Onderdeel van VIPMEDIA
snelkoppeling RoofvisnetUw online winkel voor Lunkercity producten!!De MegafishRoofvisbotenHengel Discount GigantU hoeft echter niet de deur uit om van het voortreffelijke aanbod te profiteren welke Rix Webshops u heeft te bieden! Inmiddels kunt u al in 6 webshops online bestellenHumminbirdBFT Shop
Adverteren

Het is nu za 25-10-2014 7:31

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: snoekbaarzen aan de waal ... wat doe ik fout ???
BerichtGeplaatst: zo 01-9-2013 22:13 
Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

Lid: do 11-4-2013 15:14
PR Snoek: 115
PR Snoekbaars: 67,5
PR Baars: 43
Overige PR's: brasem68, roofblei45. zeelt52, karper85
Marcus schreef:
Ik ben nu in totaal een keer of 10 aan de waal wezen vissen op de kribben bij Rossum. Met als enige vangst een snoekbaars van 62cm. Verder alle andere dagen lopen blanken en niet eens een aanbeet...
Ik ben ook al van de 10x dat ik er ben wezen vissen 4x aangesproken door vissers/wandelaars die roepen dat er meer daar klagen over de slechte vangst, zowel roofvis als witvis. Ook heb ik daar een wat mederoofvissers gesproken die ook amper vangen. Telkens hoor ik dezelfde verhalen: Polen die daar vaak de hele dag t/m 's avonds gaan vissen en vervolgens kratten vol brasem en voorn inladen. Gisteren nog vertelde een oude knar dat hij ze zag lopen met een krat met zo'n 25kg aan brasem en voorn.

Zijn al deze mensen nu personen die elkaar napraten, of is het er serieus zo erg gesteld? Ik kan me voorstellen dat als de witvis daar flink wordt weggevangen, dat de roofvissen dan door gebrek aan aasvis ook verder trekken. Wat zijn jullie ervaringen daar?

Dat probleem had ik dus ook marcus, vandaar dat ik hulp zoch omdat ik dacht dat het aan mij lag .
Verder hen ik dat dus ook vaker gezien ja dat er polen en duitsers waren die allen meenamen of zelfs ter plekken op de bbq gooide en opaten .
Nu blijkt ook dat het gewoon niet de goede tijd is voor snoekbaars in verband met de waterstand dus ff geduld hebben.
Ik weet ook niet of de politie er werk van zou maken als er geklaagd word over het polen probleem . mischien moeten we eens net zo vaak blijven bellen totdat er wel wat aan gedaan word ??

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 01-9-2013 22:17 

FritZ schreef:
Nee joh,
Het komt door beroepsvissers die ze met afgerichte aalscholvers de netten injagen en wat er overblijft wordt door meervallen opgegeten zodat er alleen grondels en krabben overblijven, totdat ze worden ontdekt door vietnamezen.

nou fritz ik geloof niet dat dat het probleem is, aalscholvers heb ik daar nog maar weinig gezien het zelfde geld voor beroepsvissers die met netten vissen.
En meervallen zijn echt vuilnisbakken en die eten alles wat voor de voelsprieten komt , dus komt zoon stofzuiger voor een dier grondel of kreeftje gaat die gewoon naar binnen .

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 01-9-2013 22:41 

Lid: zo 18-8-2013 17:29
PR Snoek: 99
PR Snoekbaars: 62
PR Baars: 42
Overige PR's: Roofblei 69 -Regenbforel 59 -Meerval 194
Ik ben er 2 weken geleden geweest met mijn pa, hij ving er 1 en meer hebben we niet gezien.
Afgelopen vrijdag weer, niks geen activiteiten. Wel een duitser die zijn net aan het vullen was, maar viel ook tegen, wel roofblei (2), geen snoekbaars. Dat terwijl de beste man met 4 hebgels bezig was tot de politie kwam controleren hahaha.
Ze doen er dus wel wat aan ;-)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 02-9-2013 0:47 

Lid: za 12-7-2008 10:51
marc koumans schreef:
FritZ schreef:
Nee joh,
Het komt door beroepsvissers die ze met afgerichte aalscholvers de netten injagen en wat er overblijft wordt door meervallen opgegeten zodat er alleen grondels en krabben overblijven, totdat ze worden ontdekt door vietnamezen.

nou fritz ik geloof niet dat dat het probleem is, aalscholvers heb ik daar nog maar weinig gezien het zelfde geld voor beroepsvissers die met netten vissen.
En meervallen zijn echt vuilnisbakken en die eten alles wat voor de voelsprieten komt , dus komt zoon stofzuiger voor een dier grondel of kreeftje gaat die gewoon naar binnen .

:shock: je neemt mn reactie toch niet serieus :?: :roll:

of moet ik erbij vertellen dat het sarcastisch bedoeld is, omdat er altijd naar iets of iemand gewezen wordt als men niet kan vissen. :roll:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 02-9-2013 8:26 
Forumbeheer

Lid: za 23-6-2007 20:54
Marcus schreef:
Ik ben nu in totaal een keer of 10 aan de waal wezen vissen op de kribben bij Rossum. Met als enige vangst een snoekbaars van 62cm. Verder alle andere dagen lopen blanken en niet eens een aanbeet...
Ik ben ook al van de 10x dat ik er ben wezen vissen 4x aangesproken door vissers/wandelaars die roepen dat er meer daar klagen over de slechte vangst, zowel roofvis als witvis. Ook heb ik daar een wat mederoofvissers gesproken die ook amper vangen. Telkens hoor ik dezelfde verhalen:

Die verhalen hoor je overal. Ik vang doorgaans prima op de Waal maar elke dag hoor je van de plaatselijke bevolking / wandelaars / andere vissers dat er geklaard wordt over slechte vangsten. Als vissers niet goed vangen, wordt er altijd iets of iemand de schuld gegeven. Dat hoor ik zelfs op dagen dat er meer dan 40 in boot zijn geweest bij ons of in bepaalde periodes van het jaar dat ze je bijna elke sessie echt goede aantallen pakt (medio juni-juli, okt-november)... Echt, die problemen die je noemt, zijn lang zo groot niet als mensen ze voor doen komen. Er zit snoekbaars zát, alleen is het flink doorzetten eer je het trucje echt door hebt. Maar hey, dat is vissen!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 02-9-2013 10:22 

FritZ schreef:
marc koumans schreef:
FritZ schreef:
Nee joh,

Noouuu fritz een gedeelte wel want ik heb wel eens een documentaire gezien waarin aalscholvers getraint werden om vis te vangen.

:shock: je neemt mn reactie toch niet serieus :?: :roll:

of moet ik erbij vertellen dat het sarcastisch bedoeld is, omdat er altijd naar iets of iemand gewezen wordt als men niet kan vissen. :roll:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 02-9-2013 10:27 

Die verhalen hoor je overal. Ik vang doorgaans prima op de Waal maar elke dag hoor je van de plaatselijke bevolking / wandelaars / andere vissers dat er geklaard wordt over slechte vangsten. Als vissers niet goed vangen, wordt er altijd iets of iemand de schuld gegeven. Dat hoor ik zelfs op dagen dat er meer dan 40 in boot zijn geweest bij ons of in bepaalde periodes van het jaar dat ze je bijna elke sessie echt goede aantallen pakt (medio juni-juli, okt-november)... Echt, die problemen die je noemt, zijn lang zo groot niet als mensen ze voor doen komen. Er zit snoekbaars zát, alleen is het flink doorzetten eer je het trucje echt door hebt. Maar hey, dat is vissen![/quote]

Idd dat is vissen maar het is me wel duidelijk dat een snoekbaars toch omdat ze een hekel hebben aan licht toch graag diep zitten .
En omdat de waterstanden nu zo laag zijn is het niet raar dat er minder gevangen word dan anders omdat ze dus dieper zitten waar je vanaf de kant niet bij kan komen .

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 02-9-2013 10:50 

Lid: wo 20-10-2010 23:50
Overige PR's: 9 blanksessies op rij
Marcus schreef:
Ook heb ik daar een wat mederoofvissers gesproken die ook amper vangen.

Als ik een paar weken heb gedaan om een hotspot te vinden en heb uitgevogeld hoe ik ze daar het beste kan vangen ben ik misschien niet geneigd om daar heel enthousiast over te vertellen aan onbekenden (vaste vismaatjes is een ander verhaal, van hen weet ik zeker dat ze zorgvuldig omgaan met die kennis en er niet opeens 5 man staat te vissen als ik weer eens naar mijn stekkie wil).

Dus als je mij dan vraagt "al wat gevangen?", en ik heb er die dag al 10 mogen onthaken, dan heb je grote kans dat ik zeg "Neuh, 't is hier helemaal niks."

En ik weet dat ik niet de enige visser ben die dat doet. Met andere woorden, niet alles geloven wat je hoort. Doorzetten en ervaring opdoen betaalt zich uiteindelijk uit.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 02-9-2013 12:28 

Lid: za 12-7-2008 10:51
[code][/code]
marc koumans schreef:
Noouuu fritz een gedeelte wel want ik heb wel eens een documentaire gezien waarin aalscholvers getraint werden om vis te vangen.

*zucht* :knal: neem alles letterlijk aan?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 02-9-2013 12:42 

Lid: wo 20-10-2010 23:50
Overige PR's: 9 blanksessies op rij
Voor je het weet komen de Chinezen, Fritz, daar zijn die Polen niks bij!!

http://www.youtube.com/watch?v=1WzDSo94o-w

:wink:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 02-9-2013 13:45 
Überblankert

Lid: ma 28-2-2011 21:22
PR Snoek: Graag
marc koumans schreef:
Idd dat is vissen maar het is me wel duidelijk dat een snoekbaars toch omdat ze een hekel hebben aan licht toch graag diep zitten
Hoeft niet altijd zo te zijn, ik vang toch regelmatig snoekbaars als (zeer welkome) bijvangst tijdens het snoeken op minder dan een metertje water.

Als ik je een algemene tip mag geven, kies niet steeds een andere stek maar zoek een mooi stuk rivier uit en ga daar uren (dagen/maanden) maken. Leer iedere steen en ieder richeltje onderwater kennen. Kijk om je heen en zorg dat je bekend raakt met de structuren. Je zult zien dat na verloop van tijd je vangsten gaan toenemen.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Het is nu za 25-10-2014 7:31