedkope plug voor 5 euro geregeld een snoek mee gevangen.
- Spro Groen met zwarte strepen (in een dunne lange vierkante vorm helaas van deze ook de orignele naam kwijt) ook hiermee al geregeld een snoek mee gehaakt en zien we ook vaak een volger achteraan zwemmen.
- En dan nu de mooiste en beste (onze mening dan he) is van Albatros staat geen naam op de verpakking kopen we voor 2 euro 50 zelfde kleur als de Mitchell Oranje geel luide ratel en daar hebben we al veel snoeken mee geland!

En dan kan ik nog wel even doorgaan met wat voor pluggen we nog meer snoeken maar dan word de pagina zo groot haha.
We gebruiken als het niet meezit zo goed als alle pluggen die we mee hebben het is eigenlijk ook gewoon een kwestie van geluk natuurlijk maar de bovengenoemde pluggen zijn toch een beetje favoriete haha!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 10-1-2012 23:52 

Lid: wo 28-12-2011 15:18
PR Snoek: 86
PR Baars: 35
En een spinner dan? Genoeg trilling lijkt me..

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 11-1-2012 16:29 
Like Father and Son

@Raynor

Nog niet geprobeerd met een spinner!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 11-1-2012 20:55 

Lid: wo 28-12-2011 15:18
PR Snoek: 86
PR Baars: 35
Ik net wel, geen stuiver waard :D

Zowel spinner als lepel geprobeerd, geen vis gezien :(

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za 14-1-2012 10:55 

Afgelopen week van 20.00 tot 23.00uur weer geprobeerd. Dit keer zonder breekstaafje en met verschillende pluggen/jerkbaits, met ratel zonder ratel, grote uitslag (zwemactie) kleine uitslag maar wederom niets kunnen verleiden tot een aanbeet :x En het was op locaties waar ik op de dag wel vang.

Nu doe ik normaal veel karpervissen waarbij het dus voorkomt dat de vis zich op verschillende momenten van de dag zich op verschillende locaties ophoud. Deze maakt dus een bijna vaste route door een water. Nu dacht ik dus dat een snoek erg territoriaal was en alleen voor de jacht of bedrijging van zijn plekje af kwam.
Hieruit leid ik dan af dat de snoek of niet/slecht actief is in de omgeving 'savonds of dat hij geen territorium heeft en dus ook gewoon trekt zoals de karper. Of dat ze allemaal steke blind en doof zijn zodat ze het kunstaas niet opmerken :D

Ga het morgen weer gewoon eens lekker overdag proberen. Hopelijk heeft dat meer succes.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za 14-1-2012 17:04 
Like Father and Son

Wij hebben de laatste dagen ook niks kunnen vangen in de avond op onze vaste stek terwijl we normaal gesproken altijd daar een snoek mogen landen... Dus misschien hebben ze hongerstaking ofzo haha :lol:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za 14-1-2012 18:18 

Nou, al :? s ik morgen bij daglicht nog niet
aan de haak kan slaan zou ik je zomaar geloven

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Het is nu zo 26-5-2013 11:07