Onderdeel van VIPMEDIA
snelkoppeling RoofvisnetUw online winkel voor Lunkercity producten!!Hengel Discount GigantRoofvisbotenU hoeft echter niet de deur uit om van het voortreffelijke aanbod te profiteren welke Rix Webshops u heeft te bieden! Inmiddels kunt u al in 6 webshops online bestellenBFT ShopDe MegafishHumminbird
Adverteren

Het is nu do 23-10-2014 1:03

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: damvallei destelbergen
BerichtGeplaatst: do 01-12-2011 16:02 
Eigen Ranknaam? Pm de beheerder

Lid: zo 17-6-2007 10:57
heeft er iemand ervaring met deze putten? Ze zijn gelegen in Destelbergen, oost-vlaanderen, belgiË.

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: damvallei destelbergen
BerichtGeplaatst: do 01-12-2011 22:20 

Lid: za 17-12-2005 16:15
Ben daar enkel nog maar geweest ter verkenning :) , maar volgens collega (karper)vissers is 'den beach' een niet zo gemakkelijk te bevissen water. De taluds lopen stijl af naar een redelijke diepte (zeker voor zo'n putten). Je zal er zeker wel je visje kunnen vangen, maar waarschijnlijk pas als je er wat tijd in steekt om het te leren kennen.

Opgelet: je moet verplicht om een aparte vergunning gaan op t stadhuis! Deze vergunning kan je gratis bekomen mits je in het bezit bent van het Vlaams visverlof.

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: damvallei destelbergen
BerichtGeplaatst: vr 02-12-2011 10:33 

Lid: di 17-5-2011 10:14
PR Snoek: 126
PR Snoekbaars: 84
PR Baars: 46
Ik woon op 5min rijden van de Beachplas en heb er in het verleden vaak gevist op roofvis.
Wat ooit een visparadijs was is door aalscholvers in een half dood water veranderd helaas.

Er zit wel nog karper op en baars en wat witvis maar voor de rest zal je van een kale reis thuiskomen.
Erg moeilijk water inderdaad met dieptes tot 15m hier en daar.

Recent heb ik vernomen dat er visuitzettingen zijn gebeurd, of dit waar is weet ik niet en ik weet ook niet welke vis men er zou hebben uitgezet.

De vis die je wel kan vangen zijn allen van groot formaat, een beetje een specimenwater eigenlijk altijd geweest.

Aangezien Natuurpunt er de laatste jaren stevig in heeft geinvesteerd met vispaaiplaatsen, vogelobservatiehut, dode struiken verwijderd,nieuwe aanplantingen etc ... is het wel erg mooi geworden. Je vindt er mooie eenden, zwanen , ijsvogels , noem maar op.
Mijn vriendin en ik gaan daar om deze reden vaak wandelen.
Tijdens de paaitijd zie ik mooi de vis ( karper vermoed ik voornamelijk ) die aanwezig is in de paaiplekken. Er moet volgens mij ook wel een snoek te vangen zijn maar ze liggen er zeker niet opgestapelt. Snoekbaars lijkt me bijna uitgesloten , het water is er glashelder het hele jaar rond.

Om er te vissen moet je een Vlaams visverlof hebben en het is voldoende om een enveloppe met daarin 5 euro in de brievenbus van het gemeentehuis te stoppen. Op de enveloppe dien je je naam + datum + "dagpas Beachplas" te vermelden. Een gratis dagpas heb ik geen weet van, vroeger was het betalend.Hier lijkt Pro dus beter op de hoogte te zijn.
De controle gebeurd door de lokale politie hoewel de inspecteur die zich de plas altijd heeft aangetrokken nu in pensioen is 8)

Hopelijk heb je hier wat aan.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Het is nu do 23-10-2014 1:03