Onderdeel van VIPMEDIA
snelkoppeling RoofvisnetDe MegafishU hoeft echter niet de deur uit om van het voortreffelijke aanbod te profiteren welke Rix Webshops u heeft te bieden! Inmiddels kunt u al in 6 webshops online bestellenRoofvisbotenHumminbirdBFT ShopHengel Discount GigantUw online winkel voor Lunkercity producten!!
Adverteren

Het is nu za 25-10-2014 4:43

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18-2-2010 0:14 
Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

Lid: wo 06-12-2006 19:54
Ik heb zelf een keer gevist op bij de biesbosch in werkendam en is goed bevallen. Het merendeel ving weinig tot niets, een enkeling ving leuk.

Ik heb zelf nog 3 vissen gevangen. Ik wil nog een keer terug gaan en het dan net iets anders aanpakken... :D

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18-2-2010 16:58 

Lid: di 20-12-2005 23:59
Anthony schreef:
ferenc schreef:
dorus schreef:
ik bedoel als je alles meeneemt
wat je vangt word het een duren grap

want je moet betalen voor je tijd die je vist en de hoeveel heid vis die je mee wilt nemen

gr dorus

Je mag per uur 250gram vis meenemen,op een dag vissen dus minstens 6 vissen per persoon.Veel meer heb je er niet nodig toch?
Vooral de grote vijver is leuk om te bevissen,hier vang je behoorlijke dikke vissen.

ach ja berenkuil van je forellen op steroids.
zalmforel vijver en gaan met die banaan.

Gr anthony

Hehe... Zalmforelvijver met je vliegvis of op de ultralight. Je hebt de dag van je leven. Gemiddeld zul je meer dan de helft verspelen echter, dus bereid je goed voor!

Mijn ervaringen met leuk en/of goede vijvers:

De Berenkuil - Putten/Nijkerk
De Eemhof - Almere/Zeewolde
't Mun - Appeltern
Heioord - Neeritter (Limburg)

En als je echt leuk wilt vangen op C&R, moet je even 1500 km rijden naar Mora in Dalarna, Zweden. Ooit op de ultralight een 4-kg forel gevangen.. Vechten dat beest!!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18-2-2010 19:20 

Lid: wo 04-11-2009 20:46
nick h. schreef:
hey dave

kijk eens een keertje op http://www.biestse-oevers.nl/
zelf paar keer geweest en geen slechte ervaringen mee gemaakt en ligt maar net achter tilburg,
is vanuit breda maar een korte reistijd.

ja mag er wel maar met een hengel vissen,maar als je actief vist zie ik hier geen probleem in

greetz nick

heb je daar ook wel eens zalmforel kunnen vangen Nick?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19-2-2010 14:50 

Lid: wo 06-6-2007 10:43
Ropa ik wil daar ook nog wel eens leren vissen (OVM toch?)

enne ik wil een dringend verzoek aand e mod;s doen om dot topic te sluiten (denk aan de fileer messen?) er wordt gesproken over forelle put waar je de gevangen vis moet opeten danwel wweggeven voor consumptie dit kan niet de bedoeling zijn op dit mooite C&R Forum :P?

ohja ben shacho heb al te lang niet lekker kunnen vissen door dat ijs

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19-2-2010 14:57 

Lid: vr 23-10-2009 21:04
PR Snoek: 96
PR Snoekbaars: 69
PR Baars: 48.5
jur606 schreef:
Ropa ik wil daar ook nog wel eens leren vissen (OVM toch?)

enne ik wil een dringend verzoek aand e mod;s doen om dot topic te sluiten (denk aan de fileer messen?) er wordt gesproken over forelle put waar je de gevangen vis moet opeten danwel wweggeven voor consumptie dit kan niet de bedoeling zijn op dit mooite C&R Forum :P?

ohja ben shacho heb al te lang niet lekker kunnen vissen door dat ijs

Als we zo gaan mierenneuken kan je bijna elk topic wel sluiten, want overal staat wel iets dat iemand niet aanstaat.

Ik heb hier goede tips gekregen voor leuke vijvers. Dus bedankt allemaal.

Ik heb ook al een tijdje niet meer kunnen snoekvissen, ik snap wat je bedoeld. Het gaat nu dooien, dus hopelijk kunnen we snel weer snoeken.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19-2-2010 21:32 

Lid: ma 13-4-2009 12:53
Vissen in forellenvijvers...valt een beetje in dezelfde categorie als witlederen bankstellen, papegaaien houden, doorlopend kredietje en er thuis eentje op de bank hebben zitten met metallic blauwe nagellak die leeft op 2 pakjes Belinda Menthol per dag.

Maar dan nog nét wat erger, omdat de suggestie wordt gewekt dat het ook maar iets met vissen te maken heeft.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19-2-2010 21:47 

Lid: za 28-3-2009 13:37
Ik heb zelf nog nooit op een forellenvijver gevist maar hier is er nog een waar ik goeie verhalen over hoor:
http://www.leenaertsvisvijvers.nl/maen.html
4 uur vissen op zalmforel voor 15 euro en 4 uur vissen op regenboogforel voor 10 euro, lijkt me niet echt duur.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20-2-2010 11:14 

Lid: zo 15-8-2004 22:46
Pieter de Wolf schreef:
Vissen in forellenvijvers...valt een beetje in dezelfde categorie als witlederen bankstellen, papegaaien houden, doorlopend kredietje en er thuis eentje op de bank hebben zitten met metallic blauwe nagellak die leeft op 2 pakjes Belinda Menthol per dag.

Maar dan nog nét wat erger, omdat de suggestie wordt gewekt dat het ook maar iets met vissen te maken heeft.

:holy:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20-2-2010 11:31 

Lid: zo 29-11-2009 17:05
PR Snoek: 107cm
PR Snoekbaars: 78 cm
PR Baars: 35 cm
Overige PR's: hengel slopen > 1e aanbeet
Pieter de Wolf schreef:

:jaja: whaha

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20-2-2010 14:43 
The happy Achterhooker

Lid: do 26-1-2006 19:17
PR Snoek: 112
PR Snoekbaars: 67
PR Baars: 44
Overige PR's: Roofblei: 71
http://www.de-kool.nl/

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21-2-2010 16:02 

Lid: do 17-5-2007 10:14
jur606 schreef:
enne ik wil een dringend verzoek aand e mod;s doen om dot topic te sluiten (denk aan de fileer messen?) er wordt gesproken over forelle put waar je de gevangen vis moet opeten danwel wweggeven voor consumptie dit kan niet de bedoeling zijn op dit mooite C&R Forum ?

Pieter de Wolf schreef:

Helemaal mee eens heren. Verder wil ik de mods verzoeken om het doodaasvissen ook te verbieden op dit forum, omdat bij deze manier van vissen ook geen sprake is van C&R. Je moet eerst een aasvis vangen en doodmaken of dode aasvis bij de visboer halen. Dan mag je elke snoek(baars) die je vangt op doodaas wel terugzetten, maar je mag je afvragen hoe je aan die aasvis gekomen bent... Diegene die de aasvis gevangen heeft heeft ook geen C&R toegepast.

Daarnaast moeten we er in de politiek maar op aandringen om alle forellenvijvers, visboeren, visrestaurants te verbieden.

Als je niets zinvols kunt bijdragen aan dit topic waar de TS iets mee kan reageer dan a.u.b. niet. :!:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22-2-2010 2:42 

Rolla schreef:

Helemaal mee eens heren. Verder wil ik de mods verzoeken om het doodaasvissen ook te verbieden op dit forum, omdat bij deze manier van vissen ook geen sprake is van C&R. Je moet eerst een aasvis vangen en doodmaken of dode aasvis bij de visboer halen. Dan mag je elke snoek(baars) die je vangt op doodaas wel terugzetten, maar je mag je afvragen hoe je aan die aasvis gekomen bent... Diegene die de aasvis gevangen heeft heeft ook geen C&R toegepast.

Daarnaast moeten we er in de politiek maar op aandringen om alle forellenvijvers, visboeren, visrestaurants te verbieden.

Als je niets zinvols kunt bijdragen aan dit topic waar de TS iets mee kan reageer dan a.u.b. niet. :!:

Goed verhaal baas, ijzersterk en onweerlegbaar stukje logica. Jammer alleen dat mijn punt geen zier te maken had het met wel of niet doden en/of consumeren van welke vis dan ook.

Verder heeft de topicstarter inderdaad vrij weinig aan mijn visie op deze prachtige uitwas van de hengelsport , dus zal ik me er verder niet mee bemoeien. Maar Walton zou zich omdraaien in zijn graf, als je dat maar weet! ;)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22-2-2010 8:55 

Lid: di 01-1-2008 18:31
PR Snoek: 104
PR Snoekbaars: 82
PR Baars: 48
Overige PR's: Meerval 178
Pieter de Wolf schreef:

Wat is hier mis mee?
Mijn bak is wit leer (zit trouwens erg lekker)
Papegaaien zijn leuk. (maken alleen herrie.)
Doorlopend krediet is best makkelijk. (Beter van de bank, dan krap zitten toch?)
Mijn mokkel heeft roze metallic nagellak. (En neukt als een bezetene)
2 pakjes Belinda is wel veel, zij rookt er eentje.

En wat vissen betreft, wat is vissen eigenlijk. Is het geen vis aan een touwtje binnentrekken? Dan is makrelen, witvissen, karperen en statisch doodazen ook geen vissen in jouw ogen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22-2-2010 9:11 

Lid: wo 06-6-2007 10:43
Rolla, ik kan het in je doodaasvissen verhaal helemaal vinden.

Maar de rest slaat de plank mis hoezo? (misschien snap je niet waar mijn reactie vandaan komt?)
Dit is ontstaan of een advetentie van fileermessen wel/niet mag)
De rede dat dit weggehaald is is dat dit een C&R forum is, volgens mij heb je altijd zelf de keuze om deze te gebruiken danwel om je vis vand e visboer schoon te maken maar ze vinden dit niet op dit FORUM thuis horen.

OK als fileer messen niet mogen, mag vissen in een forelle put al helemaal niet (omdat je vaak verplicht ben de gevangen vissen dood te maken en op te eten?) daarom staat dit verhaal er (fileer mes heb je zelf de keuze nog in een forellen put niet?)

DIt stuk slaat kant nog wal:
Rolla schreef:
:!:

het gaat er niet om wat iemand moet verbieden,
het gaat erom of je houd C & R qua forum inhoud of niet is mij om het even (geen fileer messen wel forellen putten vind ik een hele kromme
redenering?)

Maar buiten dat, de regering hoeft het niet te verbieden hoor? niks mis met al die dingen, heeft niks met dit forum te maken? (dus volgens mij mis je je doel een beetje met veel van je verhaal)?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22-2-2010 12:03 
The happy Achterhooker

Lid: do 26-1-2006 19:17
PR Snoek: 112
PR Snoekbaars: 67
PR Baars: 44
Overige PR's: Roofblei: 71
Welke regering?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22-2-2010 15:47 

Cusith schreef:
En wat vissen betreft, wat is vissen eigenlijk. Is het geen vis aan een touwtje binnentrekken? Dan is makrelen, witvissen, karperen en statisch doodazen ook geen vissen in jouw ogen.

Vissen gaat mij om spontaniteit, onverwachte momenten, verrassingen, gedwongen improvisatie en in het gunstigste geval nog een mooi stukje natuur ook. Futen, reigers, ijsvogels en nooit precies weten wat je vangt. Of je nou op forel, snoek, witvis of karper vist. En of je ze opvreet of niet.

Kortom, een klein stukje avontuur.
Als je dat vindt in een vijvertje volgestouwd met met kilo's vismeelpallets vetgemeste forellen, mij om het even hoor.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09-5-2010 21:10 

Lid: wo 04-11-2009 20:46
Sjonge, de laatste bijdrage is al een tijdje geleden maar ik lees nu pas de topic helemaal.

De vraag was of iemand leuke forellenvijvers kent en niet meer! Mij, en ik denk ik kan ook voor de topic starter spreken, maakt het GEEN RUK uit wat jullie allemaal onder "vissen" verstaan en of jullie geen "respekt" voor de mensen kunnen tonen die het wél leuk vinden om daar een paar visjes te vangen.

BOOOOOOEEEIIIEEND! Als je je mening kwijt wil, begin dan je eigen topic, serieus! Mensen willen hier geholpen worden een niet afgekraakt voor dat wat ze leuk vinden. Niet mee eens? HOU DAN JE KOP!

Iedereen bedankt die wél waardevolle bijdrage kon leveren!!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09-5-2010 23:36 

Lid: vr 06-1-2006 12:20
PR Snoek: 110
PR Snoekbaars: 89
PR Baars: 50,5
Overige PR's: PR Roofblei:85
De tipbosch in hellendoorn kan ook super zijn, afgelopen zomer voor 16 euro 28 mooie forellen kunnen vangen in een halve dag tijd. Niet verkeerd dacht ik zo!

En schijnheiligheid op dit forum is wel erg hoog, laat elkaar in de waarde man, ook al neemt iemand soms een visje mee, vist die met levend aas enz? Waarom moet er altijd op deze punten gewezen worden, lees er gewoon overheen als je je er aan irriteert!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 10-5-2010 10:40 

Lid: vr 12-1-2007 15:09
De kamphoeve in Ommeren is ook wel aardig.
Je kan je gevangen forellen hier tegen kleine bijbetaling omruilen voor gerookte en die zijn echt lekker. :twisted:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 10-5-2010 11:40 

Lid: vr 23-10-2009 21:04
PR Snoek: 96
PR Snoekbaars: 69
PR Baars: 48.5
Ronnydogg schreef:
De kamphoeve in Ommeren is ook wel aardig.
Je kan je gevangen forellen hier tegen kleine bijbetaling omruilen voor gerookte en die zijn echt lekker. :twisted:

Daar zijn we geweest, zie mijn begin post.:)

Maargoed, we gaan waarschijnlijk naar De Biesche Oevers. Is veel dichterbij voor ons en het ziet er goed uit.

Iemand ervaringen met De Biesche Oevers?

Offline Profiel  

Berichttitel: Kollumerzwaag
BerichtGeplaatst: di 11-5-2010 14:59 
TS-Baits

Lid: ma 21-12-2009 15:45
PR Snoek: 114
PR Snoekbaars: 92
PR Baars: 43
Ik weet dat er een visvijver in kollumerzwaagzit,

*zit er veel forel?
*welke lengte is er ingeveer te vangen?
*is het er groot? zoja hoegroot?
*Hoeduur is het? en is dat het geld wel waard...

Groeten Tamme.

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: Kollumerzwaag
BerichtGeplaatst: di 11-5-2010 15:25 
je bent een

Lid: zo 16-1-2005 0:04
Je kan ze misschien wel even bellen tamme, heb je meteen een antwoord op al je vragen. Of het t waard is? Dat kan alleen jij zeggen. Hoeveel wil je uitgeven en hoe leuk is het? Aan de hand daarvan kan je zeggen, ja tof dit doe ik nog eens, of nee dit is t niet.

Gr Ruud

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11-5-2010 15:39 
TS-Baits

Lid: ma 21-12-2009 15:45
PR Snoek: 114
PR Snoekbaars: 92
PR Baars: 43
Oke, ik zal eens kijken of ze een site hebben,

Bedankt!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11-5-2010 16:22 
fish fanatic

Lid: za 23-2-2008 12:30
Goede forelvijvers zijn er niet. Overal is met de goede techniek vis te vangen.

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: Kollumerzwaag
BerichtGeplaatst: di 11-5-2010 16:30 

Lid: ma 05-1-2009 18:51
tamme smit schreef:
Ik weet dat er een visvijver in kollumerzwaagzit,

*zit er veel forel?
*welke lengte is er ingeveer te vangen?
*is het er groot? zoja hoegroot?
*Hoeduur is het? en is dat het geld wel waard...

Groeten Tamme.

Het is het zeker waard om er eens te vissen. Het hele complex bestaat uit 3 vijvers. Genaamd vijver 1, vijver 2 en vijver 3. Dat is duidelijk. In vijver 1 zit veel kleine forel, vijver 2 wat grotere en in vijver 3 zitten de grootste forellen en zalmforellen.
Dus als je in vijver 3 vist heb je kans op de grootste vis, maar als je in vijver 1 en 2 vist heb je meer kans om veel vis te vangen.

Vijver 1 en 2 kosten volgens mij rond de €14,- en vijver 3 kost rond de €16.
Je moet wel alle forellen meenemen.

Over de visserij: Hou het simpel. Gewoon met powerbait vissen. Over de montages is al veel geschreven dus dan zou je de zoekfunctie even moeten gebruiken.

Ik heb er nu een paar keer gevist. En we hebben goed vis gevangen. Al vang je in de grote vijver wel minder( daar hebben we tot nu toe alleen maar gevist.) maar wel groter. De gemiddelde maat ligt rond de 50 cm.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Grt,

Mike

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Het is nu za 25-10-2014 4:43