| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
paul kloenq Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

|
Geplaatst: Vr 09-7-2010 12:18 Onderwerp: |
|
|
|
| Niels Postma schreef: |
Daar kun je - juridisch - wel wat tegen doen, zéker als je een getuige ('de Vegetariër') hebt! PB me maar, mocht je wat meer willen weten.
Buiten dat, het is wel weer een sterk staaltje verhaal, heerlijk Keep 'em coming! |
Hahah, Hell Yeah, Ben d'r al mee bezig. Die zijn voorlopig nog niet klaar....... zoiets doe je gewoon niet........ _________________ Hoge bomen vangen meer aas. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Michael Bakker Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

|
Geplaatst: Ma 12-7-2010 17:39 Onderwerp: |
|
|
|
Ik ben hier net nieuw en heb dus niet de 34 pagina's gelezen.
Maar wat kun jij een verhaal vertellen.
Ik lig helemaal dubbel. hahaha.....
In je vrije tijd ben je een stand-up comedian ;)
Lukt het nu al een beetje? of moet ik daar 34 pagina's voor doorlezen?
Suc6 in ieder geval.
Gr,
Michael _________________ in lak'ech |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Michael Bakker Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

|
Geplaatst: Ma 12-7-2010 17:54 Onderwerp: |
|
|
|
Ik lees net je laatste verhaal..... weer tranen over mijn wangen....
Hoe krijg je het voor elkaar.... Maar wat een verhaal...  _________________ in lak'ech |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jur606 Eigen Ranknaam? Pm de beheerder
|
Geplaatst: Di 13-7-2010 7:07 Onderwerp: |
|
|
|
haha paul,
de zee op met die kayak/kano
kan wel hoor Alles kan
(mochten de golven zoals dit zijn, denk ik dat je niet ver komt )
zeker niet als je wilt gaan vissen als de golven zo zijn zou ik maar niks meenemen ga je vrij zeker een paar keer om
en paul ik heb wel al een 2 keer op zee gepeddeld met een kayak
(en aantal keren op zoet, worden er steeds meer)
Met een kajak die niet lek kan
En ik zal je vertellen dat je zeker wel rekening moet houden met wind stroming en getijde
Anders kom je echt niet terug (hoop dat je er zeker wel rekening mee gaat houden. (enne ik zou je adviseren om zeker eeen zwemvest te dragen )
Gloof me ik zit heel veel op kajak-forms ook vanuit america
en daar waarschuwen ze ook, veiligheid voor alles
Er zijn daar al diverse mensen die door een weeromslag (wind draaiden aflandig wk 3-5 en getijde afgaand die 2 tot 3 uur hebben moeten doorpeddelen om 500 meter terug naar de kant te komen.
danwel via radio (op hulp moeten vragen omdat het echt fout drijgd te gaan)
Onderschat het zeker niet, enne er zijn vaak platsten waar je niet door de branding heen hoeft om op de zee tekomen (havens e.d.)
Voor info over kajakken op zee e.d. pm me maar (heb nog wel wat mee dingen en sites hierover) _________________ Tevens mijn naam is Jürgen, GEEN jurjen (dat is weer een andere forum gek) |
|
| Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Di 13-7-2010 8:34 Onderwerp: |
|
|
|
| Michael Bakker schreef: |
Ik ben hier net nieuw en heb dus niet de 34 pagina's gelezen.
Maar wat kun jij een verhaal vertellen.
Ik lig helemaal dubbel. hahaha.....
In je vrije tijd ben je een stand-up comedian ;)
Lukt het nu al een beetje? of moet ik daar 34 pagina's voor doorlezen?
Suc6 in ieder geval.
Gr,
Michael |
Lukt al wel heel aardig met de snoek. Weet nu hoe je ze vangt. probleem ligt hem nu meer in WAAR. daarom dus druk aan het zoeken en wil ondertussen graag een keer een baars vangen. _________________ Hoge bomen vangen meer aas. |
|
| Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Di 13-7-2010 8:43 Onderwerp: |
|
|
|
| jur606 schreef: |
haha paul,
de zee op met die kayak/kano
kan wel hoor Alles kan
(mochten de golven zoals dit zijn, denk ik dat je niet ver komt )
zeker niet als je wilt gaan vissen als de golven zo zijn zou ik maar niks meenemen ga je vrij zeker een paar keer om
en paul ik heb wel al een 2 keer op zee gepeddeld met een kayak
(en aantal keren op zoet, worden er steeds meer)
Met een kajak die niet lek kan
En ik zal je vertellen dat je zeker wel rekening moet houden met wind stroming en getijde
Anders kom je echt niet terug (hoop dat je er zeker wel rekening mee gaat houden. (enne ik zou je adviseren om zeker eeen zwemvest te dragen )
Gloof me ik zit heel veel op kajak-forms ook vanuit america
en daar waarschuwen ze ook, veiligheid voor alles
Er zijn daar al diverse mensen die door een weeromslag (wind draaiden aflandig wk 3-5 en getijde afgaand die 2 tot 3 uur hebben moeten doorpeddelen om 500 meter terug naar de kant te komen.
danwel via radio (op hulp moeten vragen omdat het echt fout drijgd te gaan)
Onderschat het zeker niet, enne er zijn vaak platsten waar je niet door de branding heen hoeft om op de zee tekomen (havens e.d.)
Voor info over kajakken op zee e.d. pm me maar (heb nog wel wat mee dingen en sites hierover) |
Hmmm, klinkt spannend, In de achterzijde van de kano klik je een soort net vast dat je kunt afsluiten. Hier heb ik een zuurkooltonnetje in voor telefoon.
Zwemvest vind ik zelf niet zo lekker zitten. zat zelf te denken om een touwtje om mijn enkel te doen en dan aan de boot vast te maken zodat ik de boot niet kwijtraak.
Moeilijke wind kwam ik in frankrijk op het meer ook al achter. das inderdaad zwaar. Kan me voorstellen dat de gemiddelde amerikaan met zijn coca cola en hamburgerspieren daar bang van wordt. En anders gewoon doorpaddelen naar de UK, is volgens mijn berekeningen maar zo'n 8 dagen paddelen afhankelijk van hoe hard je de wind in de rug hebt
Ga het gewoon een keer proberen, inderdaad vanuit scheveningen haven zodat ik niet door de branding hoef. Moet alleen nog even een kraantje maken bij mijn huis, om de boot mee na te spoelen na het zoute water. _________________ Hoge bomen vangen meer aas. |
|
| Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Di 13-7-2010 8:48 Onderwerp: |
|
|
|
Zondagmiddag er weer even op uit met de ultralight hengel in een eindeloos durende poging eens een keertje een baars te vangen.
In de zomermaanden op teenslippers gaan vissen is een slecht idee. Slecht in de overtreffende trap. Een "Jan-Smit-uitdodigen-om-op-je-verjaardagsfeest-te-komen-zingen-voor-je-vrienden" soort van slecht idee zou ik het bijna kunnen noemen, ook al wil ik liever niet overdrijven.
Zo'n beetje iedere waterkant is dan een ondoordringbare rimboe van pijnlijke plantjes en hondenstront. Bij mij borrelde direct de vraag op hoe of die honden daar nou geenlast van hebben. Lijkt mij toch een tamelijk onprettig tintelend effect te geven als je je poepert in een bos brandnetels moet drukken. Maar goed, laten we niet van het verhaal afwijken, Ik probeer het wel een keer als ik daar dronken genoeg voor ben, of als nederland eens een titel in de wacht sleept ofzo...nooit dus.
Zoals eerder gezegd had ik dus een ultralight hengel meegenomen. Ik vind het wel wat hebben, vissen met een opgeleukte sateprikker. Dit is inmiddels mijn 3e ultraligt hengel aangezien ik er tijdens mijn vakantie al van 2 stuks afscheid heb mogen nemen. De eerste UL heeft het 2 worpen volgehouden. Bij de 3e worp zat de lijn rond een van de ogen en kwam het bovenste deel van de blank verder dan het aasje. Meteen een nieuwe gehaald en deze ligt nu op de bodem van een heeeeeel groot meer in frankrijk nadat ie van de boot was gevallen. Dure hobby dus dat UL vissen, maar zal best heel spectaculair zijn als ik er ooit eens iets op mag vangen.
Het was behoorlijk zoeken langs de waterkant om een plekje te vinden waarbij ik dicht genoeg bij de kant kon komen om spinner no#2 in te gooien. Zo hier en daar moes er over de brandnetels heen gesprongen worden. Dat was dan ook waar het goed fout ging. Een mooie frisse strook brandnetels stond in de weg.
Om van de waterkant terug op het pad te komen moest ik er overheen springen. De sprong zelf ging goed. Het landen ging alleen minder.
Met mijn linkervoet kwam ik niet helemaal lekker op de slipper terecht. Een scherp "iets" boorde zich recht van mijn hak ik mijn voet, net onder mijn vel.
In een reactie liet ik mij vallen, in de brandnetels.
"Gelukkig" werd mijn val gebroken door de UL hengel. Deze is dan ook weer een paar gram lichter nu er 1/3 van de hengel mist. Mijn voet bloedt als een rund, en voor de rest jeukt zo'n beetje alles, op de poepert na.
Enig onderzoek op de plaats delict wees uit dat de dader een scherpe droge tak moest zijn geweest. Gelukkig zat er geen tak in de wond, maar toch voor de zekerheid maar met het schaartje van mijn zakmes het vel opengeknipt waar de tak er inging om eventueel vuil eruit te laten.
Tijd om naar huis te strompelen. Naast dat dat vrij pijnlijk was was het ook nog eens enorm smerig.
Bloed liep in de slipper waar het lekker plakkerig begon te worden. De slipper zat dus aan je voet vastgekleeft en kwam bij iedere stap met een ranzig klef geluid los. Thuis eerst een half uurtje de wond uitgespoeld. Zalfje erop en verband eromheen. Gelukkig heb ik dat altijd ingrote hoeveelheden op voorraad.
Tijd om op de bank te gaan zitten voetbal kijken. Mijn vriendin kon mij gelukkig de hele avond van koud bier en snacks voorzien zodat ik weer op krachten te komen. Binnenkort maar weer ff een nieuwe opgeleukte sateprikker halen.
 _________________ Hoge bomen vangen meer aas. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Niels Postma Eigen Ranknaam? Pm de beheerder
|
Geplaatst: Di 13-7-2010 8:51 Onderwerp: |
|
|
|
Mag ik álsjeblieft een keer met je mee  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ROOFVISSER(!) Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

|
Geplaatst: Di 13-7-2010 10:55 Onderwerp: |
|
|
|
damn kerel! van Marwijk en van Bronckhorst hebben dan wel een lintje gekregen maar ze zouden jouw ook moeten ridderen voor ............ (vul maar in).
Volgens mij heb jij zoveel pech dat wanneer je met 250.000 mensen op het museumplein staat en er 1 vogel naar beneden schijt deze precies op jouw hoofd schijt....
Ik heb met je te doen....
Gr... _________________ SNB Regio Friesland |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jur606 Eigen Ranknaam? Pm de beheerder
|
Geplaatst: Di 13-7-2010 11:20 Onderwerp: |
|
|
|
de verhalen noem ik schitterend ook zeer goe dgeschreven
Alle dingen die hij heeft noem ik geen ongeluk meer, ik noem ik een beetje (ok heel erg) lomp.
 _________________ Tevens mijn naam is Jürgen, GEEN jurjen (dat is weer een andere forum gek) |
|
| Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Di 13-7-2010 11:47 Onderwerp: |
|
|
|
| jur606 schreef: |
de verhalen noem ik schitterend ook zeer goe dgeschreven
Alle dingen die hij heeft noem ik geen ongeluk meer, ik noem ik een beetje (ok heel erg) lomp.
 |
Tja, UL ---> Uitermate Lomp. _________________ Hoge bomen vangen meer aas. |
|
| Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Di 13-7-2010 12:52 Onderwerp: |
|
|
|
| ROOFVISSER(!) schreef: |
damn kerel! van Marwijk en van Bronckhorst hebben dan wel een lintje gekregen maar ze zouden jouw ook moeten ridderen voor ............ (vul maar in).
Volgens mij heb jij zoveel pech dat wanneer je met 250.000 mensen op het museumplein staat en er 1 vogel naar beneden schijt deze precies op jouw hoofd schijt....
Ik heb met je te doen....
Gr... |
Daarom ben ik vandaag ook niet in amsterdam maar gewoon "veilig" aan het werk.
Er zijn ook zat dagen dat er helemaal niets fout gaat hoor, maar die hier beschrijven zou wel heel erg saai worden. _________________ Hoge bomen vangen meer aas. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Yotem Eigen Ranknaam? Pm de beheerder
|
Geplaatst: Di 17-8-2010 15:35 Onderwerp: |
|
|
|
Wanneer krijgen we weer een verslagje Paul?
Kwam dit topic laatst tegen en vind het helemaal te gek!
Kan je niet i.p.v. Ed bij Vis TV? _________________ PR
Snoek - 100 CM
Snoekbaars - 70 CM |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Arjan de Jong Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

|
Geplaatst: Do 26-8-2010 11:08 Onderwerp: |
|
|
|
| paul kloenq schreef: |
 |
Wat een geweldige verhalen en wat een creatie! Geweldig! |
|
| Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Vr 27-8-2010 10:19 Onderwerp: |
|
|
|
En daar zijn we dan weer!!!
Laatste tijd op het visgebied vooral bezig geweest met het vangen van baars. Ik hoop nog steeds mijn eerste baars aan de haak te mogen slaan, maar het schiet nog steeds voor geen meter op. Nou moet ik ook zeggen dat ik er ook niet echt de motivatie in heb de afgelpoen weken.
Ik vind, ben ik nu achter, vissen in de zomer helemaal niet zo leuk.
Iedereen kan vissen in de zomer, en zoals het op het eerste gezicht lijkt, doet iedereen dat dan ook.
Hele kuddes primitievelingen zijn langs de waterkant neergestreken. Dit primitieve diersoort staat bekent onder de naam Homo-Cypriniformes. De meeste leven in een soort van geimproviceerde tent. Deze wezens hebben dus geen huis en zijn daarom dakloos. Ook produceren ze een raar geluid zo nu en dan. Het klinkt ongeveer als: "PIEEEEEEEEEEEEEEP" weerna de geimproviseerde tent schuddend in beweging komt. Het vermoeden bestaat dat dit een soort noodkreet is voor naderend gevaar. Of een lokroep om bronzige soortgenoten naar de tent te lokken. Deze laatste mogelijkheid geeft mij dan ook een onbehagelijk gevoel en beter blijf ik dus zo ver mogelijk uit de buurt van deze minder ontwikkelde, dakloze soort. Dit vooral omdat ze in sommige aspecten gelijkenissen vertonen met het menselijke ras (Homo-Sapiens), en zij zich in hun voortplantingsdrang in de soort zouden kunnen vergissen....... Het zal je maar overkomen......
Ook met de boot blijft het aan te raden om een veilige afstand te bewaren. Bij langsvaren komen ze met woest gebries uit hun polyester hol gekropen en volgen je ,scheeuwend en wild gebarend, langs de waterkant totdat je uit het zicht bent verdwenen.
Alhoewel ik het tot nu toe nog niet zelf in het wild heb vernomen of heb kunnen vastleggen, is er een kans dat de Homo-Cypriniformes , zei het instictief, kan zwemmen. De lage sociale ontwikkeling van de Homo-Cypriniformes valt duidelijk op wanneer men de tijd neemt deze soort op veilige afstand in zijn natuurlijke habitat te bestuderen. Er wordt regelmatig ge-urineerd in directe omgeving van de het polyester hol.
In vergelijking met andere diersoorten is het vermoedelijke doel hiervan het afbakenen van het territorium. Hygiene is bij de Homo-Cypriniformes dus duidelijk ondergeschikt aan de territoriumverdediging.
Ook opmerkelijk is de "decoratiedrang" met verpakkingsmateriaal. Deze materialen, bestaande uit plastic, glas, blik en papier, worden in de directe omgeving van het hol op willekeurige wijze gerangschikt. Een duidelijk patroon is hierin, ook na langdurige studie, niet aan te geven.
Wanneer de Homo-Cypriniformes begint te trekken wordt de decoratie opmerkelijk genoeg op de oude locatie achtergelaten. Een verklaring hiervoor zou kunnen zijn dat de benodigde materialen in voldoende mate beschikbaar zijn in de natuurlijke leefomgeving van de Homo-Cypriniformes.
Het trekpatroon van de Homo-Cypriniformes is, ondanks hun lage ontwikkelingsniveau, complex te noemen.
Aan het verplaatsen van de leefomgeving gaat vaak een dagenlang ritueel vooraf. De Homo-Cypriniformes is hierbij met enige regelmaat op de nieuwe locatie van het hol te vinden. Bij aankomst op de betreffende plek wordt er vaak eerst ge-urineerd in of nabij het water. Vervolgens gooit de Homo-Cypriniformes een soort gekleurde bolletjes in het water. Dit gebeurt meestal in grote hoeveelheden. De verpakking van de gekleurde bolletjes wordt vervolgens hergebruikt om de eerste decoratie van de nieuwe leefomgeving aan te leggen.
Voor het geven van een sluitende reden voor het inwerpen van de bolletjes is nog vervolgstudie nodig, maar het vermoeden bestaat dat dit verband houdt met de voedselvoorziening.
De Homo-Cypriniformes leeft vooral op vis. Hierdoor is de soort afhankelijk van de waterkant en besteed hij het gros van de dag aan het vergaren van zijn voedsel. Vis etende Homo-Cypriniformes is echter maar zelden waargenomen, en tot nu toe eigenlijk hoofdzakelijk bij de Oost-europese variant. Hierbij viel op dat de oost-europese Homo-Cypriniformes zijn gevangen voedsel dan eerst verwarmt op een kolenvuur, iets wat wijst op een transitie vab "primitief" naar "laag ontwikkeld" niveau van Homo-Cypriniformes.
De west-europese soort voedt zich ook regelmatig met een van alternatieve dieet bestaande uit producten als chips, patat, frikandellen en bier. waarbij de verpakkingsmaterialen en restanten weer werden hergebruikt voor decoratie van de leefomgeving.
De Homo-Cypriniformes kent in west-europa geen natuurlijke vijanden. Dit is dan ook de reden waarom deze soort zeer talrijk en in hoge concentraties kan bevinden langs de waterkant. In oost-europa en op het noord amerikaanse continent kan de Homo-Cypriniformes ten prooi vallen aan beren en wolven omdat de ze dezelfde leefomgeving delen. Echter, door de hoge voortplantingsgraad van de soort heeft dit, voor zover bekend, op de populatie geen nadelige gevolgen.
Ten slotte nog een paar simpele tips voor de omgang met de Homo-Cypriniformes.
-- Voorkomen is beter dan genezen. Blijf uit de buurt van de Homo-Cypriniformes.
-- Kijk de Homo-Cypriniformes nooit direct in de ogen aan. dit wordt gezien als aanvallend gedrag.
-- Gelieve de Homo-Cypriniformes niet te voeren.
-- Probeer de Homo-Cypriniformes niet aan te raken of the aaien. Zij kunnen besmettelijke ziektes of parasieten bij zich dragen. _________________ Hoge bomen vangen meer aas. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|